Scania a ekologie

Scania vyzývá k rychlejšímu přechodu k ekologickým vozidlům.

Scania EcolutionZde a nyní! To bylo hlavní téma konference společnosti Scania o trvale udržitelné dopravě, která se konala koncem ledna v Bruselu.

Skandinávská logistická společnost Bring Frigo, zabývající se přepravou potravin, byla jedním ze zúčastněných provozovatelů dopravy, kteří předestřeli řešení dosažitelné v dohledné době. Společnost je pevně přesvědčena, že do roku 2015 bude schopna snížit svou uhlíkovou stopu o 30%. Rozhodující političtí činitelé, představitelé zájmových organizací a provozovatelé dopravy se sešli, aby diskutovali o tom, jak může odvětví dopravy čelit výzvám týkajícím se životního prostředí a současně zachovat vysoký stupeň služeb a efektivitu dopravy.

Leif Östling, prezident a výkonný ředitel společnosti Scania, podotkl, že po Evropě jezdí stárnoucí populace těžkých vozidel. V roce 1995 vyhovovalo 90% všech evropských komerčních vozidel nanejvýš první emisní normě Euro. Dnes je to už 15 let, kdy více než polovina všech komerčních vozidel stále splňuje pouze normy Euro 1 a 2, a to i navzdory existenci normy Euro 5.

textový tip: Snadná orientace a vyhledávání,  přehlednost, množství atraktivních slev na www.mania.cz

“Protože obnova populace vozidel postupuje pomalu, je důležitější, abychom plně využily dostupné prostředky ke snížení emisí oxidu uhličitého. To zahrnuje delší kombinace tahačů a návěsů, kvalitnější logistické systémy, alternativní pohonné hmoty a školení řidičů spolu s efektivními podpůrnými systémy, “poznamenal Leif Östling.

Zkušený řidič dosáhne nižší spotřeby paliva

Školení řidičů představuje nejrychlejší způsob, jak snížit uhlíkovou stopu dopravy.
“Víme, že rozdíl mezi zkušenými a méně zkušenými řidiči může dosahovat až 20% celkové spotřeby paliva.
Pomocí školení řidičů a podpůrných systémů můžeme jednoduše snížit spotřebu o 10%. Dosažení podobných výsledků prostřednictvím vyvíjení motorů by nám trvalo přibližně 6 až 7 let, “podotkl Leif Östling.

V závěrečné debatě se účastníci shodli na tom, že odvětví dopravy musí využít všech prostředků ke snížení emisí CO2. Profesor Michel Savy, ředitel Observatoře dopravní politiky a strategie v Evropě, poznamenal: “bohužel neexistuje jediné řešení, a proto musíme trpělivě přijímat jedno po druhém.”

Martin Lundstedt, výkonný viceprezident společnosti Scania a ředitel prodeje podnikových a licencovaných produktů, vyzval k vytvoření stabilnějšího politického rámce, který by zákazníkům pomohl rozhodnout se, do které technologie a paliv investovat. “Potřebujeme lepší pokyny a dlouhodobě udržitelnou politiku, která zákazníkům umožní udělat investiční rozhodnutí s perspektivou 6 až 9 let.”

Zdroj: Scania.cz

Textový tip: nejširší nabídka nových i ojetých vozidel na českém specializovanném inzertním serveru pro nákladní vozidla: www.TipTrucker.cz – inzerce zdarma, nově možnost importu i z www.TipCars.com

 
Legislativa v dopravě, Na cestách, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Macík pojede Dakar s Karlem. Ale ani Arnošt nezůstane doma

19. 10. 2021 – Sedlčany – Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík už má jasno. Rozhodl se, v jakém kamionu bude závodit na Dakaru 2022. Volba mezi osvědčeným Karlem, s nímž už absolvoval 2 ročníky legendárního závodu, a Arnoštem, vylepšeným … Číst dále →

číst dále »

V Misanu půjde o každý bod

I přes odpadnutí závodu na Nürburgringu, kterému vystavila stopku do té doby nevídaná živelná katastrofa, se dobrá věc v podobě realizace plnohodnotného šampionátu podařila. V netradičním dějišti posledního závodu na okruhu v Misanu hodlá Buggyra úspěšně zakončit již tak povedenou … Číst dále →

číst dále »

Karel nebo Arnošt? Macík si svůj kamion pro Dakar 2022 vybere po marockém testu

Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem, mechanikem Davidem Švandou a zcela novým závodním kamionem, pojmenovaným Arnošt, v pátek 8. října odstartují do závodu Rallye du Maroc, nejnáročnější prověrky před Dakarem 2022. Podle pocitů v cíli se český závodník … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno