V Maroku startuje Desert Challenge

Agadir/Židovice – Nové roadbooky, nové bivaky a 8 nových etap. Letošní 11. ročník  dálkové rallye Maroko Desert Challenge bude úplně jiný. Koncept je však zachován – posádky jedou opět od pobřeží k pobřeží, když začínají už tuto sobotu u Atlantiku a skončí přesně za týden u Středozemního moře. Na startu budou i dva kamiony severočeského týmu MKR Technology.

„V Maroku se nám historicky dařilo probojovat na celkové pódium. V loňském roce nám zlatý hattrick utekl jen o pár minut. Martin van den Brink dojel po dvou vítězstvích v řadě druhý a věřím, že i letos se nám podaří na předchozí úspěchy navázat a v nejlepším případě opět triumfovat. Kamiony jsou připravené a piloti také,“ podotkl Mario Kress, hlavní konstruktér závodních speciálů Renault Trucks.

Do závodu letos odstartují dva trambusové speciály K520, které povede právě Martin van den Brink z týmu Mammoet Rallysport a Gert Huzink z Riwald Dakar. Zcela nová trasa Maroko Desert Challenge bude skutečnou výzvou v marocké poušti. Po úspěchu v roce 2018 a po výsledcích průzkumu pořadatelé opět trať vedou s nulovými přejezdy od pobřeží k pobřeží: od pláží Plage Blanche u Atlantiku až k pobřeží Středozemního moře. V rámci osmi závodních dnů se posádky budou muset porvat s více než dvěma a půl tisíci kilometry. Nejen, že je Maroko Desert Challenge dobrodružstvím plným překvapení, s rychlými stezkami, technickými částmi, rozsáhlými africkými pláněmi, ještě více dunami, solnými jezery a legendárními dakarskými etapami, ale nabízí také něco opravdu jedinečného, na čem si pořadatelé zakládají – nulové spojení  a tedy žádné přejezdy. „Tím si závod zajistil velkou atraktivitu. Vždy se začíná a končí v bivaku. Osobně v tom vidím velkou výhodu, protože jsme hned ve spojení s posádkami a ihned můžeme začít se servisem,“ sdělil Mario Kress, který do Afriky poslal takřka celý svůj mechanický tým. V kabině pak navíc bude jako palubní mechanik po roční pauze opět sedět roudnický Daniel Kozlovský.

Letošní rallye již zahájily technické přejímky v Agadiru, v jednom z přímořských letovisek Maroka. V sobotu bude závod odstartován prologem 250 km jižně od Agadiru právě na legendární Plage Blanche. Posádky vyrazí s odlivem na panensky bílé pláži podél pobřeží Atlantského oceánu. První den bude dokonalým představením – posádky se mohou těšit na pláže, několik dun, WRC úseky nebo štěrkové a písčité sjezdy. Velkolepý prolog dlouhý lehce přes dvě stě kilometrů skončí v Abetteh a především otestuje stroje a určí výchozí pozice pro další den, kdy už bude mít měřená speciála přes čtyři sta kilometrů.

Maroko Desert Challenge 2019

1. etapa – 13.4. – Plage Blanche – Abetteh (prologue) 218 km

2. etapa – 14.4. – Abetteh – Smara 402 km

3. etapa – 15.4. – Smara – Assa 372 km

4. etapa – 16.4. – Assa – Foum Zguid 425 km

5. etapa – 17.4. – Foum Zguid – Zagora 308 km

6. etapa – 18.4. – Zagora – Merzouga 370 km

7. etapa – 19.4. – Merzouga – Bouarfa 427 km

8. etapa – 20.4. – Bouarfa – Oujda – Saïdia 219 km

 
Dakar, Novinky , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Silk way rally 2019

Se začátkem prázdnin jakoby nastala  v motorismu okurková sezóna, s výjimkou závodů Formule 1 a mnoha různých srazů. Stranou většího zájmů médií tak zůstal další ročník dálkové soutěže Silk Way Rally, snad i díky malé účasti českých posádek, pro které … Číst dále →

číst dále »

Buggyra na Slovakiaringu

Neděle s příchutí brambor. Lacko se i přesto dotáhl na medailové příčky.Adam Lacko v neděli na Slovakia Ringu dojel dvakrát čtvrtý a v průběžné klasifikaci šampionátu se posunul na stejnou pozici s minimální ztrátou na pódium. Oly Janes navýšil náskok … Číst dále →

číst dále »

Má dnes jízdní pruh pro pomalá vozidla význam?

Řidiči se mylně domnívají, že je jízdní pruh pro pomalá vozidla určen výhradně nákladním vozidlům. Následkem nevyužívání pruhu se komplikuje plynulost dopravy a vznikají rizikové situace. Jako vhodnější varianta se dnes jeví vyznačení přídatného pruhu vlevo. Jízdní pruh pro pomalá … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno