nikey.cz

ISUZU v Tokiu

Isuzu Motors na autosalonu v Tokiu

 

Vždy po Vašem boku, tak znělo hlavní téma expozice značky Isuzu Motors na prosincovém autosalonu v Tokiu. Toto heslo je vyjádřením postavení značky Isuzu v minulosti, dnes i jejích plánů do budoucna.

 

 

 

 

 

 

Velkým překvapením a hlavním lákadlem expozice Isuzu v Tokiu byla bezpochyby vysoce inovativní designová studie tahače budoucnosti Isuzu T-Next. „Tento model představuje naší vizi tahače budoucnosti. Jedná se o koncept, který spojuje vysokou úroveň bezpečnosti a vynikající aerodynamické vlastnosti pro výkonnou logistiku budoucnosti,“ řekl prezident Isuzu Motors Susumu Hosoi.

 T-Next je předobrazem budoucích technologií přinášejících vynikající bezpečnost, ekonomiku provozu i ohleduplnost k životnímu prostředí. Exteriér tahače je charakteristický čistým, solidním a současně emotivním vzhledem, který ovšem již na první pohled prozrazuje příbuznost ke značce. Kromě pokročilé aerodynamiky se konstruktéři soustředili na interiér. Nejmodernější multifunkční zařízení jsou soustředěna uprostřed přístrojového panelu a i sedadlo řidiče je situováno doprostřed vozidla. Tato koncepce by měla přispět především k ideálnímu výhledu řidiče, jako i k lepší variabilitě a funkčnosti interiéru. Navzdory velmi inovativnímu pojetí interiéru je uspořádání odpočinkové části kabiny nadále velmi praktické a reálné. Během zastávky může být volant z důvodu úspory prostoru zasunut do kruhové části s kontrolními ukazateli. Ovládání všech zařízení je realizováno buďto prostřednictvím hlasových příkazů, nebo dotykové obrazovky ve středu volantu.

Blízkou budoucnost reprezentoval také hybridní nákladní automobil Isuzu Elf Plug-in Hybrid, který vychází ze současné modelové řady Elf, která je japonskou verzí u nás nabízeného Isuzu řady N. Zajímavostí tohoto modelu je právě hybridní systém, který ve srovnání s obdobnými technologiemi v segmentu nákladní dopravy nabízí nadstandardní výkon i možnosti. Hybridní systém totiž umožňuje i ryze elektrický provoz, který je charakteristický nulovými emisemi a jen minimální úrovní hluku. Elf Plug-in Hybrid dokáže na ryze elektrický režim ujet až 40 km, což je zajímavé v městském provozu. Mimo město pak může vůz pokračovat v hybridním režimu. Hnací soustava využívá rekuperace energie během brzdění, což znamená, že při brzdění dochází k přeměně jinak ztrátové energie na elektrický proud, který dobíjí akumulátory. Soustava ovšem dovoluje i připojení na standardní elektrickou síť a tudíž i přímé nabíjení akumulátorů.

Isuzu v Tokiu prezentovalo také svůj pokročilý bezpečnostní systém VAT (View Assist Technology), který prostřednictvím vysoce přesných radarových vln a senzorů zobrazuje překážky na silnici. Včasné rozpoznání překážky pomáhá řidiči zareagovat a zabránit tak potenciální nehodě. Důležitým doplňkem tahačů Giga je elektronický stabilizační systém IESC. V Tokiu byl představen také monitorovací systém, který využívá čtyř kamer (vpředu, vzadu, na levé a pravě straně), které zprostředkovávají obraz o dění kolem celého vozidla. Tento systém je zvlášť užitečný při sledování nastupování či vystupování cestujících z autobusu i jako prevence nehod s účastníky provozu nacházejícími se bezprostředně vedle zatáčejícího vozidla.

V letošním roce oslavil své 10. výročí pokročilý informační systém Isuzu Mimamori-kun. Jedná se o satelitní monitoring vozového parku, který v současné době využívá v Japonsku kolem 45 tisíc vozidel. Tento systém se mimořádně osvědčil při organizaci dopravy po těžkém zemětřesení, které Japonsko postihlo v první polovině března loňského roku.

Světovou premiéru si v Tokiu odbyl také hybridní autobus Erga Hybrid. Tento model využívá paralelní hybridní systém sestávající ze vznětového motoru, elektromotoru a vysokokapacitních lithium-iontových baterií. Tento hybridní systém byl navržen pro využití na pevně stanovených trasách, které jsou charakteristické častým rozjížděním a zastavováním. Při rozjezdu, kdy se obvykle spotřebuje nadprůměrně množství paliva, vypomáhá elektromotor, který pro změnu právě v tomto režimu disponuje nejvyšším točivým momentem. Při zpomalování zase soustava využívá rekuperace energie. Autobus Erga Hybrid je mimořádně ohleduplný k životnímu prostředí a umožňuje velmi snadný a efektivní provoz.

Dlouhou cestu, která vedla k tomuto technologickému skvostu, jako i bohatou historii značky Isuzu zdařile demonstroval dokonale zrestaurovaný autobus Sumida typ M. První model této řady byl vyroben už v roce 1929 a velmi významně přispěl k modernizaci japonské veřejné dopravy. „Autobus, který je zde vystaven, byl vyroben v roce 1932 a velmi dlouho byl uložen v depozitáři Isuzu. Při příležitosti autosalonu jsme se jej rozhodli zrenovovat do funkční podoby. Samotná renovace byla pro nás velmi poučná poznáním dovednosti našich předků i útrap, kterými si museli projít. Vystavený model je pravděpodobně nejstarším pojízdným autobusem v Japonsku,“ řekl během tiskové konference prezident Isuzu Motors Susumu Hosoi.

Na autosalonu v Tokiu představilo Isuzu také zcela novou generaci terénního pick-upu D-Max. Novinka nahrazuje původní model nabízený od roku 2002. Kromě zcela nového designu nabízí D-Max zcela odlišnou paletu motorizací. Čtyřválcové vznětové motory s přímým vstřikem paliva o objemu 2,5 l a 3,0 l poskytují výkon 85 resp. 100 kW. Všechny modely budou vybaveny přiřaditelným pohonem všech kol a pětistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou (v kombinaci s motorem 3.0 l). Isuzu D-Max bude po premiéře v Thajsku postupně uváděno na ostatní trhy světa, včetně Evropy.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Autodoprava, Novinky, Technika , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama

nikey.cz

Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Mercedes-Benz Trucks překonává „zvukovou bariéru“ při elektrickém nabíjení s výkonem 1000kW

Vývojáři Mercedes-Benz Trucks během interního testu ve Wörth am Rhein poprvé nabíjejí elektrická nákladní vozidla výkonem 1000 kilowattů • Nově definovaný nabíjecí standard Megawatt Charging System (MCS) ve fázi technické implementace • Rainer Müller-Finkeldei, vedoucí produktového inženýrství Mercedes-Benz Trucks: „Naši … Číst dále →

číst dále »

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických nákladních vozidel o další řešení

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických vozidel o další modely, s nimiž lze čistě elektrický pohon využít v řadě různých oblastí. A nejde jen o možnost, ale o vhodnost a ideální podmínky k jejich využití. Dvě nová elektrická pohonná ústrojí a … Číst dále →

číst dále »

Tatra získala prestižní ocenění Red Dot za design vozidel nejnovější generace řady Force

Kopřivnická automobilka Tatra Trucks si před pár dny zapsala další velký úspěch. Poprvé ve své historii totiž získala ocenění Red Dot v kategorii Product Design, a to hned dvakrát. Tímto oceněním, patřícím k mezinárodně nejprestižnějším v oblasti designu, byly dekorovány … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno