Špionážní fotografie nového ACTROSu

Nástupce tahače ACTROS ?

Stejně jako výrobci osobních automobilů, kteří se snaží za každou cenu uchránit informace o připravovaných modelech a novinkách tak i výrobci “náklaďáků” dělají vše pro zamaskování zkušebních vozidel a prototypů na jejichž vývoji usilovně pracují. Občas však některé zprávy prosáknou ven.

V těchto jarních dnech se nám dostal do ruky materiál o připravovaných nástupcích vozidel Actros resp. Axor. Zdroj blízký redakci nám poskytl i několik fotografií, které tento záměr největšího světového výrobce nákladních automobilů dokládají.

FOTO 1

Fotografie nového tahače návěsů pro mezinárodní dopravu označeného jako “Lone Star” ,který byl údajně spatřen v dílnách místního prodejce.
Vůz, jehož kabina kromě tmavé maskovací barvy má i díly bílé, je pravděpodobně nástupcem současného modelu AXOR. Usuzujeme tak právě z bílých plechů, které charkterizují úzkou kabinu.

FOTO 2

Tento tahač, který má celou přední masku a přední nárazník zakryt jakousi plachtou a je maskován i jinými na první pohled nepříslušícími plastovými panely bude zřemě nástupcem ACTROSU. Z určitých shodných prvků kabin obou testovaných prototypů je zřemé, že se výrobce snaží o sladění konstrukčních skupin u široké i úzké kabiny v modulární stavebnicový systém.

FOTO 3

Z této fotografie je zřejmé, že obě kabiny budou více aerodynamické (i když je to přes plastické maskovací fólie těžké říci). Fotka z boku tmavo-bílé kabiny AXORu dává tušit, že se výrobce začal zabývat kritikou adresovanou na současnou řadu. Snaží se tak udělat kabinu hlubší, aby byl obytný prostor kabiny větší.

FOTO 4

Z tohoto pohledu je pravděpodobné, že široká kabina s vysokou střechou bude mít nové dveře a podle posledních informací bude mít také rovnou podlahu.

FOTO 5

A kdy budeme vědět více? Pravděpodobně již v průběhu letošního roku, jelikož výrobce chce spojit nový model i s novým motorem splňující normu Euro 6. To vyplývá z toho, že v roce 2007 byl v USA odhalena nová platforma motorů Daimler (HDEP- Heavy Duty Engine Platform), která představuje řadu o objemech 10,6; 12,8 a 14,8 litrů. Všechno to jsou šestiválce. Jak hovoří zdroj tak objem 10,6 l by měl být vhodnou volbou pro AXOR, motory objemů 12,8 a 14,8 litrů budou pak pro ACTROS s širokou a vysokou kabinou.

Na závěr lze tedy pouze čekat a doufat, že nové tahače již budou součástí expozice na brněnském AUTOTECu.

Čtěte také: AUTOTEC 2010

(redakce)

 
Novinky Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Scania pro řecká letiště

Deset požárních vozidel Scania P 490 6 × 6 bylo objednáno firmou Fraport Greece, což zlepší požární bezpečnost letišť.

číst dále »

SAF – průkopník ve světě náprav

Společnost SAF-HOLLAND poskytne náhled budoucnosti komerčních vozidel na výstavě užitkových vozidel IAA  2018.

číst dále »

Special Scania pro firmu Felbermayr

Felbermayr, mezinárodní odborník v oblasti neobvyklých přepravních a zdvihacích operací, dosáhne dalšího cíle díky společnosti Scania. Rakouská společnost úspěšně využívá ohromující výkonnostní platformu Ruthmann Sky, která je namontována na standardním pětinápravovém vozidle P 450 společnosti Scania, aby získala pracovní výšku 90 metrů a vynikající boční dosah až 42 metrů.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno