Velkolepý návrat Peugeotu na Dakar

Peugeot 2008 DKR odpočítává testovací kilometry

FD_240714_Team_Peugeot_Total_testing_2014_Narbonne-0360-CSTermín Rally Dakar se rychle přibližuje a tým Peugeot-Total proto horečně pokračuje ve vývoji závodního Peugeotu 2008 DKR. Vůz bude mít tři hvězdné piloty. Jedním z nich je Cyril Despres, který do auta přesedne z motorky.     Peugeot_DKR_Freneuse-0097Tým Peugeot-Total je od 7 hodin ráno na nohou. Mechanici obléhají testovací středisko v Château Lastours, kde Peugeot 2008 DKR vstupuje do další etapy svého vývoje. Jsou netrpěliví a současně se velice těší. Počítá se každá minuta. Tři posádky tvořící tým snů se poprvé vystřídají za volantem. Po posledních dolaďovacích testech, které probíhaly ve Freneuse, Montlhéry a v Le Creusot bude mít šelma nyní možnost ukázat svůj potenciál na kamenitých tratích, jež jsou předzvěstí terénu, který na posádky čeká v Jižní Americe. Poté, co zkušený Carlos Sainz pomohl vychytat nevyhnutelné první dětské potíže, přicházejí na pomoc i jeho dva noví kolegové. Na programu je potvrzení vývoje podvozku a systému chlazení. Francouz Stéphane Peterhansel usedá na vyvýšené místo řidiče v novém voze a bez otálení se vydává na mimořádně náročnou trať představující skutečný oříšek i pro vozy s duší dobrodruha. S najetými kilometry Stéphane zažívá skutečný kulturní šok, což komentuje slovy: „Přejít na čtyři kola, to opravdu změní život!“ FD_240714_Team_Peugeot_Total_testing_2014_Narbonne-0854-CSNásledující jízdy tento první dojem jen potvrzují: „Nikdy jsem neřídil auto s tak velkým odpružením. Prvním velkým překvapením bylo, jakým způsobem Peugeot 2008 DKR pohlcuje výmoly a komprese. Byl jsem zvyklý poskakovat uvnitř kokpitu jako hadrová panenka a teď vidím, jak dokáže jet auto efektivně a hladce. Vždycky, když jsem se obával dopadu, tak ho odpružení a velká kola absorbovaly. Je to skvělý pocit, že můžu přejet přes výmoly v rychlosti 120 – 130 km/hod místo 80. Budu tomu muset přizpůsobit styl řízení!“ A o to spíš, že šelma je velice hbitá! „Dvojkolka je o něco živější a vyžaduje přesnější řízení. Je trochu obtížnější ji ovládat. Musíte vždycky počítat, že může vybočit. Motor je dobrý, převodovka se dobře ovládá… Ještě máme daleko do ideálního vyladění, ale první pocity jsou skvělé: auto má velký potenciál.“ Peugeot_DKR_Freneuse-0088A co očekává Cyril Despres? Bývalý motocyklista, který Dakar pětkrát vyhrál na motorce, začíná nový život na čtyřech kolech. Jen pár minut před skokem do neznáma osciluje mezi netrpělivostí a drobnou úzkostí. Nejprve absolvoval jízdu na sedadle spolujezdce vedle Stéphana a nyní je čas chopit se poprvé volantu. Oči mu svítí, úsměv má od ucha k uchu a je jako dítě před hromadou dárků. Pod dohledem celého týmu, který si je dobře vědom, jak historického momentu je svědkem, startuje a odhodlaně vyráží do své iniciační jízdy. Po absolvování několika desítek kilometrů se vrací na základnu, slzy emocí se u něj mísí s kapkami potu. „To bylo šílené!“ užasle vydechne. „Ve všech ohledech to předčilo všechno, co jsem si dokázal představit! A to jsem zdaleka nejel naplno!“ Nicméně přiznává inženýrům malou chybu: „V jednom okamžiku jsem se přestal soustředit. Zapomněl jsem podřadit a motor jsem vytočil do vysokých otáček…“ Gilles Picard, který jako spolujezdec Luca Alphanda Dakar dvakrát vyhrál a je také bývalý motocyklista, je nicméně s debutem svého nového kolegy velmi spokojený: „Ten kluk na mě zapůsobil, má velmi čistý styl jízdy!“ Peugeot_DKR_Freneuse-0136Nedaleko odtud se již na dosednutí do těsné kabiny vozu Peugeot 2008 DKR chystá Carlos Sainz. Byl účasten Cyrilova debutu, který pozoroval se shovívavostí staršího bratra: „Jsem přesvědčený, že odvede skvělou práci a jsem ostatně připraven mu v případě potřeby pomoci. Stéphane i ostatní prokázali, že motorkáři jsou schopní zazářit i v autě a vím, že je to silný soupeř.“ Program, který inženýři připravili na celé léto, nedal všech třem posádkám možnost si příliš oddechnout. Testovací jízdy pokračují rychle za sebou a bude to tak až do odjezdu do Jižní Ameriky.

MOTOR

Typ

Objem válců

Počet ventilů

Umístění

Počet válců

Výkon

Točivý moment

Maximální otáčky

Maximální rychlost

Mazivo

V6 twin turbo Diesel

2993 cm3

24

Uprostřed vzadu

6 ve V – 60°

340 k

800 Nm

5000 ot/min

200 km/h

TOTAL QUARTZ 10 W 50

PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Způsob

Převodovka

Pohon 2 kol

Podélně montovaná šestistupňová s ručním sekvenčním ovládáním

 

 

 

Mazivo TOTAL 755 HPX 80 W 140

PODVOZEK

Struktura Karoserie Trubková ocelová Karbonová

ODPRUŽENÍ / BRZDY / ŘÍZENÍ

Odpružení

Pružiny

Tlumiče

Zdvih

Torzní stabilizátor Řízení brzd

Kotouče

 

 

 

Ráfky

Pneumatiky

Se dvěma trojúhelníkovými rameny

Šroubovité (2 na kolo)

Nastavitelné (2 na kolo)

460 mm celkem

přední a zadní

Přímé s hydraulickým posilovačem

Dvojitý hydraulický okruh, jednodílné třmeny  z lehké slitiny 4 písty/třmen

Kovové  větrané vpředu i vzadu

Přední kotouče : 355 mm

Zadní kotouče : 355 mm

Dvoudílné hliníkové  17 x 8,5

Michelin 37/12,5/17

ROZMĚRY

Délka

Celková šířka

Přední převis Zadní převis Rozvor

Kapacita palivové nádrže

4.099 mm

2.033 mm

1.912 mm

641 mm

658 mm

2.800 mm

400 l

 
Akce, výstavy, veletrhy, Dakar, Novinky , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com

Krátké novinky

Silk Way Rally 2017 – 12.etapa – Kolomý mimo hru o trůny

Pilot týmu TATRA Buggyra Racing Martin Kolomý dvanáctou etapu z důvodu prasklého monobloku řízení nedokončil a přišel tak o možnost atakovat pódiová umístění. Závod je ale odhodlaný v rámci možností dokončit.

číst dále »

Silk Way rally 2017 – 11.etapa – Kolomý vítězí

V 11.etapě Silk way rally dokázal Martin Kolomý porazit ruské kamazy a získat třetí etapové vítězství. Dojel celkově sedmý a v průběžném pořadí mu patří .....

číst dále »

Silk Way Rally 2017 – 10.etapa – Bez Lopraise a Kolomajz zase na třech kolech!

Pilot týmu TATRA Buggyra Racing Martin Kolomý se v 10. etapě Hedvábné stezky opět dokázal probít mezi ruské Kamazy a dokončil etapu na druhém místě jen s minimální ztrátou na prvního Rusa Nikolaeva. V průběžném hodnocení se přiblížil k pódiovému umístění.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno