Africa Eco Race – 10. etapa

Písek, duny a kamení

Desátá etapa Africa Eco Race 2018: Amodjar – Akjoujt, 12. ledna 2018
Celková délka: 453 km
Přejezd: Amodjar – Atar 45 km
Etapa: Atar – Akjoujt 408 km
Přejezd: cíl v bivaku 0 km

Právě na to kamení doplatila Tomečkova Tatra. Její pilot v něm na zhruba 50. kilometru prorazil pravou přední pneumatiku, a aby toho nebylo málo, ještě utrhl i trubku dohušťování. “Přitom právě práce s tlaky v pneumatikách byla dnes alfou a omegou úspěchu,” je přesvědčen Tomeček. “Trať vedla přes spoustu hodně měkkých dun a zrádných písků. Také to bylo samozřejmě o spojce,” dodává český jezdec.
Spojka se stala osudnou Scanii maďarského pilota Miklose Kovacse. “Když viděl, že opravuju, zkusil na to šlápnout a ještě mě dohnat v celkovém pořadí,” myslí si pilot stoprocentní Tatry. “Spojku zřejmě načal v místě, kudy jsem se nakonec rozhodl nejet. Ale tohle je v pořádku, jsme přece závodníci, každý by to zkusil,” dodává ihned.
Kovacse bude spálená spojka hodně mrzet. Nejen, že ho připravila o třetí místo mezi kamiony, ale nejspíš bude znamenat nutnost ji přímo na trati vyměnit, jinak se odtamtud asi nedostanou. Stojí ale stovky kilometrů daleko od cíle, a tím pádem je zcela ve hvězdách, kdy se mu podaří vrátit se do bivaku a do závodu.
Těžká etapa se podepsala také na výkonu vedoucího Gerarda de Rooye. Ve snaze dotáhnout se na průběžné třetí místo smíšeného hodnocení automobilů a kamionů to několikrát přehnal a Iveco zahrabal do písku. Stejně tak se snažil dohnat předchozí ztrátu loňský vítěz aut Vladimir Vasiljev, a také nejméně hodinu kopal. Zahrabal se i Tomáš Tomeček. “Jenže, já nekopu, jak už jsem dříve říkal,” potvrzuje Tomeček. “Pracuji s tlaky, jezdím sem a tam, a nakonec vždycky vyjedu.” Co by se ale stalo, kdyby se dostal do opravdu vážných potíží? Je v tom autě sám. “A všichni to vědí,” přikyvuje český dobrodruh. “Funguje tady neuvěřitelná solidarita. V bivaku si pořád všichni chodí povídat a zajímají se. A když jsem dneska stál a opravoval, tak se každý zeptal, jestli nepotřebuji pomoct. Ale posílal jsem je dál, vždyť to nebyl jen defekt, musel jsem ještě dělat i tu trubku,” pokračuje a hlas mu trošičku poskočí. “Na tomhle závodě panuje fakt úžasná atmosféra. Jsme tady všichni kamarádi a navzájem si přejeme.”
V kategorii kamionů vystřídal Kovacse na třetím místě Jan Van de Laar s DAFem. Stejná pozice se měnila také mezi motocykly. Bohužel z ní vypadl Martin Benko, který byl viděn na CP2 zhruba v polovině etapy s odstaveným strojem a podvázanou rukou. Ján Zaťko, který se po celý závod trápí s naraženými žebry a pořádným nachlazením, potvrdil pověst železného muže, a dojel až do cíle i tuto etapu. To už o sobě může říct pouhá desítka jezdců kategorie moto.
Sobotní 11. etapa bude poslední závodní. Jako každý rok je jejím hlavním smyslem přivést závod až do bivaku v Saint Louis. Jenže pořadatelé si letos vymysleli třetinu trasy úplně novou. Samozřejmě nebude chybět písek a přejezd závěrečných dun Africa Eco Race 2018.

Výsledky 10. etapy (408 km):
Moto: 1. Ceci (KTM) 6:17:50, 2. Agazzi (Honda) +10:46, 3. Anjos Oliveira +19:10,… 13. Zaťko +2:05:25, 18. Benko (vš. KTM) +7:14:10.
Auta: 1. Laure (Optimus) 6:21:19, 2. Serradori (LCR30) +13:07, 3. Gomez (Optimus) +22:53.
Kamiony: 1. Van De Laar (Daf) 6:50:13, 2. Tomeček (Tatra) +21:45, 3. Hoondert (Daf) +23:53, 4. De Rooy (Iveco) +24:05, 5. Essers +38:16, 6. Govaere (oba Man) +1:06:54, 7. Pattono (Iveco) +1:47:45, 8. Elfrink (Mercedes) +3:21:47, 9. Kovacs (Scania) +11:21:47, 10. Van Velsen (Ginaf) +19:51:47.

Výsledky po 10. etapě:
Moto: 1. Ceci 45:19:15, 2. Anjos Oliveira +1:09:49, 3. Rui Oliveira (Yamaha) +6:28:57,… 9. Zaťko +11:12:07, 11. Benko +16:47:47.
Auta: 1. Serradori 38:40:49, 2. Vasiljev (Mini) +57:28, 3. Thomasse (Optimus) +4:07:42.
Kamiony: 1. De Rooy 43:12:17, 2. Tomeček +4:54:50, 3. Van De Laar +6:28:40, 4. Essers +11:11:12, 5. Govaere +15:29:49, 6. Kovacs +16:58:24, 7. Pattono +21:39:03, 8. Elfrink +18:31:07, 9. Hoondert +30:13:47, 10. Van Velsen +33:47:31.

 
Dakar, Novinky , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Scania pro řecká letiště

Deset požárních vozidel Scania P 490 6 × 6 bylo objednáno firmou Fraport Greece, což zlepší požární bezpečnost letišť.

číst dále »

SAF – průkopník ve světě náprav

Společnost SAF-HOLLAND poskytne náhled budoucnosti komerčních vozidel na výstavě užitkových vozidel IAA  2018.

číst dále »

Special Scania pro firmu Felbermayr

Felbermayr, mezinárodní odborník v oblasti neobvyklých přepravních a zdvihacích operací, dosáhne dalšího cíle díky společnosti Scania. Rakouská společnost úspěšně využívá ohromující výkonnostní platformu Ruthmann Sky, která je namontována na standardním pětinápravovém vozidle P 450 společnosti Scania, aby získala pracovní výšku 90 metrů a vynikající boční dosah až 42 metrů.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno