MAN vyvíjí nový hybridní autobus

MAN bádá nad hybridním autobusem zítřka

MAN Truck & Bus se podílí na výzkumném projektu EU s názvem ECOCHAMPS. Cílem projektu je inovování hybridní technologie pro různé oblasti využití.

• EU podporuje další zdokonalování hybridní technologie
• MAN Truck & Bus se podílí jako partner pro aplikaci technologie v autobusech
• Do 4. čtvrtletí 2017 bude vyrobeno základní hybridní vozidlo pro modulární využití dle přání zákazníků

V rámci projektu EU „Horizon2020“ se ECOCHAMPS zabývá zdokonalováním hybridní technologie v osobních i v užitkových vozidlech. Cílem 26členného konsorcia je vývoj efektivního, kompaktního, robustního a nákladově příznivého hybridního pohonného řetězce pro různé oblasti využití. Jako jeden ze zúčastněných partnerů vyrobí MAN hybridní autobus, který by měl dosáhnout až 20% zlepšení efektivity hnacího řetězce. „Právě v segmentu městských autobusů vidíme v zásadě silný potenciál pro využití aplikací eMobility. Avšak mimořádně důležitou roli hrají u dopravních podniků a dopravců tzv. Total Cost of Ownership (celkové náklady na vlastnictví)“, vysvětluje Dr. Götz von Esebeck, vedoucí eMobility ve společnosti MAN Truck & Bus. „Proto nepřetržitě pracujeme na technických i ekonomických zlepšeních našich řešení.“ Příkladem je důraz na standardizaci komponentů a dále úvahy o tom, jak by se u užitkových vozidel dalo profitovat z komponent velkosériově vyráběných osobních vozů. Technologická stavebnice by přitom měla být stejně k dispozici pro nákladní vozidla i pro autobusy.

Principiálně MAN v hybridním pohonu spatřuje smysluplné doplnění produktového portfolia. Hybridní autobusy by mohly znatelně přispět k nízkoemisní dopravě jako překlenovací technologie až do uvedení plně elektrického městského autobusu na trh či jako doplnění například příměstské dopravy při svozech z mimoměstských oblastí do center měst.
Dále by mohla hybridní technologie představovat i ve vozidlech s konvenčním pohonem příspěvek nejen k ochraně životního prostředí, ale i k hospodárnosti tím, že by rekuperovala brzdnou energii, krátkodobě by ji uložila a využila ji například k pohonu vedlejších agregátů. Proto MAN vyvíjí v rámci projektu koncept pro základní vozidlo s elektrickým hnacím ústrojím. Podle přání zákazníka pak do vozidla bude možné integrovat různé zdroje energie, jako například dieselový generátor nebo palivový článek. Rovněž pak bude jednoduše možné vybavit plně elektrické bateriové vozidlo, které se nabíjí v depu, vyšší úložnou kapacitou.
Tento v rámci projektu ECOCHAMPS vyrobený základní hybridní autobus představí MAN veřejnosti ve 4. čtvrtletí 2017.

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Scania pro řecká letiště

Deset požárních vozidel Scania P 490 6 × 6 bylo objednáno firmou Fraport Greece, což zlepší požární bezpečnost letišť.

číst dále »

SAF – průkopník ve světě náprav

Společnost SAF-HOLLAND poskytne náhled budoucnosti komerčních vozidel na výstavě užitkových vozidel IAA  2018.

číst dále »

Special Scania pro firmu Felbermayr

Felbermayr, mezinárodní odborník v oblasti neobvyklých přepravních a zdvihacích operací, dosáhne dalšího cíle díky společnosti Scania. Rakouská společnost úspěšně využívá ohromující výkonnostní platformu Ruthmann Sky, která je namontována na standardním pětinápravovém vozidle P 450 společnosti Scania, aby získala pracovní výšku 90 metrů a vynikající boční dosah až 42 metrů.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno