nikey.cz

Silk Way Rally 2016 – 5.etapa

Martin van den Brink vyhrává 5. etapu Silk Way Rally

160613_05 2000px 006Balkhash/Židovice – Senzace! Severočeský kamion z dílny MKR Technology vyhrává 5. etapu Silk Way Rally. Pilot Martin van den Brink zajel nejdelší speciálku letošního ročníku v absolutně nejrychlejším čase. Radost je o to větší, že posádka s roudnickým palubním mechanikem po předchozích technických problémech ukázala, že její renault si dokáže poradit i s přesilou kamazů.
„Máme velkou radost. Ovládli jsme letošní nejdelší etapu. Ta měla velmi pečlivě prověřit naši techniku a klidně se na ní mohlo cokoli přihodit. Uplynulé dvě noci jsme prakticky nespali, abychom zamakali na problémech s teplotou motoru. Potíže se nám podařilo částečně odstranit. Stále to není ono, ale Martin byl schopný mít celou dobu nohu na plynu, takže jsme urazili velký kus cesty,“ sdělil spokojeně konstruktér a šéf severočeské stáje MKR Technology Mario Kress.
Pátá etapa z Astany do Balkhashe byla nejdelší v letošním ročníku co do měřených kilometrů. Posádky si musely poradit s pěti sty osm a šedesáti kilometry, v součtu pak urazily přes osm set. Renault Sherpa s číslem 301 s holandským pilotem van den Brinkem a roudnickým mechanikem Danielem Kozlovským na palubě tentokrát nenašel přemožitele. Druhému Nikolajevovi na kamazu vsadila devět minut. Třetí Shibalov dostal už více než čtvrt hodiny. Van den Brinkův parťák z týmu Mammoet Rally Sport byl klasifikovaný jako osmý a stejná příčka mu patří i v celkovém ranku. „U Pascala musíme zapracovat na odpružení. V téhle oblasti je na tom Sherpa lépe,“ podotkl Mario Kress.
Vítězství van den Brinka hned katapultovalo na druhou příčku průběžného hodnocení. Na čele se s náskokem jedenácti minut drží Rus Nikolajev s kamazem. Třetí Karginov zaostává o dalších devět minut.
Šestý závodní den, tedy čtvrtek, zavede posádky z Balkhashe do Almaty, kde na ně během pátku bude čekat vytoužený den volna. Než se ale k němu týmy dostanou, musí si poradit s další porcí kilometrů – z připravených osmi set padesáti tvoří přes čtyři sta měřenou speciálku. „Šestá etapa bude hodně podobné té dnešní. Kéž by měla i podobný výsledek,“ přeje si Mario Kress.

Drama na Silk Way Rally! Dehydrovaný Vrátný v páté etapě zhubnul pět kilogramů a zachraňoval Ardavičuse, obě posádky tím ztratily více než dvě hodiny

foto_1Královská etapa na Silk Way Rally 2016 byla pro tým Bonver Dakar Project nesmírně náročná. Tomáš Vrátný měl v průběhu měřeného úseku dlouhého 568 kilometrů žaludeční potíže a několikrát zvracel, jeho kazašský týmový kolega Artur Ardavičus zapadl v blátě a musel mu pomoci právě šéf týmu. Obě posádky tím ztratily více než dvě hodiny a obsadily patnácté, respektive šestnácté místo.
„Věděli jsme, že nás čeká královská etapa, ale že bude až tak náročná, to jsme nečekali,“ konstatoval Tomáš Vrátný. „Dobře jsme odstartovali a dostali jsme se na šesté místo, protože jsme využili zaváhání Sotnikova. Potom jsme chvíli bloudili, protože jsme hledali jeden kontrolní bod, ale moc času jsme tím neztratili,“ popsal šéf týmu Bonver Dakar Project úvod rychlostní zkoušky vedoucí z Astany do Balchaše. „Ale potom to začalo. Od nějakého stého kilometru mi začalo být špatně, musel jsem průběžně zastavovat a zvracel jsem. Zřejmě jsem to před etapou přehnal s doplňky stravy a suplementy a začal jsem být dehydrovaný.“
foto_2Ani jeho kazašskému týmovému kolegovi Arturu Ardavičusovi se nevyhnuly problémy. „Když jsme se dostali do tempa a dařilo se nám jet alespoň třicet kilometrů bez zastavení, dojeli jsme Artura. Jeho Tatra byla zapadnutá v bahně a Artur se nemohl dostat ven. Zkoušeli jsme jej zachránit, ale při snaze jej vyprostit jsme sami zapadli. Museli jsme tak čekat na další kamion. Po několika minutách přijel MAZ, který nás vytáhl a my jsme potom vytáhli i Artura,“ pokračoval Vrátný a popisoval dramatický průběh nejdelší rychlostní zkoušky na Silk Way Rally 2016.
Po vyproštění kamionů ovšem problémy obou pilotů týmu Bonver Dakar Project a jejich mezinárodních posádek neskončily. „Aby toho nebylo málo, Artur měl v závěru měřeného úseku defekt, ale nechtěl zastavit a pokračoval dál. Jenže z pneumatiky se mu odseparoval vzorek a zdemoloval zadní část jeho kamionu. My jsme ještě zastavovali u jiné posádky týmu Astana, které došla nafta, takže jsme hned dvakrát zachraňovali tým Astana,“ popsal Vrátný, který byl po dojezdu do cíle měřeného úseku v kazašském městě Balchaš situovaném u stejnojmenného jezera naprosto vyčerpaný a dehydrovaný. „Před každou etapou se vážíme, stejně tak i po ni. Fyzioterapeut i já jsme byli hodně překvapení, když jsme zjistili, že jsem za pouhých devět hodin strávených v autě zhubnul pět kilogramů. Můžu teď pít pouze heřmánkový čaj, ale věřím, že se z toho rychle dostanu a budu připravený na další etapu,“ konstatoval Vrátný, který řídil celou spojovací část i rychlostní zkoušku, přestože měl možnost vystřídat se se svým mechanikem Jaromírem Martincem. „Míra mi nabídl, že by alespoň část řídil za mě, ale já jsem nechtěl. Chtěl jsem to dojet, už jen kvůli klukům a fanouškům. Chtěl bych jim tímto poděkovat za podporu a trpělivost, kterou se mnou měli,“ dodal Vrátný, který měřený úsek dokončil na patnáctém místě se ztrátou 2 hodin a 59 minut na nejrychlejšího Marteena van den Brinka. Jeho kazašský týmový kolega Artur Ardavičus na něj ztratil 13 minut a 50 vteřin a byl šestnáctý. V průběžném pořadí Silk Way Rally je Vrátný čtrnáctý a Ardavičus patnáctý, na vedoucího Eduarda Nikolajeva oba ztrácí přes 3 hodiny.

Výsledky – 4. etapa (345,33 km):
1. van den Brink (Renault Sherpa) 5:46:57
2. Nikolajev (Kamaz) +9:08
3. Shibalov (Kamaz) +17:13
4. Viazovič (MAZ) +22:58
5. Karginov (Kamaz) +23:52
8. de Baar (Renault K520) +40:19
15. Vrátný (Tatra) +2:59:00
16. Ardavičus (Tatra) +3:12:50

Celkově:
1. Nikolajev (Kamaz) 10:19:48
2. van den Brink (Renault Sherpa) +11:42
3. Karginov (Kamaz) +20:18
4. Shibalov (Kamaz) +20:44
5. Sotnikov (Kamaz) +25:42
8. de Baar (Renault K520) +49:35
14. Vrátný (Tatra) +3:08:36
15. Ardavičus (Tatra) +3:19:41

 
Akce, výstavy, veletrhy, Dakar, Novinky , , , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama

nikey.cz

Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Mercedes-Benz Trucks překonává „zvukovou bariéru“ při elektrickém nabíjení s výkonem 1000kW

Vývojáři Mercedes-Benz Trucks během interního testu ve Wörth am Rhein poprvé nabíjejí elektrická nákladní vozidla výkonem 1000 kilowattů • Nově definovaný nabíjecí standard Megawatt Charging System (MCS) ve fázi technické implementace • Rainer Müller-Finkeldei, vedoucí produktového inženýrství Mercedes-Benz Trucks: „Naši … Číst dále →

číst dále »

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických nákladních vozidel o další řešení

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických vozidel o další modely, s nimiž lze čistě elektrický pohon využít v řadě různých oblastí. A nejde jen o možnost, ale o vhodnost a ideální podmínky k jejich využití. Dvě nová elektrická pohonná ústrojí a … Číst dále →

číst dále »

Tatra získala prestižní ocenění Red Dot za design vozidel nejnovější generace řady Force

Kopřivnická automobilka Tatra Trucks si před pár dny zapsala další velký úspěch. Poprvé ve své historii totiž získala ocenění Red Dot v kategorii Product Design, a to hned dvakrát. Tímto oceněním, patřícím k mezinárodně nejprestižnějším v oblasti designu, byly dekorovány … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno