Tomáš Tomeček
Návrat do Afriky byl velmi milý, spolu s organizátory původního Dakaru zavzpomínal na dávné účinkování ještě na postu spolujezdce Karla Lopraise. Je očekáván další příliv závodníků, kteří zvolí tuto levnější a přátelštější podobu vytrvalostního závodu. Velkému ocenění se dostalo doprovodné Tatře Balai, která nejen vyprošťovala, ale i pomáhala spravovat zapadlé stroje a poskytovala dosud nevídaný servis.
Vojtěch Morávek
coby navigátor zase připoměl, že tento “ekonomický” závod není o moc snazší než dnešní Dakar, jak je to někdy prezentováno a z pozice navigace dokonce těžší, protože není tolik závodníků a tudíž projetá stopa, zvláště když je posádka v čele. Přesto on i Tomáš pochválili organizátory za výběr tratí a hlavně perfektně zpracovaný road book.
Jaromír Martinec
účastník Argentinsko-Chilské rally, člen druhé posádky Letka Racing týmu v Tatře Andreho de Azaveda zase vyzvedl uznání viny – jezdecké chyby Andreho, jež způsobila odstoupení ze závodu “sorry for all, that was my mistake!” Stalo se tak po neúspěšném vyjetí duny a předjetí Kamazem Mardějeva, kdy André v touze dohnat ztrátu více zariskoval a odneslo to řízení přední nápravy. Bez rychlé asistence nebylo možné pokračovat a soutěž tak pro ně skončila. Martinec dále poodkryl známou skutečnost nadvlády značek VW a Kamaz a také s tím související vliv peněz na průběh soutěže, ze které se pomalu vytrácí sportovní duch .
Spojí se české týmy na Dakaru?
Ze strany návštěvníků konference byl vznesen dotaz či lépe řečeno námět na řešení omezeného rozpočtu každého českého týmu a to slučením stájí, minimálně vozů Tatra. Problém je však v tom, že každá z Tater má za sebou určitý vývoj konstrukce, kdy každá závodní stáj šla svou cestou – motor, tlumiče, řízení, nástavba a je tudíž problém sladit dohromady jen náhradní díly. Další překážkou je bohužel fakt, že české týmy spolu moc nespolupracují. Je škoda, že to nefunguje jako u holandských posádek, které naopak vytváří v místě bivaků jakési holandské ležení či vesničky.