nikey.cz

Africa Eco Race – 2.etapa – 2. místo pro Tomečka!

Tomeček vystřelil na druhé místo

Ve středu 3. ledna čekala na závodníky první opravdu africká etapa. Sedm dunových polí, z nichž hned to první měřilo 30 km, těžké trialové kamenité úseky, rychlé nezpevněné cesty, ale také hezké výhledy a dvě místa, která pořadatelé označili za nejzajímavější – Oued Draa s velmi měkkkým povrchem, a vždy zrádná Erg Chegaga.

V noci po první etapě se nám podařilo spojit s Tomášem Tomečkem, a proto vám můžeme přinést jeho vyjádření k etapě a učení se práci s motorkářským roadbookem: “Dnes jsem měl potíže s navigací. Zřejmě jsem si špatně založil roadbook, hned po startu se mi začal sám převíjet. Fyzicky jsem byl na pátém kilometru, ale roadbook mi ukazoval už 15. kilometr,” popisuje Tomeček. “Musel jsem zastavit a předjela mě Elisabet. Dál jsem si roadbook převíjel ručně, a tak jsem zvolnil. V bivaku se mi snad povedlo problém odstranit.”

A jaká to byla etapa? “Byla jiná, než loni. Ale pořád taková typická úvodní. I já se teprve zahřívám,” říká český závodník. “Držte mi palce, dál to bude pořádný fičák. Moc se na to těším,” dodává Tomeček. Zajímavé bylo, že loni trápily celý bivak chladné teploty okolo nuly, i pod ní, letos se končilo o něco jižněji, a večer bylo ještě pořád 12 až 15 stupňů.

Do druhé etapy startoval Tomeček jako devátý kamion. Postupně se propracovává kupředu a zřejmě si dnes docela zapředjíždí. Sedmé, šesté, páté, čtvrté a dokonce třetí místo, když rychlejší v tu chvíli byli už jen De Rooy a Kovacs. Taková byla situace za třetím checkpointem přibližně v polovině dnešní etapy. Ztráta na De Rooye činila cca 48 min, na Kovácse 35 min. V přibližně 20 minutách za Tomášem jeli Van de Laar, Essers, Jacinto, Van Ginkel a Van Velssen. Do konce etapy ale Kovacs ztratil a Tomeček se posunul na neuvěřitelné druhé místo!

Druhá etapa už měla dakarské parametry (443 km, duny, kameny, písek) a Tomášovo druhé místo bylo šokem. Stále je třeba si připomínat, že v kamionu nejede ani ve třech, ani ve dvou, ale úplně sám. Aby se mohl navigovat, připevnil si nad volant motorkářský “ruličkový” roadbook. Ten se odvíjí elektronicky, nicméně Tomášovi to v první etapě moc dobře nefungovalo, a musel ho převíjet ručně. V bivaku před druhou etapou dostal, takto zkušený, 22 dakarskými závody protřelý borec, roadbookové školení od slovenského motorkáře Jána Zaťka a jeho pravé ruky Zuzany Nováčkové, a poté už všechno šlapalo na výbornou. Teda, minely tam samozřejmě byly.

“Hned po startu jsem zapadl do nějakého dolu a měl jsem co dělat, abych odtamtud dokázal vyjet,” vzpomíná Tomeček. “Pak jsem se ale rozjel, a dál už to šlo. Viděl jsem jsem stojící Iveco, předjel jsem Esserse a žlutého Dafa. Viděl jsem také napříč stojící a zapadlou Elisabete Jacinto.”

Navigace mi dnes fungovala na výbornou. Už začínám mít myšlení jako motorkáři,” usmívá se spokojeně Tomeček, a přidává další postřeh: “Zjistil jsem, že motorkáři to mají úplně jinak, jsou daleko svobodnější. Moc se mi to líbí, tohle jsem si vždycky přál.” A co technika? “Na autě dnes nebylo moc co řešit, drobnosti jsme bez problémů odstranili,” uzavírá závodník a šéf týmu Tom Racing v jedné osobě.

Téměř polovina kamionů dnes nachytala velké ztráty, tři z nich naprosto zásadní. Elfrink (Mercedes) a Hoondert (DAF) dostali přidělený čas o více než pět hodin pomalejší než měl vítězný De Rooy, jehož druhé týmové Iveco Van Ginkela mělo obrovské problémy, a k přidělenému času nachytalo ještě 5,5 hodinovou penalizaci.

Do cíle dorazili také Martin Benko a Ján Zaťko. Druhý jmenovaný měl nepříjemný pád na velký balvan, ale vzkazuje, že nic nevzdává a bojuje dál. V celkovém pořadí se oba Slováci bez problémů drží v první desítce.

Aktuální info z probíhající 3. etapy říká, že se Tomeček od startu držel za De Rooyem a Kovacsem. De Rooy posléze ztratil, ale už se zase prohnal na první místo. Pak pro změnu ztratil Kovács, a Tomeček se přetahuje o druhé místo s Van de Laarem.

Druhá etapa Africa Eco Race 2018: Dar Kaoura – Agdal, 3. ledna 2018
Celková délka: 478 km
Přejezd Dar Koura – Merzouga: 28 km
Etapa: Merzouga – Foum Zguid 443 km
Přejezd: Foum Zguid – Agdal 7 km

Výsledky 2. etapy (443 km):

Moto: 1. Ullevalseter 5:52:43, 2. Ceci (oba KTM) +02:22 , 3. Anjos Oliveira (Yamaha) +27:32 ,… 5. Benko +53:51, 8. Zaťko (oba KTM) +1:26:50 .

Auta: 1. Vasiljev (Mini) 4:50:25, 2. Serradori (MCM) +01:56, 3. Thomasse (Optimus) +14:26.

Kamiony: 1. De Rooy (Iveco) 5:56:11, 2. Tomeček (Tatra) +42:39, 3. Van de Laar (DAF) +53:41, 4. Jacinto +1:10:34, 5. Esseres (oba MAN) +1:11:55, 6. Kovács (Scania) +1:19:05, 7. Van Velsen (Ginaf) +1:41:18, 8. Govaere (MAN) +2:59:39, 9. Simonato (Iveco) +4:04:32.

Výsledky po 2. etapě:

Moto: 1. Ullevalseter 7:09:09, 2. Ceci (oba KTM) +00:03 , 3. Anjos Oliveira (Yamaha) +34:43,… 5. Benko +56:31, 7. Zaťko (oba KTM) +1:24:38.

Auta: 1. Vasiljev (Mini) 5:52:47, 2. Serradori (MCM) +07:24 3. Thomasse (Optimus) +17:32.

Kamiony: 1. De Rooy (Iveco) 7:03:58 2. Tomeček (Tatra) +58:49, 3. Van de Laar (DAF) +59:51, 4. Jacinto +1:18:20, 5. Esseres (oba MAN) +1:24:40, 6. Kovács (Scania) +1:24:46, 7. Van Velsen (Ginaf) +2:00:20, 8. Govaere (MAN) +3:48:49, 9. Simonato (Iveco) +4:26:57, 10. Hoondert (DAF) +5:17:05, 11. Elfrink (Mercedes) +5:20:53, 12. Van Ginkel (Iveco) +10:38:29.

 
Dakar, Novinky , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama

nikey.cz

Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Mercedes-Benz Trucks překonává „zvukovou bariéru“ při elektrickém nabíjení s výkonem 1000kW

Vývojáři Mercedes-Benz Trucks během interního testu ve Wörth am Rhein poprvé nabíjejí elektrická nákladní vozidla výkonem 1000 kilowattů • Nově definovaný nabíjecí standard Megawatt Charging System (MCS) ve fázi technické implementace • Rainer Müller-Finkeldei, vedoucí produktového inženýrství Mercedes-Benz Trucks: „Naši … Číst dále →

číst dále »

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických nákladních vozidel o další řešení

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických vozidel o další modely, s nimiž lze čistě elektrický pohon využít v řadě různých oblastí. A nejde jen o možnost, ale o vhodnost a ideální podmínky k jejich využití. Dvě nová elektrická pohonná ústrojí a … Číst dále →

číst dále »

Tatra získala prestižní ocenění Red Dot za design vozidel nejnovější generace řady Force

Kopřivnická automobilka Tatra Trucks si před pár dny zapsala další velký úspěch. Poprvé ve své historii totiž získala ocenění Red Dot v kategorii Product Design, a to hned dvakrát. Tímto oceněním, patřícím k mezinárodně nejprestižnějším v oblasti designu, byly dekorovány … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno