Rozhodnuto, tahače v Turecku nepojedou
A je to definitivní: první závod sezóny se v Istanbulu nepojede. Takřka měsíc před startem závodní sezóny 2014 přišla oficiální konečná zpráva, že turecká část evropského šampionátu závodních tahačů byla zrušena. Stalo se tak to, čeho se všichni od začátku obávali.
Organizátoři doplatili na neschopnost se domluvit, důvodem zrušení závodu je nízký zájem týmů v Istanbulu startovat.
“Bohužel ze stran pořadatelů letos vázla veškerá komunikace a snaha nabídnout týmům
jakoukoli podporu. Rozpočet na závod v Turecku je pro všechny několikanásobně větší než na jiné závody, ale spolupráce s organizátorem žádná. Tamější zájem diváků také nebyl nijak zajímavý.
Jsem proto moc rád, že se nám společně podařilo dosáhnout tohoto výsledku. Začínat sezónu s šesti auty na startu by byla škoda,” podotkl manažer Buggyry Jan Kalivoda.
V Istanbulu tahače startovaly historicky poprvé před dvěma lety. Po roční pauze tak
organizátorům z Istanbul Parku bylo opět svěřeno pořádání úvodního podniku Mistrovství Evropy tahačů. Zatímco v roce 2012 organizátoři s týmy úzce spolupracovali a zajistili přijatelné podmínky pro přepravu techniky trajektem do Istanbulu z italského Terstu, letos byla situace zcela odlišná. Žádná komunikace, žádná nabídka, žádné ulehčení. Náklady na logistiku by se oproti tehdejším zvýšily na dvojnásobek, což se nikomu nelíbilo. Týmy se tak ve spolupráci s TRO rozhodly využít svého práva vytáhnout “žolíka” a prakticky závod bojkotovat. Tlak pořadatelé neustáli a závod dobrovolně “odpískali”. Truckracing tím ukázal svoji sílu, nikdo se nezalekl případných odvetných kroků ze stran pořadatelů. “Závody tahačů jsou statisticky druhou nejsledovanější motoristickou okruhovou disciplínou, takže o zájemce na pořádání závodů není nouze. Je samozřejmě škoda, že neschopnost organizátorů v Istanbulu sebrala příležitost pořadatelům třeba z Hungaroringu, který je pro týmy nepochybě mnohem přijatelnější variantou,” řekl Kalivoda.
Stejně jako v loňském roce tak šampionát odstartuje v italském Misanu (25.5.). Letošní kalendář ME ale bude tvořit jen devět závodů. “Mám-li si vybrat, zda raději deset závodů s Istanbulem nebo devět bez, tak jsem jednoznačně pro druhou variantu. Nejvíc bych ale bral deset takových zastávek, na které přijdou diváci – jako je Misano nebo Nürburgring. Přivítal bych Maďarsko, protože to by byl závod, který by měl smysl, jelikož je dobře dostupný prakticky pro všechny,” svěřil se David Vršecký.