Truck Prix Most 2011
Jako již tradičně s vrcholem prázdnin vyvrcholila i letos závodní sezóna na mosteckém autodromu truckerským svátkem – závody evropského poháru tahačů. Česká republika měla v těchto závodech hned několik želízek.V českém týmu MKR Adam Lacko jezdící na Renaultu a v týmu Buggyra kromě Brita Chrise Levetta David Vršecký. Sbírat body do evropské soutěže před domácím publikem je vždy zavazující. Po pátečních trénincích v tropických vedrech čekalo na piloty i diváky sobotní ochlazení a déšť. Ten však ale našim závodníkům svědčil.
První sobotní závod na 11 kol vyhrál Adam Lacko před Davidem Vršeckým a letošním vedoucím jezdcem soutěže Jochenem Hahnem jedoucím na vozidle MAN. Druhý závod na konci sobotního dne za vytrvalého deště vyhrál David Vršecký na voze Freightliner, Adam Lacko dojel na třetím místě. Po slavnostním ceremoniálu však byl na Adama podán protest za nebezpečné předjíždění. Za tento přestupek byl “odměněn” penalizací 12 vteřin, čímž se propadl na čtvrtou bramborovou pozici. Jak v neděli před warm-upem sdělil, je zajímavé, že za tento přestupek se naděluje 10 vteřin a on dostal 12. Albacete po večerním dojezdu na Adama ztrácel 11,7 vteřiny …. Aféry a protesty jsou u tohoto Španěla nakonec už dlouho známé a nikdo se už nad nimi nepozastavuje.
Neděle pak byla ve znamení slunce a napínavých soubojů i dramatických chvil. Odpolední závod projela cílem na prvních místech kompletní sestava vozidel MKR racing týmu v pořadí Bösinger-Östreich-Lacko. Davidu se bohužel nedařilo a dojel až na pátém místě. V tomto třetím pohárovém závodě museli zasahovat i hasiči. Z rudého MANa Španěla Albaceteho se totiž v posledním kole vyvalil hustý dým za a po průjezdu cílem i plameny z motoru za kabinou. Po uhašení se z výrazu mechaniku dala vyčíst beznaděj, ale Albecete nastoupil i do posledního závodu. V závěrečném závodě nedělního programu na nejvyšší stupínek vystoupil Rus Alexandr Lvov – loňský kolega Adama Lacka z týmu MAN Egona Algäuera. Druhou pozici obsadil druhý pilot stáje Buggyra Brit Chris Levett, který si tak spravil chuť po sobotním závodu, kdy ve večerním závodu poškodil přední nápravu a vylomil přední kolo u svého Freightlinera. Paradoxně se tak stalo v posledních kolech přímo před tribunou stáje Buggyra. Třetí pozici obsadil Němec Uwe Nittel, loňský člen stáje Buggyra, který si loni v Mostě “osedlal” Alexe Lvova a letos si zase vyskočil na Buggyru.
Doprovodný program
Na diváky čekal bohatý doprovodný program. Na diváckém svahu probíhaly kurzy bezpečné jízdy na místním polygonu, adrenalinové sporty. Prohlédnou si mohli vystavené nákladní RENAULT a DAF, pro děti byly zase připraveny pouťové atrakce. Nedělní polední pauzu vyplnilo tradiční vystoupení kaskadérů a exhibice leteckého
Další závody
Doplňkovými, nikoli však podřadnými, byly vložené závody DMW-Touring Car v jejich startovním poli byly k vidění vozy Porsche, Corvette, Dodge Viper, Shelby a další atraktivní značky. I třetí podnik – Northern European Cup – Formula Renault 2.0 nabídl divákům podívanou na dramatické boje těchto formulí navazující na bývalé závody A1GP. Hvězdami startovního pole byli potomci slavných závodníků – Josh HILL a Carlos SAINZ. Právě otec a Dakarský závodník Carlos Sainz byl středem zájmu novinářů. Synovi se zde podařilo po zasloužených výkonech obsadit jednou druhé a jednou první místo, které mu zároveň náleží za celkové letošní mistrovství.