Nanoaditiva snižují cenu nafty

Envirox - NANOADITIVA DO NAFTY

Snížení nákladů za stejně kvalitní naftu? Nižší náklady za přepravu? Cena motorové nafty přes 36 Kč za litr? Pokud vás zajímá snížení nákladů za motorovou naftu ve výši 5 – 12 %, pak právě pro vás je určen následující článek. Pokud do textu objednávky uvedete kód nákupu KW: “TipTrucker.cz” získáte další slevu na nákup 0,5l balení ve výši 200 Kč !

NANOADITIVA Envirox™ DO NAFTY

Nanoditivum Envirox™ je výsledkem dlouhodobého nanotechnologického výzkumu v laboratořích Oxfordu a laboratorních i praktických testů. Obsahuje nanočástice oxidu céru (CeO2), které působí jako zásobárna kyslíku. Z ní je kyslík postupně uvolňován a tím umožňuje dokonalejší prohoření paliva. Po celou dobu používání nanoaditiva byla testována jak jeho účinnost, tak i dopady na životní prostředí. Výsledky testů ukázaly, že díky pravidelnému používání tohoto aditiva lze u klasické motorové nafty v důsledku zlepšení spalování paliva dosáhnout výrazně nižších emisí, a to až o 14%.
Pečlivěji však byly v řadě testů sledovány úspory spotřeby paliva, které principiálně probíhají u každého nového zákazníka dodnes. S výsledky z některých testů se pojďme blíže seznámit.

TESTOVÁNÍ NANOADITIVA V MOTOROVÉ NAFTĚ

První pilotní test absolvoval Envirox™ v městské hromadné dopravě v Hong Kongu v roce 2002 po dobu 9 měsíců. Testovací skupinou bylo 80 autobusů s motory Volvo BM 10 a Cummins L10, z nichž 40 vozů používalo palivo obohacené aditivem Envirox™ a 40 sloužilo jako kontrolní skupina (bez aditiva).

Nanoaditiva - test

Výsledek testu 80 autobusů Hong-Kong

Testovací vozy najely dohromady 12 miliónů kilometrů, aniž by motory vozidel doznaly sebemenší újmy nebo poškození. Vedle úspor paliva, dosahujících v některých případech až 12% (viz. Graf vyhodnocení), ukázaly provozní testy i významné snížení emisí až o 14%, přičemž nebyly zjištěny negativní vedlejší dopady na zdraví či životní prostředí.

Další významný test úspěšně odzkoušel také Stagecoach – největší autobusový přepravce ve Velké Británii. Ten realizoval testy na dvou skupinách autobusů. Nejprve na 15 autobusech meziměstské dopravy s úsporou spotřeby paliva přes 5 %. Pozitivní výsledek z testu pak společnost opakovala v roce 2007 na téměř tisícovce ze svých celkem sedmi tisíc autobusů s dieselovým motorem Cummins. Testovány byly motory s Euro 0 – III s průměrným výsledkem úspory spotřeby motorové nafty ve výši 4,3 % a 18 % ve snížení emisí částic. V letech 2004 – 2008 celkového testování aditiva najely všechny kontrolované autobusy této společnosti 1,1 miliardu km bez jakýchkoliv závad nebo vlivu aditiva na motory. Roční finanční přínos v úspoře paliva díky aditiva Envirox™ tak firmě přináší 3,8 MIO GBP při spotřebě 186 MIO l motorové nafty.

ENVIROX™ V ČESKÉ REPUBLICE

V České republice využívá společnost NanoTrade aditivum u svých zákazníků od roku 2006. Za tu dobu proběhla řada různých testů hlavně v provozních podmínkách.
Od října 2006 do února 2007 proběhlo například testování ve firmě Frýdecká skládka, a.s. Testovací skupinou byl celý firemní vozový park, sestávající z 18 vozidel značek LIAZ, MAN, Avia a Renault. Testování proběhlo bez kontrolní skupiny, výsledky byly porovnávány se spotřebou v minulých obdobích, přičemž byla využita statistická data z uplynulých let. Výsledná úspora nižší spotřeby paliva, dosažená díky použití Enviroxu™, byla v průměrné statistické výši 7,28%

úspora pomocí nanoaditiv

úspora paliva 7,2%,

Další testování proběhlo ve firmě Ywette camion 2000, s.r.o. v roce 2007, kdy byla vykázána dosažená úspora paliva ve výši 7,2%, což koresponduje s výsledky získanými z jiných testů. Testování tentokrát probíhalo srovnáváním výsledků testovaného vozidla s aditivem s vozidly stejného typu a motoru ze skupiny kontrolní (palivo bez aditiva).
V roce 2008 pak byly v Brně testovány autobusy KAROSA s motory B 732. Spotřeba byla sledována měřícím zařízením Flowtronic 206. Na volnoběh byla naměřena úspora ve výši 7,56 %. Na testovacím okruhu (cca. 8 km) pak překročila úspora ve spotřebě paliva hodnotu 12 %.
Výsledky z testů v roce 2011 u společnosti Libros Ostrava pak opět prokázaly efekt: „Přesným měřením průměrných časů u tzv. litrové zkoušky bylo vypočteno, že čas běhu kompresoru s motorem ISUZU 3YC1 s aditivovaným palivem (1 litr) byl o 8,23% delší než běh motoru bez aditiva“.

„Z první série krátkého testu na vozidle IVECO Daily 60 C 15 s motorem 8140.43 N /2002 je zřejmé, že při použití směsi nafty s aditivem Envirox došlo k průměrné úspoře PHM ve výši 111 g, tj. 4,6 %. Z druhého dlouhodobého testu pak vyplývá, že po dlouhodobějším užívání (najeto 4.927 km) dané směsi paliva s aditivem došlo k výraznému snížení spotřeby paliva, a to v průměru o 8,01 % oproti jízdě na běžnou motorovou naftu. Tyto výsledky nás přesvědčily o nasazení aditiva pro celý vozový park s cílem snížit výrazně náklady na PHM“, uvedl Libor Václavík, majitel Libros Ostrava

Jeden z posledních testů proběhl také v ostravské firmě STARTRONIC GASTRO s.r.o. Během 64 denním testu s ujetým počtem 5.127 km bylo naměřeno snížení spotřeby z 10,00 na 8,46 l/100 km, což odpovídá snížení spotřeby o 16%.

POZITIVNÍ VÝSLEDKY TAKÉ V POLSKU A NA SLOVENSKU.

Ve snaze získat co nejpřesnější výsledky od reprezentativního vzorku uživatelů pokračuje firma NanoTrade, s.r.o. v praktickém testování i v zahraničí. Ačkoli průměrné výsledky úspory paliva mohou být pro běžné řidiče jen málo významné, je dobré si uvědomit, že při použití ve větším měřítku, např. u velké dopravní firmy, může dosažená úspora paliva ve výši 8% přinést výrazný ekonomický přínos.
Společnost ETP Logistics testovala aditivum v motorové naftě i v palivu B100 (palivo s bioložkou). U nákladních vozidel Renault s motory MAC dosáhly úspory spotřeby motorové nafty výše 9 – 10 %, u některých vozidel až 12 %. U paliva B100 pak dosáhl vozový park snížení spotřeby přes 12 %.
MAN Truck & Bus Polska si provedl vlastní měření vyškoleným instruktorem, který provádí školení řidičů ve firmách. Měření bylo provedeno dvěma nezávislými zařízeními – počítač VDO Siemens a vlastní počítač vozidla. U zařízení Siemens dosáhla úspora 8,86 %, u vlastního instalovaného zařízení pak 7,58 %.
Nanoaditivum je ale zajímavé také pro železniční přepravce. Polská společnost CTL MACZKI – BOR se rozhodla provést měření vlivu Envirox™ na lokomotivě TEM2 210 na brzdě. Z uvedeného protokolu pak vyplývá snížení spotřeby nafty o 13 %.
Nanoaditivum je ale zajímavé také pro železniční přepravce. Polská společnost CTL MACZKI – BOR se rozhodla provést měření vlivu Envirox™ na lokomotivě TEM2 210 na brzdě. Z uvedeného protokolu pak vyplývá snížení spotřeby nafty o 13 %.
„Vozidlo VOLVO FH 13 480 XL prešlo trasu po západnej Európe dlhú 4.600 km. Při zaťaženom vozidle 24t bola dosiahnutá priemerná spotřeba 31,5 l/100 km s Enviroxom. Normovaná spotřeba je 33 l/100 km. Ďalšia jazda 4.600 km při záťaži 10t, bola dosiahnutá spotřeba 28 l/100 km. Dosiahnutá priemerná úspora z obidvoch jázd je 3,25 l/100km“. Komentoval testy Ľ. Masiar z firmy Sudatrade

PRVNÍ DODÁVKY MÍŘÍ TAKÉ DO BULHARSKA  A MAĎARSKA.

Protože náklady na palivo zatěžují přepravce všude v Evropě, zahájila společnost NanoTrade jednání s partnery v zahraničí, se kterými společně buduje silnou distribuční síť. Mimo Chorvatsko, Slovinsko, Makedonii, Estonsko a Rusko, kde probíhají jednání s potenciálními distribučními partnery, jsou nyní již realizovány první dodávky nanoaditiva do Bulharska a Maďarska ke konkrétním zákazníkům. Tím se výrazně usnadňuje pozice pro zahraniční partnery, kteří rychle získávají zkušenosti a reference.

NANOADITIVA DO PALIV – ÚSPORY A ŠETRNOST K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ

Společnost NanoTrade, s.r.o., založena v Olomouci v roce 2004, realizuje aplikovaný výzkum a vývoj v oblasti nanotechnologií a přináší na trh inovativní materiály, výrobky a postupy. Nanoaditiva jsou výsledkem dlouholetých společných výzkumů se zahraničními partnery s rozsáhlým testováním nejen co do účinnosti, ale i v šetrnosti k životnímu prostředí. V době, kdy cena energií neustále roste a je doprovázena stále se zvyšujícím důrazem na ochranu životního prostředí NanoTrade dodává na trh Hi-Tech výrobky, které jsou přínosem jak pro přepravce, tak i pro konečné zákazníky podnikající v nejrůznějších oborech.

Spočtěte si své úspory s nanoaditivem Envirox™ na www.nanoaditiva.cz

Zdroj: PR

 
Autodoprava, Na cestách, Novinky, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře1 Vytisknout stránku

Jedna reakce na Nanoaditiva snižují cenu nafty

  1. Tonda píše:

    2 roky leju Envirox do všech svých strojů. Spotřeba šla dolů u každého auta jinak, ale šla. Na motorech nebyla žádná závada, že by mu Envirox škodil. To ne. Chlapi říkali, že auta jedou líp. Ušetřeno díky menší spotřebě určitě už 20 tisíc

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Nabídka MAN k elektrifikaci dopravy

Zatímco elektrické osobní automobily představují na silnicích stále ještě nepatrnou menšinu, užitkové vozy s alternativními pohony se již v mnoha oblastech etablovaly.

číst dále »

Adam Lacko je mistrem Evropy!

Nový mistr Evropy Adam Lacko dnes spolu s Davidem Vršeckým po roční odmlce opět ovládli Pohár konstruktérů a přidali tak do sbírky týmu BUGGYRA již jedenáctý titul! Adam Lacko, který na svůj premiérový titul v truck racingu čekal 14 let se nakonec dočkal až v kabině BUGGYRY. Jednalo se o triumf z kategorie suverénních, když v průběhu sezóny Adam dosáhl na devatenáct pódiových umístění. Zařadil se tak po bok Gerda Körbera, Markuse Bösigera a Davida Vršeckého, které BUGGYRA dovezla k nejvyšším evropským metám.

číst dále »

MKR chce v Maroku zlatý hattrick

Rally OiLibya startuje. V Maroku opět zabojuje o vítězství i severočeský kamion z dílny MKR Technology. Ten se hodlá pokusit o zlatý hattrick. Uplynulé dva ročníky totiž nezaznamenaly rychlejší kamion než Renault Trucks od konstruktéra Maria Kresse. Po roční pauze chce zlato přivézt holandský pilot Martin van den Brink.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno