Charged for Tomorrow: Mercedes-Benz Trucks vystavuje na veletrhu IAA Transportation 2022 v Hannoveru poprvé model eActros LongHaul pro dálkovou dopravu

Mercedes-Benz eActros LongHaul Mercedes-Benz eActros LongHaul
  • „Koncepční prototyp“ modelu eActros LongHaul je vizí designového stylu vozidla, jehož sériová výroba je plánována od roku 2024
  • Na jedno nabití akumulátorů ujede eActros LongHaul cca 500 kilometrů
  • Díky „megawattovému nabíjení“ bude možné sadu akumulátorů nabít z 20 na 80 procent za výrazně méně než 30 minut
  • Technologie lithium-železo-fosfátových akumulátorových článků (LFP) zaručuje dlouhou životnost a poskytuje více využitelné energie
  • Mercedes-Benz Trucks nabízí svým zákazníkům komplexní řešení dopravy sestávající z automobilové techniky, poradenství, nabíjecí infrastruktury a individuálně přizpůsobených služeb
  • Karin Rådströmová, předsedkyně představenstva společnosti Mercedes-Benz Trucks, uvedla: „Nepřetržitě rozšiřujeme naše portfolio elektricky poháněných a akumulátory napájených nákladních vozidel. Přitom se zaměřujeme na jasné výhody pro naše zákazníky. Vozidla jsou od začátku koncipována pro elektromobilitu a nabízejí lepší zážitky z jízdy, vyšší energetickou hospodárnost a delší životnost.“
Mercedes-Benz eActros LongHaul Mercedes-Benz eActros LongHaul

– Těžká dálková doprava je z hlediska užitečné hmotnosti, vzdálenosti a tras nejnáročnějším segmentem silniční nákladní dopravy. Současně v ní existuje velký potenciál pro snižování emisí CO2. Po uvedení modelu eActros pro těžkou rozvážkovou dopravu na trh v roce 2021 činí Mercedes-Benz Trucks nyní další krok a na veletrhu IAA Transportation 2022 v Hannoveru poprvé prezentuje již v roce 2020 ohlášený model eActros LongHaul pro těžkou dálkovou dopravu s elektrickým pohonem napájeným akumulátory. Toto vozidlo je svými čistými konturami a světelným pruhem LED na přídi názornou vizí designového stylu budoucího sériově vyráběného vozidla. První prototypy již absolvují intenzivní testy, a ještě letos budou zkoušeny i na veřejných silnicích. V příštím roce budou prototypy ve stavu blízkém sériové výrobě předány různým zákazníkům pro testování v praktickém provozu.

Karin Rådströmová, předsedkyně představenstva společnosti Mercedes-Benz Trucks, řekla: „Nepřetržitě rozšiřujeme naše portfolio elektricky poháněných a akumulátory napájených nákladních vozidel. Přitom se zaměřujeme na jasné výhody pro naše zákazníky. Vozidla jsou od začátku koncipována pro elektromobilitu a nabízejí lepší zážitky z jízdy, vyšší energetickou hospodárnost a delší životnost.“ 

Mercedes-Benz eActros LongHaul Mercedes-Benz eActros LongHaul

Výhody modelu Mercedes-Benz eActros LongHaul

Mercedes-Benz Trucks navíc zveřejnil další informace o sériově vyráběném modelu eActros LongHaul. Tři sady akumulátorů poskytnou instalovanou celkovou kapacitu více než 600 kWh. Součástí nové elektricky poháněné nápravy jsou dva elektromotory dodávající trvalý výkon 400 kW, krátkodobě i více než 600 kW. Mercedes-Benz Trucks bude kromě tahače návěsů vyrábět model eActros LongHaul ihned od jeho uvedení na trh také jako valníkový podvozek. Zákazníci tak budou mít mnoho dalších možností využití vozidla pro zcela elektrickou dopravu. Inženýři z vývojového oddělení divize Mercedes-Benz Trucks kladli na eActros LongHaul stejné požadavky ohledně životnosti vozidla a komponentů jako na porovnatelný konvenční Actros pro těžkou dálkovou dopravu. To znamená ujetí 1,2 milionu kilometrů během deseti let provozu.

Model eActros LongHaul bude prvním zcela elektrickým vozidlem divize Mercedes-Benz Trucks, které se bude sériově vyrábět kompletně na současné montážní lince ve výrobním závodě pro nákladní vozidla ve Wörthu. A to včetně montáže všech elektrických komponentů a zprovoznění vozidla na konci montážní linky. To umožní dosáhnout vysoké kapacity výroby díky souběžné produkci jak konvenčních, tak i zcela elektrických nákladních vozidel na stejné montážní lince. Doposud probíhá „elektrifikace“ modelů eActros 300/400 a eEconic v rámci samostatného procesu ve středisku Future Truck Center ve Wörthu.

V modelu eActros LongHaul nalézají uplatnění sady akumulátorů s technologií lithium-železo-fosfátových akumulátorových článků (LFP), které se vyznačují delší životností a větším množstvím využitelné energie. Sady akumulátorů sériově vyráběného modelu eActros LongHaul bude možné nabít z nabíjecího stojanu o výkonu cca 1 MW z 20 na 80 procent kapacity za výrazně méně než 30 minut. Jádrem konceptu dálkové dopravy s elektrickým pohonem napájeným akumulátory v podání divize Mercedes-Benz Trucks je nabídka komplexního řešení dopravy složeného z automobilové techniky, poradenství, nabíjecí infrastruktury a služeb. Mercedes-Benz eActros LongHaul tak bude pro zákazníky správnou volbou z hlediska ziskovosti, trvalé udržitelnosti i spolehlivosti. První prototypy již absolvují intenzivní testy, a ještě v letošním roce začnou testovací jízdy modelu eActros LongHaul také na veřejných silnicích. V příštím roce zahájí testovací provoz u zákazníků prototypy v podobě blízké sériově vyráběnému modelu.

Mercedes-Benz eActros 300 Sattelzugmaschine Mercedes-Benz eActros 300 tractor

Ještě delší dojezd umožní návěs „eTrailer“

Elektrifikované návěsy mohou výrazně prodloužit dojezd elektricky poháněných nákladních vozidel. Například technologická společnost Trailer Dynamics vyvinula společně s výrobcem návěsů Krone „eTrailer“. Jeho nejdůležitější částí je elektrická náprava včetně sady akumulátorů, která podporuje tažné vozidlo dodatečným výkonem. V závislosti na kapacitě akumulátorů návěsu eTrailer bude možné se sériově vyráběnou variantou modelu eActros LongHaul ujet na jedno nabití více než 800 kilometrů.

Mercedes-Benz eActros LongHaul Mercedes-Benz eActros LongHaul

Zapojení, společně s partnery, do výstavby nabíjecí infrastruktury

Co se týká veřejného nabíjení pro dálkovou dopravu, založily společnosti Daimler Truck, TRATON GROUP a Volvo Group letos v červenci společný podnik. Jeho cílem je výstavba a provoz veřejné vysokovýkonné nabíjecí sítě v Evropě pro těžká nákladní vozidla pro dálkovou dopravu a dálkové autobusy s elektrickým pohonem napájeným akumulátory. Nabíjecí síť uvedených tří partnerů bude v Evropě k dispozici provozovatelům vozových parků nezávisle na značce. V oblasti nabíjení v depu spolupracuje Mercedes-Benz Trucks s firmami Siemens Smart Infrastructure a ENGIE.

Daimler Truck se kromě toho podílí na projektu „HoLa“ (Hochleistungsladen im Lkw-Fernverkehr), tedy vysokovýkonného nabíjení nákladních vozidel v dálkové dopravě. Cílem projektu zastřešeného sdružením VDA je plánování, výstavba a provozování specializované infrastruktury pro vysokovýkonné nabíjení elektricky poháněných a akumulátory napájených nákladních vozidel pro dálkovou dopravu. V Německu vzniknou ve čtyřech lokalitách vždy dvě vysokovýkonné nabíjecí přípojky se systémem „megawattového nabíjení“, MCS (Megawatt Charging System), pro testování v reálném praktickém provozu. Projektu se účastní další různí partneři z průmyslu a výzkumu, kteří jsou členy konsorcia.

Kompetentní poradenství pro elektromobilitu střiženou na míru

Vzhledem k tomu, že je elektromobilita mnohem víc než jen novým pohonem, začlení Mercedes-Benz Trucks model eActros LongHaul, stejně jako již dostupná elektrická nákladní vozidla, do komplexního ekosystému, který zahrnuje také nabídky poradenství pro efektivní používání vozidla a optimalizaci celkových nákladů na vlastnění TCO (Total Cost of Ownership). Například na základě současných tras je pro příslušného zákazníka sestaven co nejrealističtější a nejvýstižnější profil používání elektrického nákladního vozidla, aby bylo možné definovat trasy, po nichž lze jezdit s elektrickým nákladním vozidlem. Součástí tzv. eConsultingu jsou kromě elektrifikace podnikového provozního areálu také – v závislosti na přání zákazníka – všechny otázky týkající se plánování, podmínek podávání nejrůznějších žádostí a realizace nabíjecí infrastruktury a nezbytného připojení k elektrické síti. Výsledkem je komplexní řešení dopravy složené z automobilové techniky, poradenství, nabíjecí infrastruktury a individuálně přizpůsobených služeb.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Co podle Macíka rozhodne Dakar 2023? Klidná hlava, solidní tempo a šikovní mechanici

Do startu 45. ročníku Rallye Dakar zbývají 4 týdny. Pořadatelé odtajnili trasu a napumpovali tak první dakarský adrenalin do žil závodníků i jejich fanoušků. Posádka týmu MM Technology ve složení pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda … Číst dále →

číst dále »

Pojede Šoltys?

Před několika dny jsem informovali o odhalení trasy Dakaru 2023 a startovních listinách našich posádek. Když se dnes podíváme na oficiální stránky závodu dakar.com jsou tam trochu zmatky. Fotka Aleše Lopraise je u posádky Mathiase Behringera, zatímco jeho mechanik Petr … Číst dále →

číst dále »

Dakar 2023 odhalen

Ve čtvrtek 1.prosince byla na tiskové konferenci v Paříži organizátory nejslavnější rally představena konečná trasa soutěže a startovní listiny pro nadcházející ročník. Jak už bylo předem ohlášeno, Dakar 2023 opět v Saudské Arábii se vrací k maratónské soutěži se 14 … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno