Dlouhá tradice
V červenci 2017 Scania oslaví 60 let od prvního vstupu na brazilský trh. K zahájení oslav, byl vydán speciální nákladní vůz připomínající klasickou Scanii 113.
Pro připomenutí modelu Scanie 113 byla pro speciální edici k 60 letému výročí vybrána stávající Scania Highline R 440 a Highline R 480. Emblematická barva modré oblohy je stejná jako ikonické postranní pásy růžové, lila a fialové z legendárního kamionu.
Prodej byl zahájen Scania-Vabis společností Motores Diesel s kanceláří na Rua Líbero Badaró v São Paulu již v roce 1957. První vozy byly sestaveny z dílů dovezených ze Švédska a prodány skupinou Brazílie Vemag. V roce 1962 zahájila Scania výrobu ve výrobním závodu v São Bernardo do Campo, 25 kilometrů od centra Sao Paulo – první výrobní jednotka mimo Švédsko.
S dodáním 290 000 vozidel je Brazílie největším jednotným trhem společnosti Scania v absolutních hodnotách. Brazílie je zemí s více vozidly značky Scania než kdekoli na světě. Asi 30 procent všech těžkých nákladních automobilů na brazilských silnicích nese značku Scania. Dlouhá historie a silná tržní pozice společnosti Scania opustila jejich značku a slovo “Scania” je často používáno jako výraz pro velký vůz.
Od roku 1962 vyrobila společnost Scania 410 000 vozidel v Brazílii. Nákladní vozidla, autobusy a motory jsou postaveny nejen pro Brazílii a jiné latinskoamerické země, ale také pro trhy na jiných kontinentech.
Scania nadále investuje do Brazílie. V loňském roce byl zahájen investiční program ve výši téměř 800 milionů EUR, který zahrnoval vývoj produktů, modernizaci výrobních zařízení a posílení prodejní sítě. “Budeme i nadále investovat do nejlepších technologií v automobilovém průmyslu a to posiluje náš závazek vůči Brazílii a udržitelný dopravní systém,” říká Rogério Barretto de Rezende, ředitel institucionálních a vládních záležitostí ve společnosti Scania Latin America.
Scania v Brazílii se dívá zpět na šest desetiletí úspěchů v zemi s perspektivou budoucnosti, vysvětluje Roberto Barral Fonseca, výkonný ředitel společnosti Scania Latin America. “Je to součást naší DNA. Proto jsme průkopníci: dodáváme současné řešení s ohledem na budoucí dopravní potřeby. Spolu s našimi zákazníky jsme se vyvíjeli s trhem a nadále nabídneme nejlepší řešení v příštích 10, 20 a mnoha dalších letech. “