Valtr zajel v poslední etapě Dakaru třetí nejlepší čas, Macháček by si ho dal znovu na cestě zpátky. Kazarka třetí ve své kategorii Dakar Classic

  1. ročník Rally Dakar je minulostí. Jaroslav Valtr dnes v závěrečné etapě sahal po svém premiérovém triumfu, ale penalizace ho nakonec posunula na třetí pozici. V první desítce etapového pořadí se tentokrát umístily všechny tři Tatry týmu Tatra Buggyra ZM Racing. Josef Macháček svůj dvacátý Dakar dokončil, Aliyyah Koloc si musí na premiérovou cílovou rampu ještě počkat. Po včerejších technických problémech ji pořadatelé nepustili na start dnešního měřeného úseku.
    Jaroslav Valtr si třetí pozicí v závěrečné etapě pojistil konečné páté místo. Hned za ním se umístil Martin Šoltys, který byl dnes desátý. Devátou pozici (a tím i nejlepší letošní výsledek) si ze 14. etapy odvezl Róbert Kasák, jenž je celkově klasifikován na celkové 16. příčce. Josef Macháček skončil těsně za top 10 konečného pořadí kategorie T3 – Lehké prototypy, v níž dnes byl pětadvacátý. Radovan Kazarka s Tatrou Puma dnes zpečetil třetí místo své kategorie Dakar Classic.
    Jaroslav Valtr pojal poslední etapu jako jeden dlouhý sprint. „Dnešní etapa byla strašně rychlá, pořád se jelo na plný plyn. Ze začátku jsme nechytili jeden bod. Tak jsme se na něj vykašlali, letěli dál a snažil se dojet Martina Macíka. Tatra je neuvěřitelná. Přijeli jsme do takových traviček a hrbolků, drželi jsme auto pod krkem. Jeli jsme pořád rovně. Tam jsme hodně stáhli. Byl to pěkný závod na spravení chuti po tom nešťastném předvčerejšku,“ uvedl pilot Tatry Phoenix.
    Jsem rád, že jsem Dakar dokončil, to je pro mě nejvíc. Zatím mám záporné skóre, tak jsem rád, že jsem v cíli. Jsem šťastný, asi bych brečel, tak se musím krotit,“ dodal emotivně člen týmu Tatra Buggyra ZM Racing.
    Radost z dokončené soutěže neskrýval ani jeho týmový kolega Martin Šoltys: „Všechno jsme podřídili tomu, abychom byli v cíli, dojeli Dakar a dobře dopadli. Letošní ročník byl určitě nejtěžší z těch, které se jely v Saúdské Arábii. A taky nejdelší. Jsem rád, že to naše Tatra, kterou jsme dali na poslední chvíli dohromady a do níž jsme do typově starého základu implementovali celou řadu nových věcí, dotáhla až do konce a že celou soutěž vydržela. Hodně rádoby expertů nám nedávalo velké šance.“
    Zároveň také složil hold mechanikům Buggyry. „Taky jsem rád, že se kolem auta vytvořil perfektní tým mechaniků, kteří byli schopní Tatru udržet po celý Dakar pohromadě. Na Dakaru mají problémy všichni, jen je někdo přizná, a někdo ne. Díky mechanikům jsme to dotáhli až do konce a za to jim patří velký dík,“ řekl Martin Šoltys s dojetím v hlase.
    Pak ještě stručně popsal závěrečnou dakarskou etapu se 135 km dlouhou erzetou. „Dnešní etapa byla navigačně zrádná. Hned po startu byly dva body za sebou, hodně lidí se tam vracelo. Jeli jsme tak, abychom dojeli do cíle. Máme velký náskok, tak nebyla potřeba jančit,“ řekl pilot Tatry 815.
    Radost bylo možné vyčíst i z tváře Róberta Kasáka. „Jsme v cíli, není co dodat. Nemám slov. V poslední etapě jsme si trošku zazávodili. Dovézt celou posádku až do posledních metrů Dakaru je velká zodpovědnost. Zdolat tak těžkou soutěž je velkým vítězstvím pro každého. Tatra to celou dobu zvládla výborně, ale naše tělesné schránky ne. Měli jsme celou dobu problém, že jsme netrénovali, takže začátek byl pomalý. Ale přesto přes to všechno je náš výsledek super. Argentinské Dakary byly náročně, ale tenhle byl nejtěžší, jaký jsem zatím absolvoval,“ přiznal jezdec týmu Tatra Buggyra Slovakia.

Josef Macháček neskrýval po poslední etapě nadšení z trati i ze svého speciálu Buggyra Can-Am DV 21. „Dvacátý Dakar, čtvrtý dojetý u Buggyry. Všechny, co jsem startoval s Can-Amem, jsem i dojel. Poslední etapa měla být překrásná podél moře, ale počasí z toho udělalo jedno velké bahniště. S navigátorem Davidem Schovánkem se mi jelo skvěle. Nastoupil na poslední chvíli, ale záhy ukázal, že si s navigaci opravdu rozumí a já mohl jet v klídku. Technické závody k tomuhle sportu patří. Je to padesát člověk a padesát procent technika,“ vysvětlil jezdec závodící v barvách Buggyra ZM Academy.
65letého závodníka asi nejvíc překvapila jeho vlastní kondice. „Luxus, který nám Buggyra poskytuje, co se týče spaní, komfortu a zabezpečení, nám umožňuje, že se můžeme plně soustředit na závodění. Jsme úplně odpočinutí. Klidně bych si dal Dakar zase zpátky,“ pochválil zázemí Buggyry.
18letá debutantka Aliyyah Koloc bohužel cíl svého premiérového startu na Rally Dakar neviděla. Pořadatelé ji kvůli zdržení nepustili na start závěrečného rychlostního testu. „Všichni pracovali na Can-Amu celou noc, nikdo nešel spát. Některé věci se dodělávaly ještě na přejezdu. Byl to důsledek včerejších technických trablů. Je však jasné, že když všechno funguje jak má, je schopná jet ve špičce a sbírala zkušenosti. Je to základ pro další starty,“ uvedl šéf Buggyry Martin Koloc.
Účastníci Dakaru Classic dnes absolvovali pouze přejezd bez měřeného úseku. Na třetím místě Radovana Kazarky v jeho kategorii se tak už nemohlo nic změnit. „Zažívám pocity, které člověka potkají možná jednou za život. Přeje nám i závodnické štěstí. Za to, kde jsme, vděčím celé posádce. Byla to tvrdá dřina a odříkání,“ zhodnotil svůj letošní výsledek jezdec pilotující Tatru Puma.

 
Dakar, Novinky , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

TANKUJTE BEZ FRONT. NAFTA ZA SUPER CENY A K DISPOZICI JE I HVO100!

V Červeném Kříži u Jihlavy funguje od ledna tohoto roku nová čerpací stanice. Jedná se o společný projekt společnosti NIKEY, provozovatele sítě čerpacích stanic a mycích center, a společnosti EUROWAG, předního poskytovatele platebních řešení pro nákladní dopravu v rámci celé Evropy. Jedná … Číst dále →

číst dále »

DHL rozšiřuje svůj udržitelný vozový park v Německu o 178 nových vozidel IVECO S-WAY CNG

  Skupina DHL objednala pro svou divizi Post & Parcel Germany celkem 178 nových vozů IVECO S-Way CNG.   Technologie stlačeného zemního plynu je v současné době nejvyspělejší na trhu, a proto je infrastruktura rozvinutější a vozidla snadněji dostupná ve … Číst dále →

číst dále »

Tatra Trucks investuje 700 milionů korun do výrobních technologií pro dosažení objemu produkce až 2500 vozů za rok

Kopřivnická automobilka odstartovala investice do špičkového strojního vybavení, aby zefektivnila výrobní procesy a zvýšila objem produkce až na 2500 vozidel za rok. Tatra také spustila rozsáhlý proces digitalizace výroby s využitím moderních systémů podnikového řízení a chystá modernizace a úpravy … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno