TATRA TRUCKS představí na veletrhu Bauma speciální vozy řady PHOENIX

Už 32. ročník mezinárodního veletrhu Bauma se bude konat ve dnech 8. až 14. dubna v německém Mnichově. Na této celosvětově významné přehlídce stavebních a důlních strojů i stavebních vozidel a materiálu nebude chybět ani kopřivnická společnost TATRA TRUCKS, která představí hned dva unikátní automobily modelové řady TATRA PHOENIX.

Tradiční veletrh Bauma se koná jednou za tři roky a představuje jedinečnou příležitost představit novinky a speciální vozidla určená pro stavebnictví a těžařství, což jsou oblasti, ve kterých se vozy TATRA tradičně a úspěšně prosazují. Během letošního ročníku TATRA TRUCKS odborníkům i návštěvníkům představí dva unikátní vozy modelové řady PHOENIX. V obou případech půjde o velkokapacitní jednostranné sklápěče.

První představený vůz je určen pro švédského dealera, firmu Cordestam, a bude vybaven podvozkem v konfiguraci 8×8. Jde o sklápěč přizpůsobený požadavkům švédského trhu, vůz má tedy upravený rozvor a disponuje závěsným zařízením VBG odpovídajícím skandinávským předpisům. Vůz má také prodlouženou spací kabinu s nadstandardním vybavením, které je ve Švédsku žádané. Do vozu je instalován motor Paccar o výkonu 390 kW a automatická šestnáctistupňová převodovka ZF. Maximální hmotnost tohoto automobilu může činit 52 tun, přičemž hmotnost užitečného nákladu přesahuje 35 tun.

Druhým unikátním vystavovaným automobilem bude pětinápravový sklápěč s konfigurací podvozku 10×6 pro nizozemského dealera Loven Trucks. I tento vůz je vybaven motorem Paccar o výkonu 390 kW a automatickou převodovkou ZF, jeho maximální hmotnost může přesahovat 60 tun, přičemž užitečné zatížení činí více než 40 tun. Podvozek je přizpůsoben specifickému smíšenému provozu, který na něj klade velké nároky. Proto je vybaven vedle speciální nástavby třemi řiditelnými nápravami a prostřední nápravou zdvihací. Phoenix se totiž bude pohybovat na písčitých a kamenitých komunikacích v náročném a členitém terénu, ale i na kvalitních komunikacích určených pro dálkovou přepravu. Bezproblémový pohyb v náročném terénu tak zajistí všech pět náprav a dobrou manévrovatelnost pak natáčecí první, druhá a poslední náprava. Na běžných silnicích se pak uplatní systém vyzdvižení prostřední nápravy, díky kterému se sníží spotřeba paliva a opotřebení pneumatik během přepravy nákladu na dlouhé vzdálenosti.

Veletrh Bauma patří k celosvětově nevýznamnějším veletrhům v oblasti strojů a vozidel pro stavebnictví a těžbu. Letos na něm bude vystavovat kolem 3500 vystavovatelů z 57 zemí na 615 tisících metrech čtverečních výstavních ploch. O významu události svědčí i to, že pořadatelé podle zkušeností z minulých ročníků očekávají na 600 tisíc návštěvníků z celého světa. Na veletrhu bude vystavovat i celá řada českých firem a letošní česká účast by měla být co do rozlohy výstavní plochy rekordní.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Silk way rally 2019

Se začátkem prázdnin jakoby nastala  v motorismu okurková sezóna, s výjimkou závodů Formule 1 a mnoha různých srazů. Stranou většího zájmů médií tak zůstal další ročník dálkové soutěže Silk Way Rally, snad i díky malé účasti českých posádek, pro které … Číst dále →

číst dále »

Buggyra na Slovakiaringu

Neděle s příchutí brambor. Lacko se i přesto dotáhl na medailové příčky.Adam Lacko v neděli na Slovakia Ringu dojel dvakrát čtvrtý a v průběžné klasifikaci šampionátu se posunul na stejnou pozici s minimální ztrátou na pódium. Oly Janes navýšil náskok … Číst dále →

číst dále »

Má dnes jízdní pruh pro pomalá vozidla význam?

Řidiči se mylně domnívají, že je jízdní pruh pro pomalá vozidla určen výhradně nákladním vozidlům. Následkem nevyužívání pruhu se komplikuje plynulost dopravy a vznikají rizikové situace. Jako vhodnější varianta se dnes jeví vyznačení přídatného pruhu vlevo. Jízdní pruh pro pomalá … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno