Nástupce tahače ACTROS ?
Stejně jako výrobci osobních automobilů, kteří se snaží za každou cenu uchránit informace o připravovaných modelech a novinkách tak i výrobci “náklaďáků” dělají vše pro zamaskování zkušebních vozidel a prototypů na jejichž vývoji usilovně pracují. Občas však některé zprávy prosáknou ven.
V těchto jarních dnech se nám dostal do ruky materiál o připravovaných nástupcích vozidel Actros resp. Axor. Zdroj blízký redakci nám poskytl i několik fotografií, které tento záměr největšího světového výrobce nákladních automobilů dokládají.
Fotografie nového tahače návěsů pro mezinárodní dopravu označeného jako “Lone Star” ,který byl údajně spatřen v dílnách místního prodejce.
Vůz, jehož kabina kromě tmavé maskovací barvy má i díly bílé, je pravděpodobně nástupcem současného modelu AXOR. Usuzujeme tak právě z bílých plechů, které charkterizují úzkou kabinu.
Tento tahač, který má celou přední masku a přední nárazník zakryt jakousi plachtou a je maskován i jinými na první pohled nepříslušícími plastovými panely bude zřemě nástupcem ACTROSU. Z určitých shodných prvků kabin obou testovaných prototypů je zřemé, že se výrobce snaží o sladění konstrukčních skupin u široké i úzké kabiny v modulární stavebnicový systém.
Z této fotografie je zřejmé, že obě kabiny budou více aerodynamické (i když je to přes plastické maskovací fólie těžké říci). Fotka z boku tmavo-bílé kabiny AXORu dává tušit, že se výrobce začal zabývat kritikou adresovanou na současnou řadu. Snaží se tak udělat kabinu hlubší, aby byl obytný prostor kabiny větší.
Z tohoto pohledu je pravděpodobné, že široká kabina s vysokou střechou bude mít nové dveře a podle posledních informací bude mít také rovnou podlahu.
A kdy budeme vědět více? Pravděpodobně již v průběhu letošního roku, jelikož výrobce chce spojit nový model i s novým motorem splňující normu Euro 6. To vyplývá z toho, že v roce 2007 byl v USA odhalena nová platforma motorů Daimler (HDEP- Heavy Duty Engine Platform), která představuje řadu o objemech 10,6; 12,8 a 14,8 litrů. Všechno to jsou šestiválce. Jak hovoří zdroj tak objem 10,6 l by měl být vhodnou volbou pro AXOR, motory objemů 12,8 a 14,8 litrů budou pak pro ACTROS s širokou a vysokou kabinou.
Na závěr lze tedy pouze čekat a doufat, že nové tahače již budou součástí expozice na brněnském AUTOTECu.
Čtěte také: AUTOTEC 2010
(redakce)