Velké změny?
Ačkoli po novoročním čtrnáctidenním maratónu zvaným Dakar, dojde ke zklidnění informací a stránky jednotlivých týmů na čas pomalu utichají, s nadcházející soutěží Dakar se alespoň v našich zeměpisných šířkách začínají dít zajímavé věci.
Dnes se na oficiálních webových stránkách Aleše Lopraise objevila velmi nečekaná novina. Po spekulacích, zda se posadí za volant a zda dá do července dohromady novou královnu Tatra Jamal, přichází nečekaná novina. Skutečně bude v červenci Rudém náměstí startovat, aby se pokusil obhájit loňské vítězství, ovšem na vozidle MAN nizozemského týmu Eurol VEKA, aby doplnit čtveřici startujích posádek. Jeden z těchto červeno-bílých vozů se objevil i minulý víkend na soutěži BAJA 300 v německém Lipsku.
Co tento krok bude znamenat ukáže jistě budoucnost. Vzhledem k tomu, že se před začátkem letošního Dakaru začaly vést jednání o technických parametrech vozů pro další ročníky, zahrnující mimo jiné i omezený objem motoru, dalo by se z tohoto kroku leccos odvozovat.
Novinky chystá i Czech Dakar tým, který na svém portále odtajnil plány pro nadcházející ročník Silk Way rally, kde by měly startovat hned tři stroje. K Tatře letos v Jižní Americe výborně pilotované Martinem Kolomým by měla přibýt Tatra v rukou Tomáše Vrátného hájícího letos na Dakaru barvy Bonver Tatra teamu a třetici by měl doplnit Marek Spáčil se starším modelem Liazu, ovšem s novým pohonným agregátem. CDT rovněž slibuje novinku ve struktuře svého týmu.
Návrat do Ruska chystá i tým Svoboda, který si zde loni odbyl premiéru na velké soutěži a předpokládáme, že se na startu objeví i nějaký ten žlutý Liaz stáje KM Racing týmu ze Sedlčan.
Přestože se zdálo, že po odstoupení patronátu organizace A.S.O a neúčasti nejúspěšnějšího týmu letošního Dakaru – stáje De Rooy, bude Ruský závod nudný, možná bude skutečnost jiná. Ruským organizátorům se každopádně podařilo zajistit spolupráci s televizní společností Eurosport, zajišťující mediální zviditelnění závodu a tím i atraktivnost pro sponzorské firmy.