AER 2017 – 4.etapa

Čtvrtou etapou, která vedla z Assa do Rems El Quebiru se dostala Africa Eco Race do třetiny své délky. 409 kilometrů, dlouhé klání, kdy se závodilo od začátku až do konce, nedopadlo výsledkově pro České zástupce vůbec špatně.
Třetí čas mezi pokračujícími sedmi kamiony a osmnáctý celkově zaznamenala i přes další defekt a zdravotní problémy pilota posádka Jardy Valtra s Rostislavem Plným a Filipem Škrobánkem v barvách Bonver Dakar Projectu. Přestože vítězný Kamaz Sergeje Kuprianova po trati doslova letěl a nepostihly jej žádné defekty, ani jiné potíže a posádka černožluté Jamalky musela na trati několikrát stát, Jardův odstup 17:25 minuty v cíli stačí vzhledem ke včerejšímu výpadku Rusa pohodlně na udržení průběžného stříbra.
„Bohužel mě v noci zasáhla nějaká viróza, a i když jsme dnes začali vcelku svižně a asi po 70 kilometrech jsme dojížděli Tomáše Tomečka, museli jsme zastavit a to nás stálo asi 6 nebo 7 minut. Následně jsme se k Tomášovi přiblížili a předjeli ho, ale znovu jsme, jako včera, chytli defekt. Dneska to bylo hodně o defektech, protože jsme cca 350 kilometrů jeli po kamení, přes taková obrovská kamenité pole. Přitom, když jsme defekt měnili, jsme si všimli, že jsou načlé všechny další kola, takže jsme museli zvolnit a na posledních 50 kilometrech se modlit, ať dojedeme do cíle, protože kolem nás začaly lítat kusy našich vlastních gum a do bivaku jsme dojeli s některými na plátně,“ popisuje dnešní etapu Jarda Valtr. „Naštěstí všechny další věci jsou OK. Oba kluci jsou v pohodě, fungují dobře, dneska jsme nedělali žádné chyby, takže spokojenost. Bohužel jsme ke konci museli zklidnit,“ uzavírá Jarda hodnocení.
Tomáš Tomeček s Ladislavem Lálou, vedoucí druhou Tatru v poli, dnes dorazili do cíle s pátým etapovým časem, což znamená, že si po dnešním klání udrží třetí průběžnou příčku, když před sebou mají o 40 minut posádku Jaroslava Valtra a 25 minut za sebou právě vítěze dnešní etapy Kuprianova.
Šestý etapový čas a posun v průběžném hodnocení na osmé místo. To vypadá, že s Mirkem Zapletalem už je všechno v pořádku. Je tomu skutečně tak? „Vypadá to pořád špatně, přes noc si dávám ruku do sádry, aby se bolesti alespoň částečně zmírnily, ale určitě to není ono. V podstatě od toho druhého kilometru první etapy, kdy se nám stala nehoda, řídím jen levou rukou a pravou mám jenom na řazení. Ale je to lepší, než skončit,“ uvádí věci na pravou míru pilot Hummeru týmu OFFROADSPORT, jenž se letos na třetí pokus společně s novým navigátorem Markem Sýkorou pokouší dostat do cíle afrického maratónu a zatím ani při tomto pokusu mu okolnosti příliš nakloněny nejsou.
Potěšil tedy Mirka Zapletala alespoň dnešní výsledek? „To určitě jo, ale zase byly dva defekty a ani při servisu nejsem bohužel plnohodnotně k dispozici. Díky mému handicapu dostává hodně zabrat i auto, konkrétně převodovka, protože se mi podařilo několikrát špatně zařadit a to jsou na ni pak strašné rázy. Zubům na kolečkách to taky nedělá zrovna dobře a ozývají se odtamtud děsné zvuky. Tohle kdyby mi dělali s mým autem klienti, tak to bych rozhodně šťastný nebyl. Teď si to bohužel dělám sám. Uvidíme, snad technika vydrží až do cíle,“ rozplétá jezdec klubko všech problémů, se kterými se musí v Maroku momentálně potýkat. Nicméně i přes všechny potíže se snaží o optimistický výhled. „Jsme hodně zvědavi na Mauretánii, ta sice bude taky velmi rychlá, ale bude to o chybičkách a tam se pokusíme využít všechny zkušenosti, které máme a drobně smazat zdravotní handicap,“ uzavírá Mirek Zapletal dnešní krátké shrnutí událostí posledních dní.

Pátá etapa, po které následuje den volna, má na programu 695 kilometrů, z toho 456 měřených a posádky se na její trase přesunou z Maroka do Mauretánie. Do rychlostní vložky se mělo startovat od prvního kilometru, a pokud měla být čtvrtá etapa nejpříjemnější pro závod, jako takový, ta páteční měla být dle pořadatelů „nejkoukatelnější“. Bohužel po její části se před nedávnem prohnala povodňová vlna z protržené přehradní nádrže, která jednak způsobila velkou tragédii na životech místních obyvatel, ale také poškodila velkou část tratí, po kterých měla etapa vést. Je tedy možné, že start měřeného úseku bude posunut o 185 kilometrů.

 
Dakar, Novinky , , , , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Frigoblock spolupracuje s Mercedes-Benz na chlazení prvních kamionů eActros napájených bateriemi

Nová téměř sériová nákladní vozidla Mercedes-Benz eActros s chladicími systémy Frigoblock zahájila potravinářskou logistiku pro zákazníky v Německu a Nizozemsku. Essen, Německo, 4. listopadu 2021 – Frigoblock, jeden z předních výrobců dopravních chladicích jednotek v Evropě a značka Thermo King®, … Číst dále →

číst dále »

DAKAR 2022 – FESH FESH S HISTORICKY NEJVĚTŠÍ FLOTILOU

44. ročních Rallye DAKAR se blíží mílovými kroky. Odstartuje 2. ledna 2022 a profesionální závodní tým FESH FESH na něj vypravuje historicky největší flotilu, co se týká počtu závodních speciálů a doprovodných vozů. V době vydání tiskové zprávy je flotila vozidel … Číst dále →

číst dále »

Dodáno již 300 elektricky poháněných nákladních vozidel! Daimler Truck a FUSO eCanter dosáhly dalšího milníku v elektromobilitě

Stuttgart/Tokio/Praha – Společnost Daimler Truck vynakládá veškeré síly, aby závod k nulovým emisím vyhrála. Dobrým příkladem je FUSO eCanter, lehké nákladní vozidlo se zcela elektrickým pohonem. Počet vozidel z malosériové výroby předaných zákazníkům na celém světě nyní překročil už hranici tří set. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno