Test Renaultu Twingo

Nejmenší z rodiny…

0072Nový Renault Twingo je již čtvrtou generací tohoto modelu francouzské automobilky. První generace přišla na svět v roce 1993, druhá 2007, třetí 2011 a poslední generace si odbyla svou premiéru v loňském roce. Jak vidno, vývoj se zrychluje….
Nové Twingo prodělalo značný evoluční vývoj. Od prvního modelu z konce minulého století očividně ekonomického vozu je dnešní vůz protkán novými technologiemi a trochu narostl.
Zásadní jsou ovšem dvě změny. Ta první, zvenku patrná – čtyřveřové resp. pětidvěřové provedení, tu druhou už najdeme skrytou pod karoserií. Jedná se totiž o první zadokolku, tedy vůz s pohonem zadní nápravy s motorem uloženým napříč nad zadní nápravou. Přesto se ještě konstruktérům podařilo vytvořit místo pro uložení zavazadel nad tímto motorem.
Naproti tomu pod přední kapotou je uložen pouze akumulátor a nádržky chladící kapaliny a ostřikovače čelního skla. Rovněž omezený prostor zavinil absenci náhradního kola a odkázání se na sadu lepení či asistenci.

0035Cílovou skupinou zákazníků tohoto modelu jsou mladí lidé, maminky vozící děti do školy či jedoucí na nákupy, ale může to být i operační auto menších firem. Díky svým rozměrům je určen především do města nikoli na velké přesuny a rodinné dovolené.
Poloměr zatáčení je skutečně malý, co dělá z Twnga obratného artistu, brzdy jsou dosti ostré i motor, pokud není v režimu ECO, má slušné zrychlení, byť se jedná jen o tříválec s objemem 898 ccm. Vyráběn je pouze v provedení se zážehovým motorem a manuální pětirychlostní převodovkou.

Testovaný vzorek
Společností Renault Česká republika byl zapůjčen vůz Twingo v nejvyšší výbavě Intens, ve sportovním provedení – v duchu personalizace – bílá barva s černo-červenými pruhy a v interiéru použity tytéž kombinace pro čalounění a sedačky, vše potrženo červenými zpětnými zrcátky a 16″ koly s lehkých slitin v černé lesklé barvě.

Jízdní vlastnosti
0057I při svých malých rozměrech váží vůz 1 tunu, nicméně motor je poměrně živý. Pouze při studeném startu při rozjezdu poněkud kolísají otáčky, ale to jen na pár vteřin. Řazení je snadné se středním krokem. Všechny vozy jsou vybaveny dle dnešních požadavků na ekologii systémem START/STOP a ECO.
Start/stop, pokud není deaktivovaný, reaguje velmi citlivě jen na lehký dotek nohy nad pedálem. Systém Eco upravující výkon motoru do města se moc neosvědčil – zrychlení je o poznání horší a spotřeba není výrazně nižší.
Co se týče spotřeby, i s lehkou nohou na plynu, ať už ve městě v režimu ECO či mimo město ve 100% výkonu motoru se nepodařilo dosáhnout deklarovaných spotřeb pod 5 l/100 km.
Brzdy – vpředu kotoučové, vzadu bubnové jsou výborné, stejně tak se vůz dobře chová v zatáčkách či přes zpomalovací retardéry, což by se nedalo od této velikostní kategorie očekávat.
Couvání usnadňovala kamera s vyznačením sektoru pro couvání, ovšem předměty za vozidle se zdály poněkud vzdálenější, než tomu ve skutečnosti bylo, takže bylo lepší kontrolovat vše ve zpětném zrcátku. Příjemný byl dešťový senzor a automatická funkce světel.

Ergonomie a funkčnost
0047Sezení v sedadlech s integrovanou opěrkou hlavy je pohodlné a kupodivu zbývá i relativně dost místa pro spolucestující na zadních sedadlech. Co se ergonomie interiéru týče, vytknout je třeba odkládací prostory pro nápoje, kam se vejde pouze ½ litrové balení a hodně vzadu utopené el. ovládání bočních oken, které pro řidiče standardní výšky a nastavení sedadla znamená hodně zalomit ruku a pro menší osobu se sedadlem v přední poloze nahmátnout ovladače kdesi za sebou. Stejně tak jsou poněkud utopené spínače Start/STOP, LGS vlevo pod volantem. Není bohužel ani kam pohodlně odložit levou nohu.
Nešťastné je i otvírání 5. dveří a kapoty. Víko zavazadelníku lze otevřít pouze dálkovým ovládáním na klíčku zapalování a to za vozidlem. Přední laminátová kapota se po odjištění pouze vysune o přibližně 25 cm aby se řidič dostal k baterii a nádobkám kapalin. Plynové vzpěry a výklopné provedení by bylo určitě komfortnější.
Pochválit lze určitě dotykový display s mnoha funkcemi – rádio, navigace, jízdní data, multimedia,….

Multimedia, Informační panel
IMG_0439Palubní počítač zobrazuje: celkovou ujetou dráhu, dílčí ujetou dráhu, celkově spotřebované palivo, průměrnou spotřebu, okamžitou spotřebu a předpokládaný dojezd reagující bleskově na způsob jízdy.
Na volantu se nachází ovládání omezovače rychlosti/tempomatu a přijímání hovoru. Pod volantem se nachází klasické renolťácké ovládání rádia a zároveň sdružená páčka s listováním palubním počítačem.
Dotykové rádio s navigací umožňuje kromě ovládání rádia a navigace rovněž sledovat jízdní data, info o počasí včetně týdenní předpovědi a rovněž způsob jízdy – vyhodnocení ekonomiky jízdy po zastavení.
Rádio mimo město mělo špatný příjem a nezdařilo se spárovat hands free s telefonem se systémem Android.

Stručné shrnutí:

Klady
+ design interiéru/exteriéru
+ menu v češtině
+ navigace a dotykový display
+ couvací kamera se zobrazením drah
+ dešťový senzor
+ Start/Stop
+ LGS – sledování jízdních pruhů
+ tempomat
+ omezovač rychlosti
+ parkovací asistent
+ symbol řazení s doporučením
+ vyhodnocení jízdy
+ kontrolka tlaku pneu
+ automatika světel a LED denní svícení
+ 4 dveře
+ obratnost
+ brzdy

Zápory

– velká spotřeba
– chybí otáčkoměr
– otevíraní přední kapoty
– otevírání 5.dveří přes dálkové ovládání
– malé schrány na nápoje
– nevhodná poloha spínačů LGS, Start/stop, park. asistent
– el.stahování oken – nutno držet
– malé rameno zadního stěrače= malá očištěná plocha výhledu
– krátký krok předních stěračů – levý končí 10 cm od kraje okna
– špatný příjem rádia mimo město
– potíže se spárováním telefonu přes hands free

Rozměry:
Délka: 3595 mm
Šířka: 1646 mm
Výška: 1554 mm
Rozchod vpředu: 1431 mm
Rozchod vzadu: 1443 mm
Rozvor: 2492 mm
Objem zavazadlového prostoru: 188/219 litrů
Provozní hmotnost 1 018 kg

Motor: zážehový, řadový, tříválcový se čtyřventilovou technikou, nepřímé vstřikování
objem 898 cm3
max. výkon 66 kw (90 k) / 5 500 ot/min
max. točivý moment 135 Nm / 2 500 ot/min

Převodovka: manuální, pětistupňová
zrychlení 0-100 km 10,8 sec
max. rychlost 165 km/h

Brzdy – provozní – kapalinové, vpředu kotoučové, zadní bubnové
– parkovací – mechanická pákou s účinností na zadní kola

Pneumatiky: 205/45 R16 Continental ContiEcoCompact

 
Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Volvo Trucks nadále snižuje spotřebu paliva a zvyšuje výkon.

Společnost Volvo Trucks představuje několik důležitých aktualizací svých 11 a 13litrových motorů splňujících normu Euro 6, které úspěšně poskytují snížení spotřeby paliva a zároveň zlepšení jízdních vlastností. „Snížení spotřeby paliva je klíčové pro všechny dopravní společnosti, zejména ty, které provozují … Číst dále →

číst dále »

Frigoblock spolupracuje s Mercedes-Benz na chlazení prvních kamionů eActros napájených bateriemi

Nová téměř sériová nákladní vozidla Mercedes-Benz eActros s chladicími systémy Frigoblock zahájila potravinářskou logistiku pro zákazníky v Německu a Nizozemsku. Essen, Německo, 4. listopadu 2021 – Frigoblock, jeden z předních výrobců dopravních chladicích jednotek v Evropě a značka Thermo King®, … Číst dále →

číst dále »

DAKAR 2022 – FESH FESH S HISTORICKY NEJVĚTŠÍ FLOTILOU

44. ročních Rallye DAKAR se blíží mílovými kroky. Odstartuje 2. ledna 2022 a profesionální závodní tým FESH FESH na něj vypravuje historicky největší flotilu, co se týká počtu závodních speciálů a doprovodných vozů. V době vydání tiskové zprávy je flotila vozidel … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno