Drsný úvod
Po slavnostním ceremoniálu na Rudém náměstí v Moskvě přišla první ostrá nedělní etapa z Moskvy do Volgogradu, která přinesla řadu časných odstoupení. Profil trati alespoň v prvních dvou třetinách byl rychlý o odpovídal ruské stepy, v poslední třetině se objevily i první duny. Výborně se povedl úvod našemu Alešovi Lopraisovi, který letos na stroji MAN zaostal o 4,5 minuty na vedoucího Nikolajeva na Kamazu. Bohužel další týmový kolega Franz Echter na dalším MAN Veka Eurol teamu měl problém s převodovkou a při transportu nepojízdného vozu naší druhým českým zástupcem v kategorii kamiónů – Václavem Svobodou na Tatře došlo k zadření motoru jeho Tatry a závod tak končí i pro něj.
Je to obrovská škoda, protože po loňské premiéře celý tým z Meziměstí celou zimu a jaro pracoval na vylepšení vozů (ostrý závodní vůz i doprovodná Tatra 6×6) a po námluvách s Alešem Lopraisem a týmem VEKA se nabízely slibné předpoklady pro tento závod. Václav Svoboda tedy nebude mít šanci řádně otestovat nové tlumiče FRT od Aleše Lopraise a nespatří cílovou rampu při sobotním dojezdu.
Dnes zhasla další hvězda.
Dnešní druhá (třetí se sobotní slavnostní) se startem i cílem ve Volgogradu znamenala stopku pro další hvězdnou posádku. V kategorii osobních vozidel startující francouzská hvězda – Louis Schlesser měl hned na 20. kilometru ošklivou nehodu, po které musel být se zlomeninou ruky helikoptérou přepraven do bivaku, zatímco spolujezdec dovezl poničenou buggy do depa.
Letošní ročník, tedy už v prvních kilometrech přináší značné ztráty a dokazuje, že se nejedná o jednoduchou soutěž.