Silk Way odstartoval
Rudé náměstí v Moskvě vyměnilo dunění pásů techniky při vojenských přehlídkách za dunění motorů závodních aut. Především díky úspěchům domácího výrobce nákladních vozidel KAMAZ na soutěži je snaha vlády Ruské federace o přesun či kopii tohoto závodů na území Ruska. Rally hedvábná stezka se letos koná už potřetí se startem v Moskvě a cílem v dějišti olympijských her v letovisku Soči. Ačkoli je závod kratší než jihoamerická rally, není rozhodně lehčí.
Bez motocyklů
Letošní ročník se koná bez účasti motocyklů a quadů. Jedná se tedy čistě o automobilovou soutěž s důrazem na kamiony, jak řekl i Aleš Loprais. Ten sem přijel se svou novou Tatrou Jamal, přičemž jeho Tatru Puma pilotuje nováček Vrátný. Se dvěma Liazy dojel Martin Macík. Zelenou Tatru s novým třinácti-litrovým motorem Caterpillar opět řídí Marek Spáčil. Mezi známá Dakarská jména se letos vypravil i bývalý truck-trialový tým Svoboda ve složení Václav Svoboda-Martin Kalous a Renne Steinbach. S nově postaveným speciálem Tatra 813 4×4 a novou doprovodnou Tatrou 6×6 poskytují těžkou i ostrou asistenci Vinland Czech Dakar Týmu.
Na Rudém náměstí ještě bez auta se objevil i zbývající člen českých Dakarských kamioňáků Tomáš Tomeček.
Ten jede asistenci ruskému závodnímu týmu startujícím s osobními automobily.
Ovace domácích
Po zhruba tříhodinovém kulturním programu začali na startovací pódium najíždět první vozidla pro toto slavnostní zahájení. Největších ovací se dočkala samozřejmě většina domácích závodníků povzbuzovaná tradičním ruským zvoláním Davaj Rebjata!
Na start se vypravilo přes stoosmdesát osobních vozů, téměř čtyřicítka soutěžních kamiónů a přes stovku doprovodných kamiónů.