nikey.cz

AER 2017 – 8.etapa

V úterý opustil konvoj Africa Eco Race po dvou dnech mauretánský Tiwilit a přesunul se směrem na jih do Azougui. Posádky čekalo 453 kilometrů, z čehož 425 bylo závodních. Povrch byl podobný včerejšímu – písečný podklad, místy s dunami, občas proložený vegetací.
Jaroslavu Valtrovi s černožlutou Tatrou Jamal týmu Bonver Dakar Project měla dle všech předpokladů trať úterní etapy vyhovovat a po vyhrané pondělní etapě by se dalo předpokládat, že šternberský jezdec bude chtít na svůj výsledek navázat, nicméně on sám přílišný optimismus krotil s odůvodněním, že prvořadým cílem je cíl v Dakaru a jízdu podřídí jen úměrné míře rizika.
Třetí místo mezi kamiony, desáté mezi automobily a ztráta pouze 2:04 minuty na pronásledovatele Sergeje Kuprianova z továrního týmu Kamaz jsou tak velmi solidní výchozí pozicí pro udržení celkového stříbra. To zatím Jarda hájí právě před Kuprianovem s náskokem více než hodiny a dvou minut.
Dnes už jsme víceméně začali taktizovat, protože nám došly kloubové hřídele na přední nápravu, takže jsme se s klukama mechanikama dohodli, vzhledem k tomu, že máme docela slušný náskok na kluky za námi, pojedeme tak nějak v poklidu, abychom, pokud možno, udrželi stříbro až do cíle. Na Karginova ztrácíme nějaké dvě hodiny a to už za normálních okolností nejde udělat,“ objasňuje taktiku nejen v osmé etapě Jarda Valtr. „Jinak auto drží a vše je bez problémů. Trať byla zase na začátku velmi rychlá, pak přišly nějaké duny, se kterými jsme si poradili a pak už to byla taková sice rychlá, ale vcelku poklidná jízda. Občas nějaké kličkování plnou rychlostí mezi vegetací, ale jinak moc příjemná etapa,“ pochvaluje si Jarda cestu do Azougui.
Opravdu byla etapa až tak poklidná? Ne, až taková idylka to zase nebyla. „Měli jsme tam drobnou kolizi s nějakým bavorákem, (Victor Khoroshavtsev), který nám na takové široké štěrkové cestě udělal myšku a rozstřílel nám všechny skla včetně světel… Při příjezdu do cíle jsem byl rozhodnut, že mu skočím na záda, ale nakonec mně zabrzdili mojí spolujezdci,“ vypráví už se smíchem Jarda Valtr. „V cíli se tomu incidentu ještě smál, tak jsem mu říkal, že zítra asi zapomenu brzdit v dunách. Bude startovat za námi, tak si ho pustím před sebe a pak mu doplním na zádi znak BMW o logo Tatry,“ uzavírá žertovně Jarda Valtr shrnutí dnešní etapy z pohledu posádky se startovním číslem 409.
Tomáš Tomeček dnes tolik štěstí neměl a 19. etapová pozice po technických potížích a defektu, pro něj znamenala, že minimálně do středy musí přenechat průběžný bronz Kuprianovovi. Pro jeho znovuzískání musí na ruského jezdce najet více, než 7 minut a 16 sekund. „Já si myslím, že Tomáš je v klidu, protože zítra nás čekají zase duny, bude jich poměrně dost, kolem padesáti kilometrů a osobně si myslím, že tam zítra Kuprianova udělá a posune se znovu před něj,“ věří Jarda Valtr ve schopnosti svého českého spolubojovníka před devátou etapou.
Miroslav Zapletal s Hummerem týmu Offroadsport si dnes dojel pro 8. pozici v etapě a průběžně se posunul již na 5. místo. „Mirek mohl být ještě výše, ale když nás dneska docvakl v dunách, tak se nás pokusil předjet a přitom se zahrabal. Jenže my o něm bohužel nevěděli a tak jsme mu ani nemohli pomoci,“ informuje Jarda Valtr o potížích dalšího z trojice českých mušketýrů na Africa Eco Race.
Zítra čeká účastníky afrického maratonu 464 kilometrů z Azougui do Akjoujtu. Měřený úsek budou soutěžící absolvovat na 391 kilometrech převážně písčitého povrchu. Etapa bude také další náročnou prověrkou schopností navigátorů.

 
Dakar, Novinky , , , , , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama

nikey.cz

Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Mercedes-Benz Trucks překonává „zvukovou bariéru“ při elektrickém nabíjení s výkonem 1000kW

Vývojáři Mercedes-Benz Trucks během interního testu ve Wörth am Rhein poprvé nabíjejí elektrická nákladní vozidla výkonem 1000 kilowattů • Nově definovaný nabíjecí standard Megawatt Charging System (MCS) ve fázi technické implementace • Rainer Müller-Finkeldei, vedoucí produktového inženýrství Mercedes-Benz Trucks: „Naši … Číst dále →

číst dále »

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických nákladních vozidel o další řešení

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických vozidel o další modely, s nimiž lze čistě elektrický pohon využít v řadě různých oblastí. A nejde jen o možnost, ale o vhodnost a ideální podmínky k jejich využití. Dvě nová elektrická pohonná ústrojí a … Číst dále →

číst dále »

Tatra získala prestižní ocenění Red Dot za design vozidel nejnovější generace řady Force

Kopřivnická automobilka Tatra Trucks si před pár dny zapsala další velký úspěch. Poprvé ve své historii totiž získala ocenění Red Dot v kategorii Product Design, a to hned dvakrát. Tímto oceněním, patřícím k mezinárodně nejprestižnějším v oblasti designu, byly dekorovány … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno