Šoltys předvedl gentlemanské gesto, v závodě ale končí. Martin Kolomý třetí v „malém“ Dakaru.

 Posádka Martina Šoltyse po strávené noci v dunách nestihla přijet na start do osmé etapy a své účinkování na rally Dakar 2019 tak musela předčasně ukončit. Martin Kolomý zaznamenal třetí místo v hodnocení Semi-maratonu. Martina Šoltyse při návratu z obrovských dun zdržela hustá mlha. Pořadatelům pak ještě pomáhal stavět na kola dva zapadlé kamiony. „Sedmá speciálka byla těžká, ale to se stále opakuje. V letošním Dakaru prostě není lehké etapy. Prvních asi sto padesát kilometrů to byla hrozná rozbíječka, řečiště, kameny. Byli jsme hodně rozlámaný. Pak jsme přijeli do dun, kde nám to docela šlo. Až do 220 kilometru jsme neměli žádný problém, pak jsme ovšem přejeli jednu obrovskou dunu, za kterou jsme zapadli. Ve snaze vyjet nám praskla poloosa, a navíc nám při tom ještě bouchlo kolo. Vyhrabáním a opravou jsme strávili asi čtyři hodiny. Protože bylo osm hodin večer, tím pádem tma, rozhodli jsme se pokračovat až ráno za světla s tím, že start etapy stihneme. Bohužel po rozednění byla taková mlha, že nebylo vidět na krok, proto jsme čekali alespoň na minimální viditelnost. Asi po hodině jsme kousek popojeli a potkali pořadatele, kteří nás z těch obrovských dun vyvedli. Po cestě jsme ještě stavěli dva zapadlé kamiony zpět na kola, protože tam asi také zůstaly z minulé etapy a posádky nocovaly v dunách. Dostali jsme tvrdou lekci, ale beru to jako další zkušenost. Věřím, že všechno špatné se jednou v dobré obrátí,“ konstatoval Martin Šoltys. Martin Kolomý si osmou etapu užil. „Ráno to nezačalo vůbec dobře, protože i u nás padla mlha a čtyřicet kilometrů jsme neviděli dva metry před auto, hledali jsme cestu, nemohli jet naplno. Pak jsme ale sjeli asi níž k moři a jelo se dobře, zrychlili jsme. Dnešní etapa se mi strašně líbila, protože tam bylo hodně dun, rychlých pist, a to mě vyhovuje. Tatra držela, takže jsem byl se vším spokojený. Někde na dvoustém kilometru byl zakopaný Renault, jeho vytahování nás stálo nějakých pět minut. Jinak všechno v pohodě. Jsem rád, že vůbec můžeme pokračovat a třetí místo v dnešní etapě „malého“ Dakaru je pěkné.“

Výsledky 8. etapy (Neoficiální): 1. Sotnikov KAMAZ 4:38:06 2. Van Genugten IVECO +22:01 3. Viazovich MAZ +23:13 Výsledky po 8. etapě (Neoficiální): 1. Sotnikov KAMAZ 35:01:35 2. Nikolaev KAMAZ +26:49 3. De Rooy IVECO +1:07:43 Výsledky 8. etapy Semi-maraton (Neoficiální): 1. Terranova MINI 35:01:35 2. Macík LIAZ +48:01 3. KOLOMÝ TATRA +53:56 Výsledky po 8. etapě Semi-maraton (Neoficiální): 1. Terranova MINI 13:38:08 2. Macík LIAZ +1:48:40 8. KOLOMÝ TATRA +8:52:55

 
Dakar, Novinky , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Frigoblock spolupracuje s Mercedes-Benz na chlazení prvních kamionů eActros napájených bateriemi

Nová téměř sériová nákladní vozidla Mercedes-Benz eActros s chladicími systémy Frigoblock zahájila potravinářskou logistiku pro zákazníky v Německu a Nizozemsku. Essen, Německo, 4. listopadu 2021 – Frigoblock, jeden z předních výrobců dopravních chladicích jednotek v Evropě a značka Thermo King®, … Číst dále →

číst dále »

DAKAR 2022 – FESH FESH S HISTORICKY NEJVĚTŠÍ FLOTILOU

44. ročních Rallye DAKAR se blíží mílovými kroky. Odstartuje 2. ledna 2022 a profesionální závodní tým FESH FESH na něj vypravuje historicky největší flotilu, co se týká počtu závodních speciálů a doprovodných vozů. V době vydání tiskové zprávy je flotila vozidel … Číst dále →

číst dále »

Dodáno již 300 elektricky poháněných nákladních vozidel! Daimler Truck a FUSO eCanter dosáhly dalšího milníku v elektromobilitě

Stuttgart/Tokio/Praha – Společnost Daimler Truck vynakládá veškeré síly, aby závod k nulovým emisím vyhrála. Dobrým příkladem je FUSO eCanter, lehké nákladní vozidlo se zcela elektrickým pohonem. Počet vozidel z malosériové výroby předaných zákazníkům na celém světě nyní překročil už hranici tří set. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno