Společnost DAF otevírá budoucnost s novou generací modelů XF, XG a XG+

Společnost DAF nastavuje nový standard se zcela novou řadou nákladních vozidel. Nové modely XF, XG a XG + nabízejí nejvyšší kvalitu, o 10% lepší účinnost paliva, celou řadu pasivních a aktivních bezpečnostních prvků a další úroveň luxusu v designu nákladních vozidel. Výroba nové generace DAF začíná v říjnu.

Evropská komise zavedla nové předpisy týkající se hmotností a rozměrů s cílem posunout hranice jak z hlediska snížení emisí (CO2), tak z hlediska bezpečnosti silničního provozu a pohodlí pro řidiče. Společnost DAF je prvním z evropských výrobců nákladních vozidel, který přichází s novou generací nákladních vozidel s velice atraktivním a velmi aerodynamickým designem a využívá tak rozšířený prostor vytvořený novými předpisy. Vozidla DAF nové generace mění pravidla hry: spojuje se v nich špičková efektivita, bezpečnost a pohodlí pro řidiče.

Už od odhalení první generace v roce 1997 je model DAF XF ikonickým ztělesněním značky – potěšením pro zákazníky a snem řidičů. Celkem se prodalo 650 000 vozidel řady XF. Zajišťují vynikající kvalitu a ziskovost svým majitelům ve více než 50 zemích. Různé generace modelu XF získaly ocenění „Mezinárodní nákladní vozidlo roku“.

Model XF nové generace

Společnost DAF nyní představuje novou generaci modelu XF. Vyznačuje se zcela novou konstrukcí kabiny s prodloužením o 160 mm vpředu pro nejlepší aerodynamiku v našem odvětví, nejvyšší energetickou účinnost a nejnižší emise CO2. Nová generace modelu XF má oproti svému předchůdci o 75 mm nižší základnu kabiny ve srovnání s vysoce oceňovanou a stále dostupnou kabinou XF Super Space Cab a Space Cab. V kombinaci s velkým čelním sklem a velmi nízko posazenou linií těsnění oken to vede k bezkonkurenčnímu přímému výhledu, což přispívá ke špičkové bezpečnosti, zejména pokud jde o zranitelné účastníky silničního provozu. Výška pro stání v novém modelu XF je vynikající a v závislosti na poloze v kabině se pohybuje mezi 1900 mm a 2075 mm.

Urban architecture and urban traffic highway in Foshan, Guangdong, China

Nová generace XG a XG+

Kromě modelu XF společnost DAF představuje modely XG a XG+ a vytváří tak nový prémiový segment trhu, který maximálně využívá výhod nových předpisů týkajících se hmotností a rozměrů. Vedle předního dílu prodlouženého o 160 mm jsou oba vlajkové modely vybaveny zadní částí kabiny delší o celých 330 mm, což zajišťuje nepřekonatelný prostor pro práci, pobyt a spánek. Základna kabiny modelů XG a XG+ je o 125 mm vyšší než u modelu XF nové generace. Poloplochá podlaha poskytuje optimální kombinaci snadného přístupu s pouhými 3 schůdky a skvělou polohu k sezení pro vynikající přímý výhled.

Interiér kabiny DAF XG nabízí výšku pro stání od 1 985 mm do 2 105 mm a díky prodloužení vzadu je k dispozici obrovský vnitřní prostor.

Nový model XG+ překonává všechna nákladní vozidla na trhu, pokud jde o prostor uvnitř kabiny. Výška střechy je ještě větší, což umožňuje nabídnout výšku pro stání až do působivých 2 220 mm. Tento model XG+ je skutečně špičkovým modelem řady DAF: nabízí oslnivou úroveň pohodlí a obytné pohodlí, které jsou v celém odvětví unikátní. To vše v kombinaci s nejlepší aerodynamikou v našem odvětví a přímým výhledem.

Atraktivní a praktický design

Nové generace XF, XG a XG+ se vyznačují krásným výrazným vnějším designem, který se vyznačuje atraktivním dopředu zužujícím se tvarem kabiny s hladce padnoucími panely karoserie a elegantně namontovaným čelním sklem a dveřmi pro vynikající aerodynamickou účinnost.

Přední část kombinuje krásný design s požadavky danými předpisy. Výsledkem je aerodynamický tvar a vyšší bezpečnost pro zranitelné účastníky silničního provozu.

Nákladní vozy nové generace XF, XG a XG+ mají stylovou masku chladiče s chromovanými prvky. Je zakončena výraznou lištou s logem s lesklým motivem, která zdůrazňuje třídu vozidel. Přívod vzduchu je úhledně integrován do přední části, což přispívá k robustnímu, ale elegantnímu designu, který je dále vylepšen výraznou mřížkou chladiče, která zdůrazňuje prodlouženou přední část.

Elegantně navržený a pěkně integrovaný ocelový nárazník má kompozitní povrch a skládá se ze tří prvků, které kombinují nejnižší zranitelnost s nízkými náklady na opravu v případě poškození.

Klíčovým designovým prvkem jsou stylové full LED světlomety, korunované charakteristickými světly pro denní svícení a integrovanými světly do zatáček, které vytvářejí rázný podpis a poskytují v noci nebývalé vidění. Skvělý vzhled nákladního vozu podporují nádherné střešní světlomety LED Skylights – u modelů XG a XG+ standardní – se zvláštním designem pro každý model.

Boční strany kabiny vykazují stejnou eleganci jako přední část. Design je elegantní a hladký, přičemž stoupající linie vozidlu propůjčují dynamický vzhled.

Kvalita podle návrhu

V nové generaci DAF byly použity pouze ty nejlepší materiály. Pro konstrukci kabiny je použita lehká, vysoce pevná ocel a v celém interiéru jsou hojně používány prvotřídní měkké materiály a kůže.

Nová generace DAF byla navržena se zaměřením na kvalitu Six Sigma a vozidla podstoupila více než 20 milionů kilometrů funkčnosti, odolnosti, spolehlivosti a testování zákazníkem, aby zajistila, že nová nákladní vozidla splňují náročné standardy kvality DAF.

Základy vývoje

Nová generace vozidel DAF je plně v souladu s cíli nových předpisů EU týkajících se hmotností a rozměrů a byla navržena s plným zaměřením na hlavní kritéria vývoje: zavedení nového průmyslového standardu efektivity, bezpečnosti a pohodlí pro řidiče, aniž by byla jakkoli dotčena vynikající spolehlivost a odolnost, kterou jsou nákladní vozidla DAF proslulá.

Vstup do budoucnosti plné efektivity

  • Působivé vylepšení spotřeby paliva až o 10 %
    • Nejlepší aerodynamika ve své třídě
      • Extrémně efektivní vnější design
      • Inteligentní řízení průtoku v motorovém prostoru
      • Sofistikované kamerové systémy
      • Mnoho viditelných a neviditelných designových detailů
    • Nové, vysoce účinné pohonné jednotky
    • Pokročilé systémy asistenční systémy řidiče
  • Nízké hmotnost vozidel
    • Pouze 6 912 kilogramů v případě tahače XF v nejběžnějších specifikacích
  • Bezdrátová aktualizace vozidel prostřednictvím technologie OTA
  • Servisní intervaly jen jednou ročně a dokonce až do 200 000 km

Společnost DAF vynaložila obrovské úsilí při realizaci nejlepší možné aerodynamiky vozidla, což vedlo k atraktivnímu vnějšímu designu s optimálními poloměry, zúžením a rozsáhlým utěsněním, které umožňuje dokonalé proudění vzduchu. Zakřivené čelní sklo, elipticky tvarované rohové panely, aerodynamické kryty A-sloupků, spodní deska s integrovaným deflektorem vzduchu a jedinečný design deflektorů prostoru pro kola přispívají k vynikající aerodynamice, stejně jako volitelné kamery místo zrcátek.

Stejně důležitá jsou mnohá opatření přijatá k dosažení optimálního motorového prostoru nebo proudění vzduchu pod kabinou. Patří mezi ně uzávěry kolem chladiče plnicího vzduchu a chladiče, vodítka průtoku a recirkulační zábrany a uzavřené kryty nad prostorem kola. To vše vedlo ke zlepšení aerodynamiky nejméně o 19 %, což znamená podíl až 6,3 % z celkových 10% vylepšení úsporné spotřeby paliva.

Nové, vysoce efektivní hnací soustavy

Aby se dosáhlo další úrovně efektivity, jsou nové generace DAF XF, XG a XG+ vybaveny novými pohonnými jednotkami, které obsahují nové technologie motoru a převodovky a inovace zadní nápravy.

Spalování motorů PACCAR MX-11 o objemu 10,8 litru a PACCAR MX-13 o objemu 12,9 litru bylo optimalizováno pomocí nových vstřikovačů, nové hlavy válců a bloku válců, což umožňuje využívat vyšší tlaky válců a nové konstrukce pístů a vložek. Uplatňuje se nová generace efektivních turbodmychadel pro nejlepší řízení vzduchu a nové vzduchové kompresory, olejová čerpadla a alternátory zajišťují snížení parazitických ztrát na minimum. Systém dodatečné úpravy výfukových plynů je přepracován pro dosažení nejkratší trasy z výstupu motoru do vstupu systému EAS, což zajišťuje absolutně minimální ztrátu teploty výfukových plynů a nejvyšší účinnost.

Výsledkem je mimořádně účinný motor s vynikajícím výkonem – při jízdě a brzdění –, nižší emise CO2, roční servisní interval a nižší hmotnost 10–15 kilogramů, což přispívá k celkové produktivitě vozidla.

Vodítka průtoku zaručují vynikající aerodynamiku pod kabinou nebo motorovým prostorem a nejvyšší účinnost chladicího modulu pro absolutně minimální zapojení ventilátoru. Vzduchové chladiče s plnou čelní stranou zase slouží k nejlepšímu možnému řízení teploty a provozu motoru.

Nové technologie motoru a dodatečné úpravy výfukových plynů, stejně jako sofistikovaná tepelná regulace, vedou k úspoře paliva vyšší až o 3 % (podíl na celkovém 10% zlepšení).

Modely DAF XF, XG a XG+ jsou standardně vybaveny automatizovanou převodovkou TraXon, která obsahuje nové technologie, jako je automatický výběr rozjezdového převodového stupně, vylepšené prediktivní funkce a (volitelně) režim „výzva k pohybu“. Pro maximální účinnost hnací soustavy jsou použity zadní nápravy s nízkou hladinou oleje a nová ložiska pastorku. Nová generace brzdových třmenů má za následek menší třecí ztráty a nižší hmotnost.

Dosud největší zlepšení úsporné spotřeby paliva

Nízké hmotnost vozidel (pohotovostní hmotnost tahače XF 4×2 nové generace v nejreprezentativnější specifikaci je pouze 6 912 kilogramů) a vylepšené asistenční systémy řidiče (prediktivní tempomat 3 s rozšířenými funkcemi EcoRoll a náhledem funkce ovládání rychlosti při jízdě ze svahu) přinášejí celkové zvýšení efektivity až o působivých 10 %, což představuje největší zlepšení úsporné spotřeby paliva v historii společnosti a vytváří nový standard v našem odvětví.

Vysoký výkon

Kromě prvotřídní účinnosti a nízkých emisí poskytují motory PACCAR MX-11 a MX-13 vynikající výkon díky zvýšení točivého momentu o 50 až 100 Nm v nejvyšším převodovém stupni s přímým záběrem. Verze s nejvyšším výkonem 390 kW/530 k nyní nabízí 2 550 Nm v každém nižším převodovém stupni a 2 700 Nm v nejvyšším převodovém stupni. Turbodmychadlo nové generace HE400 zlepšuje řízení vzduchu a dále posiluje působivý výkon modelů DAF v nižších převodových stupních: nyní je k dispozici maximální točivý moment při 900 ot./min i u motoru PACCAR MX-13 s výkonem 390 kW/530 k. Kromě toho již nyní nejlepší motorová brzda Engine Brake na trhu poskytuje až o 20 % vyšší točivý moment při nižších otáčkách a představuje nový standard v našem odvětví.

Bezdrátová aktualizace prostřednictvím technologie OTA

Spolu s novou generací modelů XF, XG a XG+ zavádí společnost DAF aktualizace motoru a systémů dodatečné úpravy, jednotky ECU vozidla, centrální brány zabezpečení (CSG) a služby DAF Connect. Špičková provozuschopnost je také podporována servisními intervaly až 200 000 kilometrů. Pro dálkovou přepravu je k dispozici možnost dlouhého servisního intervalu. To znamená, že pro všechny silniční aplikace je servisní interval jednou ročně, což je v našem odvětví zcela unikátní.

Systém DAF MultiSupport nabízí smlouvy na opravy a údržbu platné v celé Evropě a díky novému plánovači oprav a údržby jsou zákazníci aktivně kontaktováni, když je třeba provést údržbu – což také podporuje špičkovou efektivitu vozidla.

Vstup do budoucnosti plné bezpečnosti

  • Nejlepší přímý výhled ve své třídě
    • Čelní sklo a boční okna s nízko posazenou hranou
    • Druhé boční okno ve dveřích a sklopné sedadlo spolujezdce 
  • Nejmodernější kamerové systémy
    • DAF Digital Vision
    • DAF Corner View
  • Kompletní prémiové osvětlení LED
  • Nejlepší pasivní bezpečnost ve své třídě
    • Robustní konstrukce kabiny s integrovanými nárazovými zónami
    • Jedinečný programovaný systém posunutí kabiny (ProCaDis)
  • Ucelená řada nových bezpečnostních prvků
    • Elektronická parkovací brzda, nízkorychlostní brzda přívěsu, parkovací brzda
  • Špičková ergonomie
    • Ruce na volantu, oči na silnici

Vynikající přímý výhled byla jedním ze základních kamenů vývoje nové generace vozidel DAF. Proto jsou nové modely XF, XG a XG+  vybaveny velkým čelním sklem (2,3 m2), které umožňuje výjimečně nízké posazení linie těsnění oken pro vynikající přímý výhled.

Volitelně je na straně spolujezdce k dispozici boční okno s výhledem na obrubník, které v kombinaci s novým sklopným sedadlem spolujezdce poskytuje vynikající výhled například na chodce, cyklisty a děti vedle nákladního vozidla. Nové kryty zrcátek mají tenký design. Prostor mezi zrcátky a mezi zrcátky a A-sloupkem pak doplňují nejlepší přímý výhled ve své třídě.

Systém DAF Digital Vision

Novou volitelnou funkcí je digitální kamerový systém DAF Digital Vision, který nahrazuje hlavní a širokoúhlá zrcátka. Kamery dále zlepšují přímý výhled a současně zvyšují aerodynamický výkon, což přispívá k maximální úspoře paliva. Mezi další funkce patří automatické sledování pohybujícího se objektu (sledování zadní části přívěsu při zatáčení) a překrytí zobrazení, které poskytuje další informace o délce vozidla, což je užitečné například při manévrování a předjíždění. I za extrémních povětrnostních podmínek poskytují vyhřívané kamery jasný výhled. Jako první v našem odvětví jsme zavedli elektricky sklopné kamery.

Systém DAF Corner View je volitelný doplněk, který nahrazuje obrubníková a přední zrcátka, a který dalece překonává zorné pole těchto konvenčních zrcátek. Jedná se o dalším důležitý prvek přispívající ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu, zvláště pro zranitelné účastníky silničního provozu. Displej systému DAF Corner View je namontován na A-sloupku spolujezdce, přesně tam, kde by měl být.

Osvětlení LED v kabině
Pro optimální výhled a viditelnost byla společnost DAF první společností v oblasti nákladních vozidel, která v roce 2013 představila světlomety LED. U modelů XF, XG a XG+  nové generace se laťka ještě zvýšila – je zde kompletní osvětlení LED u každého modelu: světla pro denní svícení, dálková světla, dálková světla, světla pro zatáčení a manévrování, světlomety Skylight, boční obrysová světla a volitelná přední mlhová světla. Diody LED poskytují vynikající kvalitu světla a současně díky nízké spotřebě energie a nekonečné životnosti přidávají i nejnižší provozní náklady. Automatická volba osvětlení automaticky aktivuje dálková světla ve tmě a v dešti.

Bezkonkurenční pasivní bezpečnost
Nová konstrukce samotné nástavby se vyznačuje nízkou hmotností, ale přesto extrémní robustností. Na zadní stěně kabiny jsou umístěny energii pohlcující ochranné boxy a zadní nárazové zóny jsou plně integrovány v zadní části kabiny, aby chránily před pohybujícím se nákladem.

Vozidla DAF XF, XG a XG+ nové generace jsou také vybavena patentovaným systémem programovaného posunutí kabiny (ProCaDis) společnosti DAF, který při nehodě umožňuje 400 mm řízený posun kabiny na podvozku za účelem absorbování energie a zabránění odtržení kabiny. V důsledku toho systém ProCaDis zachovává strukturu kabiny a maximalizuje prostor pro přežití cestujících ve vozidle.

Chytré funkce pro aktivní bezpečnost
U modelů XF, XG a XG+ je k dispozici kompletní řada aktivních bezpečnostních zařízení. Patří mezi ně brzdový asistent, systém varování před opuštěním jízdního pruhu a světla nouzového brzdění. Nejnovější verze pokročilého nouzového brzdového systému (AEBS-3) je schopna zajistit autonomní nouzové brzdění, které pomůže zabránit srážce se stojícími i pohybujícími se vozidly z rychlosti až 80 km/h. Systém asistenta odbočování City Turn Assist detekuje ostatní účastníky silničního provozu nebo objekty na straně spolujezdce.

Mezi další volitelné systémy patří nová elektronická parkovací brzda DAF, která se automaticky aktivuje při vypnutí motoru. Nízkorychlostní brzda přívěsu nezávisle aktivuje brzdy přívěsu pro bezpečné připojení a odpojení přívěsu. Asistent parkovací brzdy aktivuje všechny brzdy společně s parkovací brzdou, aby se vozidlo při nakládání nebo vykládání pomocí jeřábu nebo při použití sklápěcí nástavby nehýbalo.

Nejlepší uživatelská přívětivost ve své třídě
Pokud jde o bezpečnost, filozofie společnosti DAF byla vždy „Ruce na volantu, oči na silnici“. Proto vozidla DAF nové generace nabízejí prvotřídní ergonomii. Všechny funkce související s řízením se ovládají z volantu a pomocí páček na sloupku řízení, stejně jako nabídka digitálního displeje, automatizovaná převodovka TraXon a funkce audiosystému a telefonu. Sekundární jízdní funkce se ovládají pomocí fyzických spínačů, které jsou logicky umístěny na přístrojové desce a snadno se používají.

Vstup do budoucnosti plné pohodlí pro řidiče

  • Zcela nové kabiny – nejprostornější na trhu
    • Objem nejméně 12,5 m3
  • Nejlepší jízdní poloha ve své třídě
    • Jedinečný rozsah nastavení sedadla řidiče a sloupku řízení
    • Volitelné otočné sedadlo řidiče a spolujezdce
    • Špičková přístrojová deska s 12″ displejem a volitelným 10″ displejem pro informační a zábavní systém DAF
  • Nejlepší lůžka v našem odvětví
    • Šířka až 800 mm a plná délka 2 220 mm
    • Jedinečné, plně elektricky nastavitelné lůžko DAF Relax Bed s volitelným chráničem matrace
  • Elegantní osvětlení LED v kabině
  • Prémiová harmonie a kvalita povrchové úpravy, materiálů a dekorativních prvků
  • Plně integrovaná parkovací klimatizace
  • Vynikající jízdní vlastnosti a ovládání 
    • Nové konstrukce podvozku – přední a zadní
    • Vynikající torzní tuhost
  • Nejtišší kabiny v našem odvětví

Prvotřídní pohodlí pro řidiče začíná vynikajícím přístupem do kabiny s pouhými třemi schůdky, které jsou pohodlně umístěny v pohodlném „schodišťovém“ stylu. Pro snadný přístup lze nový volant zaparkovat ve vzdálené přední poloze.

Po vstupu do kabiny bude řidič ohromen vnitřním prostorem ve všech modelech: k dispozici je dostatečná plná výška, od 1 900 mm do 2 075 mm u modelu XF nové generace až po nejméně 2 145 mm až 2 200 mm u modelu XG+. Objem kabiny špičkového modelu nejvyšší třídy XG+ je 12,5 m3, což představuje v našem odvětví nový rozměr.

Nejlepší jízdní poloha
Rozsahy nastavení sedadel a sloupku řízení jsou bezkonkurenční a vedou k nejlepší možné jízdní poloze pro každého jednotlivého řidiče a umožňuje dokonce sezení podobným způsobem jako v osobním voze. Jako výbava na přání jsou pro modely XG a XG+ k dispozici otočná sedadla řidiče a spolujezdce, která lze po dlouhé denní jízdě otočit do odpočinkové polohy.

Sklopné sedadlo spolujezdce je součástí standardní výbavy. Poskytuje neomezený výhled dveřmi Vision Door s bočním oknem pro výhled na obrubník a vytváří ještě více vnitřního prostoru. Opěrku hlavy lze sklopit (volitelně) a vytvořit praktický stolek vedle luxusního lůžka DAF.

Ruce na volantu, oči na silnici
Krásná přístrojová deska zaujme na první pohled a byla navržena tak, aby doplňovala jedinečný přímý výhled vozidla. Je vybaven atraktivním centrálním 12palcovým displejem pro všechny informace související s vozidlem a volitelnou 10palcovou dotykovou obrazovkou pro navigační a informačně-zábavní systém DAF. Všechny klíčové informace jsou vidět na první pohled.

Nejdůležitější tlačítka jsou dokonale umístěna na přístrojové desce a na nově navrženém volantu pro co nejintuitivnější ovládání. Design je plně v souladu s filozofií společnosti DAF „Ruce na volantu, oči na silnici“, aby se řidič nemusel dívat jinam než na silnici a zvýšilo se jeho pohodlí i bezpečnost. Na centrálním displeji si může řidič vybrat ze dvou uspořádání a čtyř úrovní informací. Nastavení displeje lze také přizpůsobit.

Nejlepší lůžka v našem odvětví
Vozidlo DAF nové generace pokračuje v tradici společnosti DAF jako poskytovatele nejlepších lůžek v odvětví nákladních vozidel. Délka je 2 220 mm ve všech verzích, se šířkou celých 800 mm po celé délce v modelech XG a XG+. Volitelně je k dispozici mechanické nebo dokonce plně elektricky nastavitelné lůžko DAF Relax Bed pro optimální oporu hlavy, zad a nohou.

Zcela nový ovládací panel na zadní stěně umožňuje pohodlné ovládání celé řady funkcí přímo z lůžka: osvětlení, klimatizace, audiosystému, oken a střešního okna. Panel dokonce nabízí režim sledování (který aktivuje systém DAF Direct Vision se systémem digitálních zrcátek DAF a systémem DAF Corner Eye) a nouzové tlačítko, které aktivuje klakson a výstražná světla.

Pod lůžkem je spousta možností skladování, včetně jedné nebo dvou zásuvek nebo jedné nebo dvou chladniček, ve kterých mohou lahve o objemu 1,5 litru stát ve vzpřímené poloze. Venkovní úložné schránky na levé i pravé straně jsou přístupné skrze velké otvory.

Ohromný úložný prostor
Díky prostorným kabinám poskytuje vozidlo DAF nové generace ohromný úložný prostor ve střešních konzolách a na horní straně přístrojové desky, v kapsách na dveřích a pod lůžkem. Nové modely XF, XG a XG+ navíc nabízejí spoustu místa pro dokumenty a další předměty. Přístrojová deska obsahuje dva držáky na šálky, hrnky a malé lahve a je zde samozřejmě také světově proslulý výsuvný stolek DAF na přístrojovou desku, který poslouží pro stravování nebo práci – a nyní ještě větší než dříve. Modely XG a XG+ mají navíc praktickou zásuvku ve spodní části přístrojové desky, do které lze snadno uložit dokumenty nebo notebook.

Osvětlení LED v kabině a prémiová harmonie a kvalita povrchové úpravy

Skvělé interiéry nových modelů XF, XG a XG+ od společnosti DAF vytvářejí dokonalý „domov daleko od domova“. Dokazuje to také kompletní osvětlení LED, které nabízí řadu možností.

Volitelně je u modelů XG a XG+ k dispozici prémiové náladové osvětlení se 15 světly LED a světelnými proužky, nastavitelným jasem a barvou, které podporuje vysoce exkluzivní prostředí. Je důkazem působivé kvality vozidel DAF nové generace, stejně jako prémiová harmonie a kvalita povrchové úpravy, dekorativních prvků a použitých materiálů. Skvělým příkladem je takzvaný měkce lisovaný materiál přístrojové desky, který je měkký na dotek a používá se v prémiových osobních automobilech. Nabízí možnost použít v designu moderní ostré hrany a zároveň přináší úžasný vzhled a pocit.

Dokonalé klima s integrovanou parkovací klimatizací

Pro maximální pohodlí jsou vozidla DAF XF, XG a XG+ nové generace standardně vybavena systémem automatické regulace teploty nebo volitelně plně automatickým systémem klimatizace. Novinkou je plně integrovaná parkovací klimatizace, která je k dispozici jako volitelné vybavení u modelu XG+ a slouží k automatickému ochlazování nebo vytápění interiéru kabiny při jízdě nebo volnoběhu.

Vynikající jízdní výkon
I v těch nejnáročnějších podmínkách na silnicích nabízejí vozidla DAF nové generace prvotřídní pohodlí a stabilitu.

Vzhledem k tomu, že přední část kabiny je o 160 mm delší, bylo nutné přijít s novou konstrukcí podvozku. Nově navržené a vyztužené příčníky a nová hliníková přední ochrana proti podjetí zajišťují výjimečnou torzní tuhost a nízkou hmotnost (- 38 kilogramů), což ještě navyšuje nepřekonatelný komfort řidiče. Na komfortu se podílí také nové odpružení kabiny s novou konstrukcí tlumiče a integrovanými nárazovými konzolami. Odpružení zadní nápravy bylo přepracováno tak, aby zahrnovalo novou geometrii a také novou polohu točnice, což vedlo k prodloužení rozvoru (4 000 mm) u modelů XG a XG+ a přispělo k vynikajícím jízdním vlastnostem a ovladatelnosti. Skvělých vlastností řízení je dosaženo díky zcela novému systému řízení, které lze velmi lehce ovládat.

K jedinečnému komfortu ve vozidlech nové generace výrazně přispívají extrémně nízké úrovně hluku, vibrací a tvrdosti interiéru. Také v této oblasti modely XF, XG a XG+ stanovují nový standard v našem odvětví.

