První nákladní vozidla Scania Euro 6 se již registrují
Nedávno byla schválena směrnice Evropské komise týkající se emisní normy Euro 6, díky čemuž je možné registrovat těžká nákladní vozidla již podle nové normy. Společnost Scania začala s dodávkami nákladních automobilů Euro 6 zákazníkům po celé Evropě. První dodávka směřovala v únoru do Nizozemska a nákladní automobil Scania Euro 6 byl zaregistrován už i ve Švédsku. Švýcarsko a některé další evropské země otevřou registraci v nejbližších týdnech.
Nová emisní norma Euro 6 pro těžká vozidla vstupuje v platnost v EU a v některých sousedních zemích 31. prosince 2012 pro nová vozidla a o rok později pro všechna vozidla. Společnost Scania dodává nákladní vozidla, která splňují emisní požadavky podle nové normy, už téměř rok, ale tyto vozidla nemohla být zaregistrována jako Euro 6, dokud směrnice nebyla schválena.
Německá vláda pro zrychlení přechodu nedávno rozšířila a zvýšila státní investiční dotace pro dopravní průmysl tak, aby se týkaly i vozidel Euro 6, která podstatně sníží emise. Rovněž se diskutuje o zavedení nového, výhodnějšího mýta pro vozidla Euro 6 na německých dálnicích. Tyto pobídky mohou značně kompenzovat vyšší náklady nové technologie.
“Vítáme německé rozhodnutí, které podpoří zákazníky investující do čistší technologie,” vyjádřil se Martin Lundstedt, výkonný viceprezident a ředitel prodeje podnikových a licencovaných produktů společnosti Scania.
Nezávislé srovnávací testy některých médií nedávno ověřily tvrzení společnosti Scania z dob, kdy byla uváděna nová nákladní vozidla – že spotřeba paliva motorů Euro 6 nepřesahuje spotřebu motorů Euro 5. Tyto testy dokazují, že spotřeba paliva motorů Euro 6 je ve stejných jízdních podmínkách ve skutečnosti ještě nižší.
V březnu 2011 se společnost Scania stala prvním výrobcem, který přinesl na trh nákladní vozidla s motory Euro 6, čímž umožnila předvídavým dopravcům investovat už v počátečním období do nejčistší dostupné technologie. Několik inovativních technických řešení napomáhá značnému snížení emisí. Emise oxidu dusnatého (NOx) a pevných částic ve srovnání se současnou normou Euro 5 snížily o 80 procent.
Scania aktuálně nabízí 13-litrové motory Euro 6 s výkonem 440 a 480 k, zejména pro nákladní automobily pro dálkovou dopravu, ale také pro jiné přepravní úkoly, a postupně rozšíří svůj rozsah tak, aby splnila všechny požadavky.
Euro 6 tvoří první krok ke společné celosvětové emisní normě zahrnující Evropu, Severní Ameriku a Japonsko. Podpoří se tím koordinace a vývoj budoucích emisních norem.