EFFICIENT TOUR 2011
Hledání úspor je stále aktuálnější téma, jež zaplňuje televizní vysílání, motoristické deníky i jednotlivé internetové servery. I na našem serveru kamionaci.cz jste měli šanci se seznámit s mnoha přístupy či příspěvky k tomuto tématu dne od jednotlivých výrobců. Nedávno jsme se zmiňovali o speciální edici vozidel MAN přinášející úspory pohonných hmot pro dopravce a majitele nákladních vozidel této německé značky.
Mnichovská automobilka na podporu této edice přichystala marketingovou akci v podobě takzvané Efficient Tour 2011.
Kolona tří souprav tahačů Efficient Line s plachtovými návěsy Kögel včetně doprovodného týmu měla start 16.května jak jinak u výrobního závodu. Speciální návěsy s mezikolními spojlery a průhlednými bočními plachtami mohly budit dojem, že slouží je k převozu obřích písmen Consistently Efficient, Less Co2, Save Fuel, ovšem dna návěsů byla vyplněna betonovými bloky, tak aby soupravy vážily maximální povolenou hmotnost v Německu 44 000 kg.
Hned druhou zastávkou tour se stalo obchodní zastoupení MAN pro ČR v Praze-Čestlicích následující den. Pozvaná odborná veřejnost i zákazníci měli možnost si prohlédnout speciální soupravy a vyslechnout si příspěvky zastoupených firem – MAN, CASTROL, MICHELIN. Úvodní slovo se ujal ředitel MAN ČR – Jochen Modl a po té prostor dostal technik MAN, který seznámil se specifikací vozidel MAN Efficient Line, instruktor jízdy ale i zástupci výrobců pneumatik a paliv.
Hledání úspor paliva
Každý centilitr uspořeného paliva je znát a celková úspora se skládá právě z jednotlivých dílčích opatření od použitých pneumatik a jejich správného nahuštění, přes používaná paliva a maziva až po konfiguraci vozu a v neposlední řadě na řidiči vozidla. Série Efficint Line je navržena tak, aby minimalizovala vliv řidiče – automatizovaná převodovka, vypínatelný vzduchový kompresor (použití jen při poklesu tlaku v zásobnících snižuje ztráty), sledování tlaku pneu, omezovač rychlosti nastavený na 85 km/h.
Přesto je na místě školení posádek PROFI DRIVE ať už přímo v Německu či u nás. Jak bylo řečeno, technika se neustále vyvíjí a zdokonaluje a tak i několikaletá praxe v nákladní dopravě není ještě zárukou úspěchu.
Zajímavostí celé akce je i možnost sledování trasy předváděcí flotily po jednotlivých zastávkách na oficiálních webových stránkách MAN, kde můžete sledovat ujeté kilometry, čas jízdy a spotřebu paliva.
Po Praze byla zastávkou ještě Wroclav, Vídeň a další evropská města. Po měsíci jízdy Evropou se 17.června vrací celý realizační tým zpět do mateřské automobilky, kde své putování zakončí.