Důkladně vyzkoušeno a testováno

Poskytovat vynikající kvalitu, spolehlivost a odolnost vždy bylo – a vždy zůstane – nejvyšší prioritou společnosti DAF. Postupy vývoje nové generace vozidel DAF jsou založeny na principech designu pro systém Six Sigma a také na modelu hodnocení Automotive Spice, pro které byly poslední audity provedeny na úrovni 2 a 3, což je u výroby nákladních vozidel velmi působivé. Ve fázi testování byly prováděny rozsáhlé testy konceptu, vedle celé řady testů funkčnosti, odolnosti a spolehlivosti, a to v nejmodernějším technickém centru společnosti DAF a na silnici. U zákazníků po celé Evropě bylo v každodenním provozu testováno více než 150 vozidel. Ještě než společnost DAF zahájila výrobu modelů XF, XG a XG+ nové generace, získala údaje z přibližně 20 milionů ujetých kilometrů v dálkové přepravě.

Připraveno na budoucnost

Svět, ve kterém žijeme, se mění. Nutnost snížit emise CO2 v důsledku změny klimatu, zlepšit kvalitu ovzduší v městských oblastech a zvýšit bezpečnost dopravy, zejména pro zranitelné účastníky silničního provozu, jde ruku v ruce s nedostatkem řidičů z povolání a potřebou přilákat a udržet si kvalitní a profesionální řidiče.

Nová generace modelů XF, XG a XG+ je odpovědí společnosti DAF. Jedná se o kompletní řadu vozidel pro dálkovou přepravu, která otevírají budoucnost a otevírají dveře pro novou éru efektivity přepravy, bezpečnosti a pohodlí pro řidiče. Nová generace od značky DAF představuje zcela novou a mimořádně energeticky úspornou platformu vozidel, která je plně připravena pro budoucí nosiče energie, jako jsou akumulátory a vodík, a budoucí hnací soustavy včetně elektrických motorů, plug-in hybridů, palivových článků a spalovacích motorů na vodík. Špičkové vznětové motory našich vozidel jsou ekologicky šetrné a účinné, a jsou připraveny pro nejnovější generace biopaliv (včetně směsí GTL (Gas-to-Liquid neboli plyn-kapalina) a HVO (hydrogenované rostlinné oleje)) a pro obnovitelná e-paliva, která umožní další snižování uhlíkové stopy silniční dopravy.

Společnost DAF zahájí sériovou výrobu tahačů 4×2 a 6×2 a podvozků zcela nové generace vozidel XF, XG a XG+ v posledním čtvrtletí roku 2021. Společnost DAF představuje budoucnost!

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Víkend jako na houpačce, ale mise splněna!

Závodem v italském Misanu skončilo první po covidové mistrovství Evropy v závodech tahačů. Pro Buggyru se jednalo o šampionát historický, poprvé nasadila do šampionátu tři speciály ve vlastní režii, přičemž z početní převahy se těšili zástupci Buggyra Academy.Jak se, ještě … Číst dále →

číst dále »

Macík pojede Dakar s Karlem. Ale ani Arnošt nezůstane doma

19. 10. 2021 – Sedlčany – Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík už má jasno. Rozhodl se, v jakém kamionu bude závodit na Dakaru 2022. Volba mezi osvědčeným Karlem, s nímž už absolvoval 2 ročníky legendárního závodu, a Arnoštem, vylepšeným … Číst dále →

číst dále »

MKR po rally Maroko

Poslední etapa přinesla renaultu vítězství Chvalín/Zagora – Vítězstvím uzavřel severočeský tým letošní ročník Rallye Maroko. Kamion holandského pilota Gerta Huzinka z Riwald Dakar projel závěrečnou 5. etapu v nejrychlejším čase a celkově mu patří konečná druhá pozice.             „Gert je velmi spokojený. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno