I po Hungaroringu je Lacko stále v čele!

Lacko třikrát zvítězil a dál kraluje, Vršecký poprvé na bedně

Přestože jel Adam Lacko do Maďarska s tím, že okruh nepatří k jeho oblíbeným, dokázal zde třikrát zvítězit a navýšit svůj náskok ve vedení šampionátu na 58 bodů. Jeho týmový kolega David Vršecký se poprvé v sezóně postavil na stupně vítězů a pomohl týmu Buggyra Racing navýšit vedení v Poháru konstruktérů.

SOBOTA
SUPERPOLE
Adam Lacko se na prvních dvou mezičasech pohyboval na druhém místě za domácím Kissem. Zrádný poslední sektor ale rozhodl a přišel o první řadu o pouhých šedesát šest tisícin vteřiny. „Přestože Hungaroring není náš oblíbený okruh, mám radost, že se mi podařilo zajet rychlý čas. Jen škoda, že při nás nestálo více štěstí. O to víc budu muset zabrat v závodě,“ hodnotil první měřený trénink víkendu Lacko.

Druhý jezdec týmu Buggyra Racing David Vršecký zajel sedmý nejrychlejší čas a do prvního sobotního závodu odstartuje ze čtvrté řady. „Na to, jak se nám v trénincích moc nedařilo jsem nakonec spokojený. Ze čtvrté řady se dá zabojovat,“ uvedl dvojnásobný evropský šampion.

První závod
Při startu do prvního závodu se stal Adam Lacko obětí nelogického konání soupeřů před ním, propadl se pořadím a v ostrém souboji s Albacetem se ocitl dokonce mimo trať. „Na startu jsem se dostal do sevření a nebylo kam jet,“ komentoval úvodní metry závodu rodák z Čeladné. „Pak jsem celý závod jel za Breretonem, ale v tom vedru jsem měl problém auto uchladit. Ještě, že se mi aspoň podařilo vrátit zpět na výchozí pozici,“ hodnotil první sobotní jízdu Lacko, který cílovou pásku protnul na páté pozici, ale z důvodu penalizace Breretona za překročení maximální povolené rychlosti se posunul o příčku výše.

Ani David Vršecký nevyvázl ze startu bez úhony. „Start byla pěkná divočina, nestíhal jsem koukat co se děje,“ divil se Vršecký. To, co včera čínský mistr předpovídal se také naplnilo. Ve velkém horku, kdy teplota povrchu trati sahala k 60°C byl velký problém s chlazením brzd a motoru. „Ke konci se mi začayi přehřívat brzdy, takže se jelo v tom vláčku strašně špatně. Osmé místo je na tu bídu ještě fajn,“ dodal Vršecký.

Druhý závod
Start do druhého závodu vyšel Adamu Lackovi daleko lépe a v prvním kole se zařadil za týmového kolegu Vršeckého na druhé místo, před kterého se ve druhém kole dokázal protlačit a cílem tak projel na první pozici. „David dobře odstartoval, a navíc mi tam nechal prostor se za ním protáhnout na druhé místo. Nakonec je z toho vítězství, ze kterého mám obrovskou radost,“ uvedl na konci prvního dne spokojený Lacko.

David Vršecký se ihned po startu ujal vedení, až ho ve druhém kole předskočil jeho týmový kolega Lacko a později i Němec Hahn. Dvojnásobný evropský šampion se po zbytek závodu držel na třetí pozici, o kterou smolně přišel v poslední zatáčce. „Hezký závod. Škoda, že ta bedna nevyšla, ale začalo to hrozně klouzat, protože kolo před tím vytekl nějaký olej na trať. Jen tak tak jsem se na ni dokázal udržet. Opravdu mě to štve,“ komentoval druhou jízdu zklamaný Vršecký.

NEDĚLE
Superpole
Adam Lacko zajel v nedělním Superpole druhý nejrychlejší čas a zajistil si tak start do třetího závodu z první řady. „Mám velkou radost, že se mi povedla vybojovat první řada. To druhé kolo jsem skoro ani nedýchal. Kiss tady letí, ale těší mě, že se nám podařilo z našeho auta dostat maximum,“ hodnotil nedělní kvalifikaci Lacko.

Druhý měřený trénink víkendu nevyšel Vršeckému úplně podle představ, když si vyjel start z páté řady. „V prvním kole jsem nechtěl jet zbytečně na hraně, aby mi nezrušili čas jako jiným a jen desetina vteřiny mě dělila od šestého místa. Ve druhém kole už jsem nestihl vychladit brzdy a bylo to bez šance na zlepšení,“ uvedl Vršecký.

První závod
Parádní start se povedl Adamu Lackovi a ujal se ihned na začátku vedení, které už i přes dotírajícího Kisse do konce závodu nepustil a dojel si zde tak pro své druhé vítězství. „Nádhera, toto jsem tady ani nečekal. Auto fungovalo perfektně. Po startu se mi podařilo dostat před Kisse a pak už jsem ho jen hlídal v zrcátku. Jsem nadšený,“ ventiloval své radostné pocity ze třetího závodu rodák z Čeladné.

Truckový mistr Evropy, Číny a Indie David Vršecký ve třetím závodě doplatil na vysoké teploty, které zde v Maďarsku panují, když měl problém s chlazením svého vozu. I přes tyto komplikace ale závod dokončil v top 10. „Musel jsem celý závod hlídat teploty, protože jsem to nemohl uchladit. Místo závodění jsem se soustředil na to, abych vůbec dojel. Musíme se na to podívat a do poslední jízdy s tím něco udělat,“ komentoval potíže ze třetího závodu Vršecký.

Druhý závod
Adam Lacko zaznamenal v posledním závodě víkendu třetí vítězství a navýšil svůj náskok ve vedení šampionátu už na 58 bodů! Stejný počin se mu povedl v této sezóně již v italském Misanu a na Nürburgringu. „Start se mi povedl a naštěstí jsem se všemu vyhnul. Drama to ale bylo na konci, když najednou nešlo pořádně přidat plyn. Že víkend na Hungaroringu dopadne takhle jsem opravdu nečekal,“ vyjádřil své nadšení po posledním závodě suverénní lídr šampionátu.

David Vršecký se v poslední bodované jízdě víkendu přeci jen dočkal stupňů vítězů, když dojel na třetí pozici. „Po startu tam byla mela a podařilo se nám s Adamem prokličkovat, takže celkem v klidu jsem se dostal dopředu. Pak už to bylo o souboji s Gerdem a hlavně si hlídat Hahna. Jsem rád, že se mi konečně ta bedna podařila. Samozřejmě mám radost i za Adama a také za celý tým,“ uvedl Vršecký s úlevou.

Výsledky z Maďarska jsou také skvělou pozvánkou na domácí Mostecký okruh, kde už příští víkend pokračuje šestou zastávkou evropský truckový šampionát tahačů.

 
Nezařazené, Novinky , , , , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Macík s Brabcem museli odevzdat klíčky od svých závoďáků

Dakar odstartuje v Peru až 6. ledna, ale závodní stroje týmu Big Shock Racing už se vydaly na cestu. Ve francouzském přístavu Le Havre proběhlo dakarské nalodění téměř 600 vozidel na trajekt směřující do Limy. Ten se přes noc stal nejexkluzivnějším plovoucím parkovištěm v celém Atlantickém oceánu. Nechyběla ani kompletní sestava týmu Big Shock Racing. Martin Macík odevzdal klíčky od svého černožlutého Liazu s číslem 504, přezdívaného Franta. Jan Brabec se rozloučil s Maruškou, motorkou Husqvarna ozdobenou číslem 46.

číst dále »

Severočeská technika míří na 41. ročník Rallye Dakar

41. ročník slavného Dakaru odstartuje 6. ledna a severočeský tým MKR Technology na něm bude opět mít trojici závodních kamionů, která bude chtít bojovat o pódiová umístění.

číst dále »

České Tatrovky ve Švédsku

Vozidla značky TATRA patří mezi české výrobky, které se proslavily po celém světě. Ve Švédsku se tatrovky nyní podílejí například na těžbě měděné rudy a propagují zde nejen kopřivnického výrobce a Česko, ale také známé české osobnosti, po kterých jsou pojmenované.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno