Lehký sklápěcí návěs do 5t od firmy SCHMITZ

Sklápěcí návěsy  SCHMITZ do 5ti tun

Největší evropský výrobce přípojné techniky představil dva nové sklápěcí návěsy s hmotností menší než 5 t.

Sklápěčka 2 Na březnové výstavě stavební techniky Bauma 2010, která se konala v bavorském Mnichově bylo k vidění mnoho novinek z oboru stavební a dopravní techniky. Jednu z nejpřitažlivějších expozic však měl největší evropský výrobce přípojné techniky německá firma SCHMITZ CARGOBULL, která má zastoupení i v ČR a to prostřednictvím firmy EWT s.r.o. .

Návěs do 5000 kg

Firma zde představila dva nové modely sklápěcích návěsů s vlastní hmotností nepřesahující 5000 kg.
Oba modely, které si nyní podrobněji představíme, mají shodný objem korby a liší se oblastí použití vozidla a z ní plynoucí rozdílnou konstrukcí korby.

Odolná sklápěcí ocelová korba

První modelem je pouze 4920 kg těžký sklápěcí návěs S.KI LIGHT s ocelovou korbou objemu 24 m³.
Návěs je určen pro použití především ve stavebnictví pro dopravu na krátké vzdálenosti s velmi častým nákládáním a sklápěním. Vzhledem k vysokému nasazení vozidla v provozu a snaze dosánout lehkosti provedení se dnes používají materiály na bázi slitin hliníku. Toto řešení však naráží na horší odolnost hliníku proti otěru a především pak na vysokou cenu, a to jak vlastního materiálu, tak výroby a zpracování takovéto korby.
Proto se konstruktéři SCHMITZ CARGOBULL uchýlili k použití moderní otěruvzdorné oceli s vysokou životností. Z tohoto materiálu vytvořili korbu s půlkruhovým průřezem, kterou usadili na nově vyvinuté odlehčené šasi. Použitím tohoto řešení tak zákazník dostává lehký a přitom velice stabilní sklápěcí návěs s vysokou užitnou hodnotou.

Sklápěcí hliníková korba skříňové konstrukce pro snížení provozních nákladů

Druhým modelem, který výrobce na veletrhu překvapil je sklápěcí návěs S.KI LIGHT tentokrát však s hliníkovou korbou tzv. “skříňové” konstrukce o shodném objemu 24 m³. Takovýto návěs je určen pro použití na delší vzdálenosti s menší frekvencí sklápění. Konstrukce korby ze slitin hliníku je vhodná při přepravě jemnozrných a sypkých hmot. Až dodnes bylo použití kruhových hliníkových koreb vhodnou volbou pro hmotnostní kategorii 4,5t.
Nicméně odměnou při použití skříňové konstrukce, je její životnost, která je vyšší než u půlkruhové korby.
Nyní tak přichází SCHMITZ s kombinací obou řešení, výsledkem je sklápěcí návěs s hliníkovou korbou skříňové konstrukce s celkovou hmotností 4460 kg.
Vozidlo má dlouhou životnost a nabízí díky své nízké vlastní hmotnosti vyšší užitečné zatížení, což se pozitivně projeví v provozních nákladech.

Oba nové návěsy využívají hmotnostně optimalizovaná šasi, které je tvořeno ocelovým, příčně vyztuženým rámem.

Pevnostní zkoušky

Všechna nová vozidla jsou před zahajením jejich seriové výroby podrobena jak pevnostním, tak únavovým zkouškám.
Zkoušky se provádí ve firemním zkušebním centru, kde lze nasimulovat různé situace např. jeden milion ujetých kilometrů během pouhých šesti týdnů.
Vlastní testovací stolice pro test stability, sklápění se používá při testování všech sklápěcích návěsů a to již v průběhu jejich vývoje.

Výbava vozidel

Šasi všech návěsů jsou opatřena vysoce odolným nátěrem, který odolává nejen korozi, ale i odletávajícím kaménkům.
Barva má vysokou hustotu a tím je zajišťěna její vysoká odolnost. Tato vrstva také dává vozu vysokou prodejní hodnotu.

Šasi jsou vybavena podvozkem s nápravami značky ROTOS vyvinutými přímo firmou SCHMITZ. Tyto nápravy jsou vzduchově odpružené a jsou opatřeny 19,5″ kotoučovou brzdou, která má lepší brzdný účinek než brzda bubnová. Také co se týče hmotnosti dopadá lépe.   Sklápěčka 1

Vozidlo je vybaveno elektronickým brzdovým systémem (EBS) ,umožnujícím sledování opotřebení brzd přimo řidičem.
Tento systém kromě jiného umožnuje sledovat zatížení nápravy, indikuje přetíženou nápravu, obsahuje i systém akustické výstrahy o sklonu vozidla s cílem zabránit převrácení během vykládky.

Výbava sklápěcích návěsů se přizpůsobuje přání zákazníka, v nabídce jsou kromě zadních sklopných vrat i vrata kombinovaná příp. hydraulicky
ovládaná. Vrata mohou být vybavená výsypkou na obilí. Korba návěsu může být vybavena střešní shrnovací plachtou.

(redakce)

 
Technika , Zobrazit komentáře

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Co podle Macíka rozhodne Dakar 2023? Klidná hlava, solidní tempo a šikovní mechanici

Do startu 45. ročníku Rallye Dakar zbývají 4 týdny. Pořadatelé odtajnili trasu a napumpovali tak první dakarský adrenalin do žil závodníků i jejich fanoušků. Posádka týmu MM Technology ve složení pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda … Číst dále →

číst dále »

Pojede Šoltys?

Před několika dny jsem informovali o odhalení trasy Dakaru 2023 a startovních listinách našich posádek. Když se dnes podíváme na oficiální stránky závodu dakar.com jsou tam trochu zmatky. Fotka Aleše Lopraise je u posádky Mathiase Behringera, zatímco jeho mechanik Petr … Číst dále →

číst dále »

Dakar 2023 odhalen

Ve čtvrtek 1.prosince byla na tiskové konferenci v Paříži organizátory nejslavnější rally představena konečná trasa soutěže a startovní listiny pro nadcházející ročník. Jak už bylo předem ohlášeno, Dakar 2023 opět v Saudské Arábii se vrací k maratónské soutěži se 14 … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno