Scania v Hannoveru představuje novinky
Tak jako každý sudý rok i letos se koná v Hannoveru další ročník největšího veletrhu užitkových vozidel na Evropském kontinentu.
Jak je tradicí ani letos na veletrhu nebude chybět expozice Švédské dvojky v nákladních vozidlech legendární Scania.
Čímpak nás asi letos tento seveřan překvapí? Jelikož výrobce některé informace o premiérách předem pustil na světlo, pokusím se vám je nyní představit.
Scania stále inovuje
Asi největší rozruch vyvolá představení inovované řady R. Na nové řadě R (jak ji výrobce oficiálně nazývá) Scania představí inovace, které zvyšují efektivnost provozu a pohodlí řidiče. Především se jedná o nový samočinný systém řazení Scania Opticruise. Efektivitu, s jakou bude využita každá kapka paliva, zase pomůže řidiči zvýšit systém Scania Driver Support. Řidiči také jistě ocení nové úpravy interiéru, zvláště pak inovované lůžko s šířkou 900mm. Mnohé z těchto nových prvků budou k dispozici kromě řady R také u řad P a G. Vozidla všech těchto řad budou k vidění v expozici.
Nová řada R i s motorem V8
Vlajkovou lodí Scanie na výstavě bude dvojice tahačů nové řady R. Oba tahače budou osazeny novými vidlicovými osmiválci přičemž výkonnější R730 V8 má objem válců 16 400 cm3 a výkonu 730 koňských sil dosahuje při otáčkách 3500Nm. Druhým vystaveným tahačem bude Scania R500 V8 jehož osmiválec o objemu 15 600 cm3
používá i Scania R560 V8, která součástí expozice nebude.
Dalším bonbónkem v Hannoveru bude lehký podvozek G 480 8×4 osazený domíchávačem betonové směsi, který je nejlehčím vozidlem v uvedené kategorii.
Druhou frontou Scanie jsou autobusy
Z oboru autobusů bude mít premiéru Scania Touring HD, což je třínápravový autokar o délce 13,7m. Autobus je vybaven agregátem o výkonu 440k (323kW/2300Nm) a převodovkou Scania Opticruise. Řada autokarů Scania Touring je vyráběna ve spolupráci s čínským karosářem Higer a její dvounápravová verze se stala senzací na výstavě autobusů v Holandském Kortrijku.
Dalším vystavovaným autobusem bude nízkopodlažní městský autobus Scania OmniCity poháněný pětiválcem o výkonu 280 k (206 kW), který je vybaven nastavitelným přístrojovým panelem.
Novinky v komponentech
Scania se také, jakožto průkopník nových technologií hnacích řetězů, bude na IAA prezentovat v oblasti motorů a jejich konfiguracích. Na stánku bude k vidění nejen nejvýkonnější vidlicový osmiválec o objemu 16 400 cm3 ,ale i zesílená převodovka
Opticruise s rychloběhem a retardérem.
Nová řada motorů je vybavena inovovaným systémem vstřikování Common Rail a představuje tak dobrou cestu pro dosažení limitů exhalací dle normy Euro 6.
Premiéru zde budou mít nové plynové motory o objemu 9 300 cm3 pokrývající svým výkonem 270 k a 310 k především oblasti autobusů. Tyto agregáty splňují limity normy EEV (hodnoty shodné s normou Euro 5, ale bez použití přídavné močoviny) a vycházejí z posledního typu Euro 5 s technologií EGR. Velice kompaktně pak působí jejich zástavba s osmi kompozitními nádržemi s celkovým objemem 640 litrů. V případě 1200 litrových nádrží jsou pak nádoby umístěny na střeše.
Scania a alternativní paliva
V expozici motorů jistě zaujmou také nové agregáty spalující etanol, které pracují na vznětovém principu.
Z hlediska alternativních a obnovitelných zdrojů má také Scania co nabídnout. Vznětové motory Scania jsou kromě normální nafty také schopny spalovat 100% bionaftu.
Plynové motory jsou schopny spalovat kromě bioplynu i CNG (Zemní Plyn).
Expozici vozidel a komponentů vhodně doplní novinky v servisních službách jako jsou například nové prvky v systému sledování vozového parku.
(redakce, foto: Scania)
Více informací včetně popisu všech vystavovaných exponátů najdete na:
http://www.scania.cz/about-scania/calendar/scania_at_iaa.aspx?tab=0