V Zolderu půjde Buggyrám o hodně
V pořadí již osmým podnikem bude o víkendu pokračovat ME tahačů 2015. Nejrychlejší truckeři starého kontinentu se představí na tradičním okruhu v Zolderu, barvy Buggyry bude přes pokračující Davidovy zdravotní peripetie hájit osvědčená sestava Adam Lacko – David Vršecký.
Určitě bude lépe
Po zejména pro Adama Lacka velmi dramatickém závodě na Hungaroringu, půjde Buggyrám na adrenalinovém okruhu o hodně. Adam Lacko totiž přišel v Maďarsku o průběžné druhé místo, na Jochena Hahna však ztrácí pouhý bod. V Poháru konstruktérů se pak náskok Buggyry ztenčil na 30 bodů. Podle sportovního ředitele roudnického týmu Jana Kalivody však zatím neexistuje důvod k znepokojení. „Na aktuálním stavu se podepsaly technické problémy Adama, který na Hungaroringu dvakrát nedojel. Naštěstí David prokázal opět velmi dobrou formu a Zolder je navíc jeho oblíbeným okruhem, který vyhovuje jak našim autům, tak jezdcům.“
S vyjádřením týmového manažera se shoduje i David Vršecký, který v posledních třech podnicích (Nurburgring, Most, Hungaroring) vybojoval 140 bodů. „Tak dobře mi to nejelo snad od druhé mistrovské sezóny v roce 2009. Díky tomu člověk překousne bolest a skutečnost, že mu čas od času vypadne koleno. Taky proto jsem se odhlásil ze všech plánovaných běžeckých závodů,“ říká David s humorem sobě vlastním. A je přesvědčený o tom, že letos bude v Zolderu určitě lépe, než tomu bylo v loňské sezóně. „Přijel jsem z testování v Tunisu v dezolátním stavu, napadl mě nějaký virus. Tehdy jsem si říkal, jestli jsem někde nechytil ebolu. Snažil jsem se závodit v polomrtvém stavu, horší už to doufám nikdy nebude.“
Adam zůstává v klidu
Zatímco se David připravoval a rehabilitoval zraněné koleno doma, Adam Lacko si odskočil do Číny. Na okruhu v Šanghaji se zúčastnil druhého závodu China Truck Prix, ze kterého si odvezl dvě druhá místa. Navíc světu dokázal, že závodit na okruzích se dá i s šestikolkou. „Je to velmi zábavný příběh. V prvním závodě nešlo autem ani zatočit, teď už to bylo po patřičných zásazích o hodně lepší. Až mechanici udělají všechno, co jsem jim zadal před měsícem, bude můj čínský tahač schopen vyhrávat,“ konstatuje Adam. Pokud se tak tomu stane, slízne však pomyslnou smetanu nejspíše testovací jezdec Michal Matějovský. „Poslední závod v Pekingu se totiž koná, stejný víkend, jako závod v Jaramě a naše priority jsou přece jen stále v Evropě.“ I přes výpadek na Hungaroringu je Adam před Zolderem v pověstném klidu. „Zolder je okruh, na kterém se může stát cokoli. Poté, co jsem odjel patnáct závodních víkendů bez jediné poruchy, prostě přišly v Maďarsku technické problémy, ze kterých rezultovaly dvě nuly. Věřím, že v tomto případě nevstoupím dvakrát do stejné řeky.“