Tatra za exotikou

dlouhá stonožka

   TATRY za exotikou

Přestože se náš poslední výrobce nákladních  vozidel TATRA  již delší dobu potýká s finanční krizí a počet vyrobených kusů za rok zaujímá zcela poslední místo mezi ostatními značkami, vznikají zajímavé kousky, lépe řečeno zajímavá odbytiště. Díky spolupráci s výrobcem komunálních nástaveb KOBIT Jičín pronikají podvozky Tatra na vzdálené a exotickétrhy. Přes zástupce Tatry v Austrálii už v nedávné době putovalo na tento kontinent několik speciálů do místních dolů. Jedná se o několikakomorové cisterny a zároveň servisní vozidla pro obří důlní stroje, které nemají jinak šanci na pravidelný servis a doplňování paliv a maziv.

Tyto doly vzdálené od civilizace tisíce kilometrů jsou odkázány právě na servis těchto našich speciálů. Díky jedinečné konstrukci podvozku a poměrně jednoduché stavbě vozidla je to správné vozidlo pro tato nehostinná místa. Jen prozajímavost, případný servis Tater či jiných vozidel se zajišťuje letecky…

Poslední dodaný kus je už s novým faceliftem a navíc poprvé s automatizovanou převodovkou Allison, kterou si tamní trh žádá. V těchto dnech se v dílnách Jičínského nástavbáře pracuje na v pořadí šestém podvozku Tatry se znakem náprav 10×10. Právě na těchto podvozcích je montována nástavba kombinující mobilní servis a výdej PHM.

Podvozek

Samotný podvozek vychází z modelu T815-23PR60 8×8, kde na základě požadavku byla přidána jedna zadní hnací náprava rozvor mezi2. a3. nápravou zvětšen na4362 mm, takže celková délka šasi dosahuje úctyhodných12 325 mm! Upraveno bylo i odpružení zadních kol kde byly nahrazeny zadní listová pera vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči.

Zvětšily se samozřejmě hmotnosti :

  • provozní hmotnost vozidla 15 000 kg
  • užitečné zatížení 35 500 kg
  • největší technicky přípustná hmotnost jízdní soupravy7 0 500 kg

Stoupavost při max. naloženém vozidle (50 500 kg) 82% v soupravě (70 500 kg) 50 % a poloměr zatáčení25 m.

Vozidlo pohání vzduchem chlazený osmiválcový motor Tatra T3D-928-30 Euro IV se systémem SCR, o objemu  12 667 cm3   a výkonu 325 kW/1800 min-1.

Nástavba Výdejní prostor

Několika komorové provedení umožňuje převážet více druhů paliv a maziv a zároveň je převáženo nářadí, svařovací souprava a další příslušenství pro údržbu a servis.

Jasným znakem odlišujícím toto vozidlo od zdejších vozidel je mimo již zmíněný pětinápravový podvozek, umístění volantu a pracoviště řidiče na pravé straně. Jak určitě každý ví, v Austrálii jako bývalé britské kolonii se jezdí vlevo.

Další atypickou záležitostí je ochranná konstrukce kabiny – kšilt známý u lomových damprů. Právě pro nasazení vozidel v důlním prostředí  je nezbytnou podmínkou toto zařízení chránící posádku proti padajícím předmětům (FOPS – falls object protective structure).

Mimo tyto pětisosé podvozky putovaly k protinožcům i klasické čtyřosé cisterny. I tento a příští rok  budou expedovány další vozidla Tatra na australský kontinent.

Další tři kousky, které před nedávnou dobou opouštěli brány firmy Kobit byly cisterny na převoz surové ropy pro daleký Dagestán. Jednalo se o tří a čtyřosá  vozidla Tatra 815.

 

 
Autodoprava, Novinky, Technika , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Hasičský speciál Scania pro Letiště Praha – Vodochody

Hasičská jednotka na letišti Praha – Vodochody je vázána přísnými mezinárodními předpisy, které mimo jiné stanovují velmi brutální dojezdové časy. První zasahující vozidlo musí být na kterémkoliv místě vzletových a pojezdových tratí už do tří minut po nahlášení události. I … Číst dále →

číst dále »

Actros L: Mercedes-Benz Trucks stanovuje nová měřítka v prémiovém segmentu nákladních vozidel pro dálkovou dopravu

  ·         Actros L nabízí jako největší a nejluxusnější sériově vyráběná verze v modelové řadě Actros velký počet funkcí a prvků výbavy pro klidnou jízdu, komfortní odpočinek a efektivní práci ·         Active Sideguard Assist s funkcí automatizovaného brzdění zvyšuje bezpečnost při … Číst dále →

číst dále »

Martin Šoltys končí, jedničkou Ignacio Casale

Nic netrvá věčně, ani působení Martina Šoltyse v barvách Buggyry není v tomto ohledu výjimkou potvrzující pravidlo. Čtyřnásobný účastník Rally Dakar má za sebou účast na nejnáročnějším dálkovém podniku světa jak v Jižní Americe, tak v Saúdské Arábii. Podle majitele … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno