Eko MAN

Tahač MAN EfficientLine TGX 18.440 Se vzrůstající cenou ropy na světových trzích a s tím související cenou pohonných hmot je spotřeba vozidel alfou a omegou každého dopravce. Německý výrobce nákladních vozidel MAN nabídl alternativu v podobě speciální edice vozidel nazvaných EfficientLine. Anglický překlad zní efektivní, účinný, výkonný či schopný. A čeho že je schopný? Je to právě úspora paliva, která se posouvá pod hranici 30 litrů na 100 kilometrů. Určit průměrnou spotřebu u nákladních vozidel je samozřejmě obtížné, neboť v tom hraje roli spousta faktorů od hmotnosti přepravovaného nákladu, profilu trasy, odporu vzduchu po zručnost řidiče. Právě na posledně jmenované faktory se Mnichovský výrobce zaměřil.

Tahač z edice Efficient Line vychází z nejprodávanější specifikace podvozku: TGX 18.440 4×2 BLS s kabinou XLX, neboli osmnácti tunový tahač výrobní řady TGX s druhou největší kabinou se dvěma lůžky a motorem D2066LF40 o výkonu 440 koní a točivým momentem 2100 Nm.

Vozidlo má kompletní sestavu spojlerů – Aeropaket za kabinou a mezikolní  spojlery, což celkově snižuje odpor vzduchu a vylepšuje proudění okolo soupravy vozidla s návěsem.

O řazení se stará automatizovaná převodovka ZF 12 AS 2131 DD TipMatic s intarderem a softwarem FLEET, neboli s omezeným zásahem řidiče do řazení. Převodovka řadí dle požadavků vozidla a odpadá nevhodné řazení ze strany řidiče. Využitím intarderu se šetří brzdové obložení a zároveň lepé využívá hybnosti vozidla.

Ve výbavě palubního počítače je i sledování tlaku v pneumatikách (TPM), které rovněž výrazně ovlivňuje jízdní odpory a tedy i spotřebu.

Všechna vozidla EF splňují podmínky ADR pro kategorii AT. Na silnici ediční řadu poznáte díky výraznému značení na bocích kabiny a při bližším setkání pak elegantním značením na dveřích.

Pozvánka na akci EFFICIENT TOUR 2011

V úterý 17.5. 2011 u generálního importéra MAN pro ČR v Čestlicích u Prahy – dálnice D1 exit 6. Tahač z edice Efficient Line 4x2 BLS s kabinou XLX

Mnichovská automobilka chystá předváděcí jízdy těchto vozidel spolu se speciálními návěsy pod názvem EFFICIENT TOUR 2011. Kolona vyráží z Mnichova 16.5.2011 a následující den má první zastávku právě v České republice u generálního importéra MAN pro ČR v Čestlicích u Prahy – dálnice D1 exit 6.

text: Jiří Fiala

 
Akce, výstavy, veletrhy, Na cestách, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Macík pojede Dakar s Karlem. Ale ani Arnošt nezůstane doma

19. 10. 2021 – Sedlčany – Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík už má jasno. Rozhodl se, v jakém kamionu bude závodit na Dakaru 2022. Volba mezi osvědčeným Karlem, s nímž už absolvoval 2 ročníky legendárního závodu, a Arnoštem, vylepšeným … Číst dále →

číst dále »

V Misanu půjde o každý bod

I přes odpadnutí závodu na Nürburgringu, kterému vystavila stopku do té doby nevídaná živelná katastrofa, se dobrá věc v podobě realizace plnohodnotného šampionátu podařila. V netradičním dějišti posledního závodu na okruhu v Misanu hodlá Buggyra úspěšně zakončit již tak povedenou … Číst dále →

číst dále »

Karel nebo Arnošt? Macík si svůj kamion pro Dakar 2022 vybere po marockém testu

Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem, mechanikem Davidem Švandou a zcela novým závodním kamionem, pojmenovaným Arnošt, v pátek 8. října odstartují do závodu Rallye du Maroc, nejnáročnější prověrky před Dakarem 2022. Podle pocitů v cíli se český závodník … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno