Dopravní omezeni pro nákladní vozidla na R19 Plzeň – Tábor

Žďákovský most – uzavírka na R19

Zda-most-R19

Žďákovský most na R19

Žďákovský most (označovaná jako „technický div světa“ uvedený do provozu v roce 1967) přes vltavu na rychlostní silnici R19 na hlavním tahu Plzeň – Tábor – na Písezku je údajně v havarijním stavu a pravděpodobně již od dubna ho Ředitelství silnic a dálnic uzavře pro nákladní a kamionovou dopravu, aby se jeho stav ještě více nezhoršoval.

Na samotnou opravu, která má údajně stát kolem 400 milionů korun však zatím nejsou finanční prostředky a tak semůže stát že toto omezení potrvá roky…

O Žďákovském mostě

Žďákovský most je ocelový silniční most přes řeku Vltavu v okresu Písek, v Jižních Čechách. Je součástí silnice I/19 spojující Tábor s Plzní a nachází se asi 15 km západně od Milevska a 12 km východně od Mirovic. Leží mezi vesnicemi Staré Sedlo (Orlík nad Vltavou) na levém břehu a Kostelec nad Vltavou na pravém břehu řeky.

Stavba Žďákovského mostu byla zahájena současně se stavbou hráze Orlické přehrady v roce 1957. Stavba za 71 milionů korun československých byla definitivně dokončena roku 1967. V té době byl odborníky považován za největší prostý plnostěnný dvoukloubový ocelový obloukový most na světě. V současné době je pravděpodobně na osmém místě na světě a své prvenství drží v rámci České republiky.

V roce 2001 byla v rámci sympozia Mosty 2001 v Brně udělena Žďákovskému mostu cena Most století v kategorii ocelových silničních mostů.

Délka mostu činí 542,91 m. Hlavní oblouk o rozpětí 379,60 m podpírá konstrukci, po níž vede dvouproudá silnice ve výšce 50 m nad hladinou jezera a 100 m nad dnem řeky Vltavy. Hmotnost oblouku je 3 100 t, hmotnost veškeré použité oceli pak 4 116 tun. Autory projektu byly společnosti Pragoprojekt a Hutní projekt Praha. Stavbu provedl podnik Hutní montáže Ostrava-Vítkovice. MOST na R19

zdroj: www.mediafax.cz, www.wikipedia.org

 
Autodoprava, Na cestách , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Macík pojede Dakar s Karlem. Ale ani Arnošt nezůstane doma

19. 10. 2021 – Sedlčany – Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík už má jasno. Rozhodl se, v jakém kamionu bude závodit na Dakaru 2022. Volba mezi osvědčeným Karlem, s nímž už absolvoval 2 ročníky legendárního závodu, a Arnoštem, vylepšeným … Číst dále →

číst dále »

V Misanu půjde o každý bod

I přes odpadnutí závodu na Nürburgringu, kterému vystavila stopku do té doby nevídaná živelná katastrofa, se dobrá věc v podobě realizace plnohodnotného šampionátu podařila. V netradičním dějišti posledního závodu na okruhu v Misanu hodlá Buggyra úspěšně zakončit již tak povedenou … Číst dále →

číst dále »

Karel nebo Arnošt? Macík si svůj kamion pro Dakar 2022 vybere po marockém testu

Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem, mechanikem Davidem Švandou a zcela novým závodním kamionem, pojmenovaným Arnošt, v pátek 8. října odstartují do závodu Rallye du Maroc, nejnáročnější prověrky před Dakarem 2022. Podle pocitů v cíli se český závodník … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno