Závodní sezóna kamiónů nekončí
Před měsícem skončila sezóna českého i evropského truck trialu a před dvěma týdny se rozhodlo i o vítězích letošního šampionátu evropských tahačů. Účastníci těchto soutěží mohou konečně chvíli odpočívat a užívat rodin, než začnou s přípravou na další ročník.
Kdo má ale napilno v tomto období jsou rallyové týmy.
Do slovenské Senice se postupně vypravil Czech Dakar Team, Tomáš Tomeček a minulý víkend i náš nejznámější dakarský pilot Aleš Loprais.
Ten v senických píscích proháněl zatím jen své dvě starší Tatry Puma, ale měl by se tu ještě objevit s novým přírůstkem – novou Queen 69, tedy Tatrou Jamal, se kterou se pokusí pokořit jihoamerický Dakar. To je nejnovější zpráva, kterou zvěřejnil minulý čtvrtek aby ukončil dohady zda pojede s Tatrou či MAN holandského týmu Eurol VEKA stejně jako na Silk Way Rally 2012.
Tomáš Tomeček se svou 100 % Tatrou bude mít letos na černém kontinentu v rámci soutěže Africa Eco Race silnější konkurenci ve své kategorii, protože k věčné rivalce Elizabete Jacinto na voze MAN přibydou dva vozy KAMAZ a Scania maďara Kovacze. Na konečnou startovní listinu, jež může odhalit další zajímavé přírůstky si ještě musíme počkat, stejně jako na seznam posádek, jež se 5.ledna postaví na start věhlasného Dakaru Můžeme se jistě těšit na řadu novinek o kterých se hovoří.
Spolu s Czech Dakar týmem v Senici trénoval i holandský tým se zbrusu novou Tatrou Phoenix, tedy novou koncepcí tatrováckého podvozku ve spojení s kabinou DAF, motorem Paccar a převodovkou ZF.
Mezitím však v Tunisu bojují vozy Czech Dakar týmu na soutěží Ell Chott. K Tatře Martina Kolomého opatřené novým motorem Caterpillar C13, který si zde loni zatrénoval na Dakar, se přidal týmový kolega Marek Spáčil se svým Liazem rovněž s agragátem Caterpillar C13 a svůj křest v afrických dunových polích si prožívá posádka Tatry Adama Staňka se spolujezdcem Martinem Vlkem a Petrem Vávrou
Na Dakar se připravuje i KM Racing team Martina Macíka. Žluté Liazky se již tradičně proháněli v tuniských píscích v okolí oázy Ksar Khilane aby se tu prověřila technika a letošní posádky ve složení – Jaroslav Valtr, Josef Kalina, Jakub First a Vlastimil Vildman, Martin macík junior, Jan Bervic. Nyní jsou vozy v domovských dílnách v Sedlčanech a prodělávají potřebnou repasi opotřebených dílů. Zatímco závodní speciály čeká dokompletace, doprovodné vozy se už tento víkend plnily potřebným materiálem