Saharská Rally

Ell Chott

Jak jsme již informavali v předešlém příspěvku, řada českých posádek se nyní zúčastňuje tuniské rally zvané Ell Chott.
Soutěž Ell Chott se řadí mezi mnoho dalších afrických rally, jež se jinak odlišují termínem či místem konání, obtížností, reglementy závodu či publicitou. Jedná se o zdánlivě menší závod, který zůstává ve stínu slavnějšího Dakaru či následovníka Africa Eco Race. Je tu i rally faraónů či nedávná marocká rally, kde startují zvučná jména známá z právě z jihoamerického Dakaru.
Tento závod je však otevřen i pro závodníky bez licence a nabízí přitom velmi pestrý čtnáctidenní maratón.

Soutěž začíná i končí ve městě Tunis, odkud se transferem soutěžící přesunují do saharské části země. Díky nepokojům v jižních oblastech země musely být některé etapy předem zrušeny a většina z deseti etap se odjede v okolí známé oázy Ksar Ghilane kam jezdí pravidelně trénovat iMartin Macík s KM Racing týmem.
Do letošního ročníku se přihlásilo celkem 182 posádek z jedenácti zemí světa. Dominují posádky z Německa jakožto pořadatelské země. Pořadatelé se podílí na domácích soutěžích rally v Janschwälde či Magdeburgu, kde nás reprezentoval Adam Staněk či Petr a Michal  Jansa.

 

Češi v Africe

Nás samozřejmě nejvíce zajímá česká stopa, kterou zde zanechává Ivan Jakeš se strojem KTM EXC 450 v kategorii E1, Josef Macháček s novou buggy Artic Cat v kategorii BU, quad Yamaha YFM Raptor s Baughatasem Sabrim, dvojice vozidel Toyota FJ Cruiser kategorie CM pilotovaná Petrem a Pavlem Mothejlovými a konečně kategorie kamiónů TH zastoupená Tatrou Martina Kolomého a Adama Staňka a Liazem Marka Spáčila.

Průběh závodu

Úvod soutěže patřil jednoznačně našim závodníkům, kteří opanovali první příčky. Tatra Martina Kolomého (č.501) na prvním místě následovaná Liazem Marka Spáčila (511) nechala za sebou dokonce i motorkáře Ivana Jakeše (38), který se musel spokojit s třetí pozicí. Adam Staněk s další Tatrou (504) dojel šestnáctý těsně za Pepou Macháčkem na buggy (91).

Druhou etapou dlouhou 310 km (40 km transfer, 20 km prolog 250 km rychlý úsek) se soutěžící přesunuli z Gabes do oázy Ksar Ghilane odkud startovala většina dalších etap.
Po druhém dni se v dojezdu do cíle na prvních místech nic nezměnilo – Martin Kolomý první následován Liazem Marka Spáčila . Ivan Jakeš se propadl na čtvrtou příčku, stejně jako Adam Staněk na 22.pozici. Oproti tomu Pepa Macháček dojel sedmý.

Třetí a čtvrtá etapa z Ksar Ghaline do Ksar Ghaline byla bez asistence – posádky spaly mezi etapami v malé oáze v poušti.
Cestu do oázy dojeli naši v pořadí 1.Marin Kolomý, 2.Marek Spáčil, 3. Josef Macháček, 8. Ivan Jakeš, 12. Adam Staněk, 17. Petr Mothejl, 25. Pavel Mothejl, 32.Sabri Boughattas.
Návratová etapa přinesla smůlu Adamovi Staňkovi, kterému u jeho Tatry praskl kloubový hřídel přední nápravy a do cíle musel dojet mimo dunové pole trati. Sabri Boughattas na čtyřkolce dojel druhý za Ivanem Jakešem.

V páté etapě podobně jako na Dakaru převrátil Tatru Martin Kolomý když zastavil a pod vozem ujel svah. Za pomoci Liazky Marka Spáčila auto postavili na všechna kola ale přestal funovat startér, který si na dvakrát museli vypůjčit z Liazky. Díky tomu nestihli partnerské vozy časový limit a přišla penalizace.
Hůř dopadla posádka druhé Tatry. Spolujezdec Adama Staňka, Martin Vlk zkolaboval, nejspíš na dehydrataci a časté vyprošťování – vyhrabávaní vozu z písku. Za pomoci Toyot Petra a Pavla Mothejlových se dostal k lékařům.
Následoval naštěstí odpočinek – den volna v hotelu v městě Douz, odkud se soutěžící opět vraceli do Ksar Ghilane.

Závod končí tento pátek 2.11.2012. O konečných výsledcích budeme informovat a v tuto chvíli držíme našim palce a přejeme šťastný návrat.

 

 
Akce, výstavy, veletrhy, Legislativa v dopravě, Novinky , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

První na světě: Volvo dodává zákazníkům elektrická nákladní vozidla s bezfosilní ocelí

nákladních vozidlech používat bezfosilní ocel. První elektrická nákladní vozidla s bezfosilní ocelí jsou nyní dodávána zákazníkům. V září tohoto roku zahájila společnost Volvo Trucks sériovou výrobu těžkých elektrických nákladních vozidel o nosnosti 44 tun* jako první světový výrobce nákladních vozidel, kterému … Číst dále →

číst dále »

Lopraisův recept na dlouhý Dakar 2023: Hlavně klid!

Soutěžní a doprovodná technika Instaforex Loprais Teamu o víkendu zamířila do jihofrancouzského Marseille, kde ji v úterý 29. listopadu čeká první část přejímek před Rally Dakar 2023. Odtud bude po nalodění odeslána do Saúdské Arábie, kde na Silvestra odstartuje pětačtyřicátý … Číst dále →

číst dále »

Scania uvádí novou platformu řadových motorů pro pohonná řešení

Nová generace řadových motorů pro pohonná řešení přináší ještě nižší spotřebu paliva. Nabízejí vysoký výkon na jeden litr zdvihového objemu, výrazně prodlouženou životnost a zásadní snížení emisí CO2. Nová motorová platforma Scania je hotová po deseti letech inovací a vývoje. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno