Volvo je opět první – vylepšený systém ESP

Vylepšený systém ESP (Elektronický stabilizační program) umí zázraky

Volvo Trucks safety - ESP

Volvo Trucks safety - ESP

To že povinné tříbodové bezpečnostní pásy, které již zachránili miliony lidských životů jsou ve skutečnosti vynálezem a zdarma uvolněným patentem automobilky VOLVO z roku 1959 (Nilsi Bohlinovi – konstruktérovi společnosti Volvo), si už dnes při poutání ve vozidle uvědumuje málo který řidič.

Prakticky po padesáti letech od tohoto vynálezu, uvádí opět jako první na světě na trh Volvo Trucks vylepšený systém ESP (Elektronický stabilizační program), který dokáže stabilizovat jak tahač s návěsem, tak i soupravu vozidla s přívěsem. Tato vylepšená verze ESP dokáže uklidnit podvozky  4×2 a 6×2 s jedním či více přívěsy.  Lze tedy konstatovat, že je schopna pokrýt většinu typů silniční přepravy.

Obecně více jak polovina všech dopravních nehod nákladních vozů, kde dojde k úmrtí či vážným zraněním, dochází právě kvůli převrácení nebo sjetí nákladního vozu z vozovky.

“Snížení rizika převrácení či zalomení soupravy je jednou z nejdůležitějších cest, jak bychom mohli v budoucnu efektivně snížit celkový počet dopravních nehod nákladních vozidel”, říká Carl-Johan Almquist, nový ředitel pro bezpečnost dopravy a produktů společnosti Volvo Trucks. “Jsme rádi, že můžeme nový systém představit v našich vozech Volvo FE, FM a FH, kde ho naši zákazníci nejvíce využijí.

Vážné dopravní nehody tohoto druhu přináší nejvíce ztrát a škod na nákladním vozidle, návěsu či na přepravovaném zboží.

Jak ESP od VOLVO TRUCKS funguje v praxi se můžete podívat na následující videu:

Simulace a testy chování vozidel v krizových situacích s ESP a bez ESP prokázaly, výborné zvládnutí situací právě u vozů, které ESP měly,” říká Martin Palming, manažer projektu ESP.

ESP reaguje rychlostí světla

ESP systém je řízen počítačem, který získává informace z různých zdrojů, např. čidla ABS, řídící systém, gyroskop. Po vyhodnocení těchto údajů palubní počítač určí, zda nákladnímu vozidlu hrozí převrácení nebo smyk. Systém ESP přímo určuje, jestli bude brzdit jedním nebo více koly jízdní soupravy. V případě nutnosti je schopný snížit otáčky motoru.

Při smyku soupravy systém ESP zabrzdí jednotlivá kola tak, aby souprava zůstala bezpečně na vozovce.

Při smyku na kluzké vozovce a v situaci, kdy hrozí převrácení soupravy, systém ESP sníží otáčky motoru nebo rychlost vozidla tak, aby stabilizovalo celou jízdní soupravu.

 
Autodoprava, Na cestách Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com

Krátké novinky

Le Mans – předposlední závod sezóny okruhových tahačů

Pouhý týden po závodním víkendu v Zolderu zamíří nejrychlejší truckeři starého kontinentu na legendární okruh v Le Mans. V případě Buggyry bude ve hře první individuální titul v tomto desetiletí.

číst dále »

Truck Trial Jihlava

Soutěžní sezona 2017 otevřeného mistrovství ČR v Truck trialu pokračuje o víkendu 23 – 24. září v Jihlavě. Závod se pojede v bývalém vojenské prostoru Rančířov.

číst dále »

I po smolné sobotě v Zolderu je Adam Lacko v čele šampionátu

Lacko s Vršeckým si po nepříliš povedeném prvním dnu na belgickém okruhu spravili chuť a v neděli si dojeli pro dvě pódiová umístění, přičemž Lacko vyhrál první jízdu. Do značné míry tak eliminoval ztrátu ze soboty a do Francie si poveze náskok 53 bodů. Zásluhou bodového přísunu obou jezdců dokázal tým Buggyra Racing navýšit svůj náskok v Poháru konstruktérů.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno