2. Etapa
Včerejší trasa závodu vedla ze Santa Rosy de la Pampa do San Rafaela a čítala celkem 782 km, z toho 295 km rychlostní speciálky po černých dunách a zbylých 487 kilometrů spojovací trasy.
Závodníci pomalu zrychlují a ke slovu se mezi kamiony dostává favorizovaný Kamaz.
Na druhém místě se ztrátou tří a půl minuty na prvního Gerarda de Rooye dojel Eduard Nikolajev se startovním číslem 500, tedy vítězným číslem z loňského ročníku rekordmana Čagina. Do etapové desítky se včera poskládalo celkem pět Kamazů, kromě Nikolajeva dále Mardějěv na čtvrtém a devátém místě (otec a syn), Ardavichus na šestém a Karginov na desátém místě.
Stále se drží holandské týmy, především stáj Petronas Iveco De Rooy jede stále rychleji.
Pro nás podstatný je ovšem včerejší dojezd Aleše Lopraise na páté pozici a jeho zatím celkové umístění na šestém místě. Lehce se propadl Martin Kolomý. Polepšil si však Miroslav Zapletal na MANu, jež se ztrátou 2:44:10 na vítěze dojel do cíle jako 37. kamión a to ještě několikrát cestou stavěl na pomoc kolegům. (na oficiálních stránkách www.dakar.com figuruje celkově na 10 místě, což je však chybný údaj). Asistenci poskytuje především polským posádkám Mitsubishi pilotovaným mimo jiné bývalým skokanem na lyžích Adamem Malyszem. Ani včera se těmto vozům nevyhnuly technické problémy.
Pomoc byla poskytnuta i Tomášovi Vrátnému s loňskou Tatrou Aleše Lopraise.
Dobře se drží André Azavedo s Martinem Martincem na palubě, jež dojel včera 14.místě
Jaroslav Valtr s Liazem dojel na dvacátém a Josef Cabala na stejném stroji stáje KM Racing na 27. místě.
Z celkem 73 kamiónů na startu etapy jich dojelo v časovém limitu pouze 52, ostatní se protloukali pouští či bivakovali na trase během noci. Závod je na samém začátku a přesto už nyní se začíná projevovat jeho náročnost.
Smutnou zprávou včerejšího dne je bohužel skutečnost, že nebylo uznáno odvolání Pepy Macháčka proti verdiktu asociaci A.S.O. o jeho nekvalifikování do závodu. Neznámá administrativní překážka pro homolagaci jeho čtyřkolky se stala stopkou pro tohoto pětinásobného vítěze Dakaru v kategorii Qadů. “Machus” tedy končí, protože jet dál jen tak mimo závod nemá cenu.
2.Etapa | |||||
p.č. | start.č. | řidič | stát | vozidlo | čas |
1 | 502 | Gerard de Rooy | NL | Iveco | 03:10:00 |
2 | 500 | Eduard Nikolajev | RUS | Kamaz | +00:03:21 |
3 | 505 | Hans Stacey | NL | Iveco | +00:04:56 |
4 | 504 | Ayrat Mardejev | RUS | Kamaz | +00:04:58 |
5 | 501 | Aleš Loprais | CZ | Tatra | +00:06:07 |
6 | 533 | Artur Ardavichus | KAZ | Kamaz | +00:06:30 |
7 | 511 | Miki Biason | ITA | Iveco | +00:09:40 |
8 | 507 | Marcel van Vliet | NL | MAN | +00:09:56 |
9 | 504 | Ayrat Mardejev | RUS | Kamaz | +00:12:23 |
10 | 509 | Andrej Karginov | RUS | Kamaz | +00:17:37 |
14 | 513 | Andre de Azavedo | BRA | Tatra | +00:25:03 |
16 | 547 | Martin Kolomý | CZ | Tatra | +00:35:01 |
20 | 530 | Jaroslav Valtr | CZ | Liaz | +01:11:18 |
27 | 551 | Josef Cabala | POL | Liaz | +01:39:59 |
37 | 557 | Miroslav Zapletal | CZ | MAN | +02:44:10 |
CELKOVĚ | ||||||
p.č. | start.č. | řidič | stát | vozidlo | čas | penalizace |
1 | 502 | Gerard de Rooy | NL | Iveco | 3:48:11 | |
2 | 500 | Eduard Nikolajev | RUS | Kamaz | +00:05:30 | |
3 | 505 | Hans Stacey | NL | Iveco | +00:05:49 | |
4 | 504 | Ayrat Mardejev | RUS | Kamaz | +00:06:09 | |
5 | 533 | Artur Ardavichus | KAZ | Kamaz | +00:07:20 | |
6 | 501 | Aleš Loprais | CZ | Tatra | +00:07:38 | |
7 | 507 | Marcel van Vliet | NL | MAN | +00:09:30 | |
8 | 511 | Miki Biason | ITA | Iveco | +00:10:20 | |
9 | 552 | Marc Leeuw | NL | DAF | +00:11:49 | 2:00:00 |
10 | 557 | Miroslav Zapletal | CZ | MAN | +00:11:49 | 2:00:00 |
16 | 513 | Andre de Azavedo | BRA | Tatra | +00:28:07 | |
17 | 547 | Martin Kolomý | CZ | Tatra | +00:37:51 | |
26 | 530 | Jaroslav Valtr | CZ | Liaz | +01:42:20 | |
27 | 551 | Josef Cabala | POL | Liaz | +01:50:18 | |
40 | 527 | Tomáš Vrátný | CZ | Tatra | +03:33:40 |