50 let studia reálných dopravních nehod s cílem zvyšovat bezpečnost na silnicích

V letošním roce slavíme již 50 let od doby, kdy Tým společnosti Volvo pro výzkum nehod (ART) začal systematicky sbírat, analyzovat a využívat detailní informace o reálných dopravních nehodách. Takto získávané poznatky jsou neocenitelným zdrojem pro vývoj bezpečnostních systémů a návrh budoucích vozidel s cílem zlepšovat bezpečnost nákladních vozidel i dopravy obecně.

Práce týmu společnosti Volvo pro výzkum nehod (ART – Accident Research Team) se zaměřuje na zvyšování aktivní i pasivní bezpečnosti nákladních vozidel Volvo. Výzkum se zaměřením na pasivní bezpečnost je koncipován tak, aby případné důsledky nehod byly zredukovány na minimum; aktivní bezpečnost znamená nehodě se zcela vyhnout, nebo alespoň zmírnit její dopady. Znalost mechanizmů vzniku dopravních nehod na základě detailního šetření reálných nehod může napomoci předcházet opětovnému výskytu stejných nehod a ochránit lidské životy.

 

„Kvůli dopravním nehodám každoročně po celém světě zemře 1,35 milionu lidí. Tuto skutečnost bereme velmi vážně,“ vysvětluje Anna Wrige Berlingová, ředitelka pro bezpečnost dopravy a produktů ze společnosti Volvo Trucks. „Šetření týmu pro výzkum nehod přinášejí důležitý vhled, což v konečném důsledku pomáhá vytvářet bezpečnější pracovní prostředí pro řidiče nákladních vozidel, stejně tak jako zvyšovat dopravní bezpečnost všech účastníků silničního provozu. Tyto činnosti kromě toho podporují naši vizi bezpečnosti spočívající v tom, že nákladní vozidla Volvo nebudou postižena vůbec žádnou dopravní nehodou.

 

Nehody z reálného života jako doplněk plánovaných nárazových testů

„Bezpečnost je jednou ze základních hodnot Volvo již od samotného založení této společnosti,“ komentuje Anna Theanderová, vedoucí týmu pro výzkum nehod. „A v roce 1969 byl založen tým pro výzkum nehod, pověřený úkolem vyšetřovat dopravní nehody z reálného života. Jeho cílem bylo – a stále je – přispívat k vyšší bezpečnosti dopravy na základě těchto informací ke zlepšení konstrukce budoucích vozidel.“ 

Dnešní tým pro výzkum nehod je tvořen sítí expertů zabývajících se výzkumem bezpečnosti napříč různými obory. Ti vytvářejí a vyměňují si jedinečné poznatky o příčinách nehod z reálného života – a rozšiřují znalosti získané prováděním laboratorních nárazových testů. Uvedený tým se kromě toho snaží ještě hlouběji proniknout do problematiky pomocí analýz dat z dopravních statistik na národní i regionální úrovni.

„Detailní znalosti získávané týmem ART jsou cenným vstupem na téma bezpečnosti a vodítkem pro naše týmy produktového vývoje,“ vysvětluje Anna Wrige Berlingová. „Přestože tým ART bezpečnostní systémy sám o sobě nevyvíjí, znalost složitých scénářů nehod ze strany našich bezpečnostních expertů posiluje způsobilost a jistotu týmů produktového vývoje při navrhování řešení, která jdou nad rámec původních plánovaných požadavků.“

Poučení z historie na pomoc budoucnosti

„Tým pro výzkum nehod se již 50 let učí z minulosti zkoumáním různých míst, kde došlo k dopravním nehodám, s cílem poskytovat klíčové informace o bezpečnosti našim pracovníkům z produktového vývoje,“ komentuje Anna Theanderová. „A do budoucna pak poznatky týmu ART podpoří Volvo Trucks v úsilí proaktivně zlepšovat bezpečnost na silnicích, ať již máme na mysli tradiční řízení nebo nová autonomní vozidla.“

 
Autodoprava, Na cestách, Novinky , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

V Misanu půjde o každý bod

I přes odpadnutí závodu na Nürburgringu, kterému vystavila stopku do té doby nevídaná živelná katastrofa, se dobrá věc v podobě realizace plnohodnotného šampionátu podařila. V netradičním dějišti posledního závodu na okruhu v Misanu hodlá Buggyra úspěšně zakončit již tak povedenou … Číst dále →

číst dále »

Karel nebo Arnošt? Macík si svůj kamion pro Dakar 2022 vybere po marockém testu

Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem, mechanikem Davidem Švandou a zcela novým závodním kamionem, pojmenovaným Arnošt, v pátek 8. října odstartují do závodu Rallye du Maroc, nejnáročnější prověrky před Dakarem 2022. Podle pocitů v cíli se český závodník … Číst dále →

číst dále »

Společnosti holdingu CZECHOSLOVAK GROUP a kopřivnická TATRA TRUCKS představí své výrobky a služby ve společné expozici na veletrhu IDET 2021

Brněnské výstaviště bude ve dnech 6. až 8. října hostit veletrh obranných a bezpečnostních technologií IDET 2021. Tradičně na něm nebude chybět společná expozice firem holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) a společnosti TATRA TRUCKS, která na stánku 035 v pavilonu P … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno