Konečné sestavy týmů na Dakar se představily v Praze
Předvánoční čas a konec roku si vybraly české týmy vyrážející na proslulou rally pro představení své techniky a posádek před odletem do Buenos Aires.
Čtěte také:
speciál: Rally DAKAR 2011
Jak to vlastně je s DAKAREM?
Czech Dakar Team
Vše začal Czech Dakar Team v čele s Markem Spáčilem, Martinem Kolomým a Davidem Vršeckým v úterý 14.prosince v prostorech Hummer Centra a tedy i symbolicky v sídle redakce magazínu Off-road u hradecké dálnice D11.
Letka Racing Tým
Následovalo již uveřejněné představení Letka Racing Týmu Tomáše Tomečka, který se jak už bylo rovněž řečeno dělí na dvě výpravy mířící jak do Buenos Aires, tak na Africký kontinent bojovat v konkurenční soutěži Africa Eco Race, pořádanou původními organizátory soutěže Dakar.
Vinland Dakar Team spolu a Extreme Racing Team
Těsně před vánoci uspořádaly tiskovou konferenci pro novináře týmy zastupující naše barvy v kategorii terénních automobilů – Vinland Dakar Team spolu s Extreme Racing Teamem. Prvně jmenovaní vysílají do Argentiny dva vozy – Toyota Landcruiser 120 s pilotem Peterem Mikulou a navigátorem Ivanem Novákem a Mitsubishi Pajero DID 3.2 s pilotem Michaelem Hondou a navigátorem Janem Tománkem. Obě posádky se rekrutovaly z okruhových závodů, takže Dakar hlavně pro posádku Pajera bude křtem ohněm a tak mimo skromný cíl dojet mají aspiraci na titul mezi nováčky závodu.
Etreme Racing team
Etreme Racing team ve složení pilot Zdeněk Sládek a navigátor Míla Janáček starují s nabroušeným speciálem Hummer H3 EVO z dílny Offroadsport Mirka Zapletala, kterému úraz z minulého ročníku dosud neumožnil usednout za volant závodního speciálu. Sami se rovněž nazvali týmem marodů, neboť Zdeněk Sládek je po krátké rekonvalescenci po operaci a Míla Janáček naopak kvůli Dakarskému závodu operaci kolena odložil….
Offroadsport
Offroadsport za moře rovněž vypravuje pro podporu těchto týmů své dva kamiony – doprovodné VOLVO 6×6 a ostrý asistenční speciál MAN TGA 4×4 pilotovaný opět Robertem Randýskem. Toto vozidlo tedy za kamióny může zasáhnout do soutěže v kategorii T5, kde figuruje pod startovním číslem 547.
Loprais Team
Těsně po vánočních svátcích a těsně před odletem uspořádal v Praze přátelské setkání i Loprais Team, jeden ze žhavých kandidátů na boj o dobré umístění v soutěži kamiónů. Se startovním číslem 504 vyráží žlutá Tatra 815 4×4 ve složení Aleš Loprais pilot, Milan Holáň mechanik a Josef Kalina navigátor. Josef Kalina je bezesporu nestorem této rally, v niž začínal po boku české legendy- strýce Aleše – Karla Lopraise, se kterým získal hned několik titulů a v minulém ročníku získal pro Českou republiku úspěch v podobě čtvrtého místa s Liazem pilotovaným Martinem Macíkem.
Liaz KM Racing tým
Liaz KM Racing týmu nakonec také startuje se startovním číslem 519, ovšem s posádkou Vlastimil Vildman-Jan Bervic-Ladislav Fajtl bude mít podobně jako Robert Randýsek s MANem hlavní úkol v ostré asistenci podporovaných závodníků na motocyklech a čtyřkolkách.
A co ukázaly tiskové konference před Dakarem?
Naše barvy bude hájit méně posádek. S výjimkou kamiónů, ubylo soutěžních vozidel a motocyklů, avšak na samotný Dakar se letos přihlásilo o 20% více soutěžích.
Konkurence tedy bude silná a to hlavně v kategorii terénních vozidel a kamiónů. Mimo většího počtu účastníků je tu neodmyslitelný vliv silných továrních týmů, ať už je to Volkswagen, BMW či KAMAZ, v jejichž možnostech je přes noc postavit nový vůz. Rovněž jezdci usedají ráno vymydlení do klimatizovaných vozů, zatímco ti ostatní se dusí prachem v kokpitu se 75 stupni Celsia.
Přesto to naše týmy neberou jako handicap, spíše jako výzvu a skvělou možnost jediného závodu na světě, kde se střetávají bok po boku “amatéři” s profesionály.
Většina účastníků, také preferuje Americkou verzi Dakaru před tou Africkou, byť byla levnější, kamarádštější a hlavně dala této soutěži jméno. Je to evoluce, podobně jako vývoj vozidel.
Otázkou je kam se bude ubírat Dakar dál…..
Foto, text: Jiří Fiala