BAJA Poland, další zkouška před Dakarem

V pátek 27.8. startuje rallye BAJA Poland, která je pro ostravský FESH FESH tým další prověrkou před Rallye DAKAR. Posádka ve složení Tomáš Vrátný, Jaromír Martinec a Radim Baculík prověří po měsíční pauze svůj nový speciál Ford Cargo EVO I.

Ostravský tým to má do Polska co by kamenem dohodil. Do Štětína, kde rallye v pátek startuje, to je trochu dál. Tak museli zapřáhnout servisní tatrovku a tatrovku s obytným modulem a absolvovat cestu přes 500 km. BAJA Poland se jede mezi městy Štětín, Drawsko-Pomoroskie a Dobra. Vojenský prostor v Drawsku Pomorskiem poskytne největší porci měřených úseků. Nabízí spíše rovinatý, ale velmi náročný terén kombinující úzké lesní cesty a přejezdy přes louky. To vše na většinou písčité půdě.

„Vloni v říjnu jsme zde poprvé testovali náš nový speciál. Krajina je tu krásná, i když je to především rovina. Jsou zde docela dlouhé a rovné úseky. Za deště dokáží být díky měkkému písku velmi zrádné, proto nebude letošní rallye vůbec jednoduchá,“ komentuje aktuální podmínky pilot a šéf týmu Tomáš Vrátný.

BAJA Poland startuje v pátek 27.8. krátkou, 7 km dlouhou, kvalifikací kolem Štětína, v sobotu nabídne 2 rychlostní zkoušky, každou po 184 km, v neděli dopoledne pak čtyři měřené úseky v celkové délce 54 km zpět so Štětína. Za víkend tak posádky absolvují 429 km v měřených úsecích. Rallye BAJA Poland se tým Tomáše Vrátného účastnil naposledy v roce 2014, kdy obsadil první a druhé místo v kategorii kamionů.

V kabině závodního Fordu bude sedět vedle Tomáše Vrátného a Jaromíra Martince nový člen posádky. Na postu navigátora bude Radim Baculík, který sbíral zkušenosti jak v rámci evropských šampionátů, tak i na Rallye Dakar v týmu Martina Prokopa a několikrát absolvoval rallye BAJA Drawsko.   

Závodní speciál Ford Cargo Evo I je dlouhý 6 100 mm, široký 2 540 mm, a vysoký 3 310 mm. Rozvor je 4 290 mm a celková hmotnost vozidla 8 400 kg. Je postaven na tatrováckém podvozku 4×4 a je poháněn 13litrovým šestiválcem o výkonu 1 000 koňských sil. Hnací trakt je doplněn šestistupňovou automatickou převodovkou Allison. Kabina je použita z modelu Ford Cargo 1848T a kapota je také značky Ford modelu L8501. Vozidlo je odpruženo tlumiči Donerre, jejich výrobce patří do skupiny Ostra.

 
Dakar, Novinky, Technika , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Víkend jako na houpačce, ale mise splněna!

Závodem v italském Misanu skončilo první po covidové mistrovství Evropy v závodech tahačů. Pro Buggyru se jednalo o šampionát historický, poprvé nasadila do šampionátu tři speciály ve vlastní režii, přičemž z početní převahy se těšili zástupci Buggyra Academy.Jak se, ještě … Číst dále →

číst dále »

Macík pojede Dakar s Karlem. Ale ani Arnošt nezůstane doma

19. 10. 2021 – Sedlčany – Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík už má jasno. Rozhodl se, v jakém kamionu bude závodit na Dakaru 2022. Volba mezi osvědčeným Karlem, s nímž už absolvoval 2 ročníky legendárního závodu, a Arnoštem, vylepšeným … Číst dále →

číst dále »

MKR po rally Maroko

Poslední etapa přinesla renaultu vítězství Chvalín/Zagora – Vítězstvím uzavřel severočeský tým letošní ročník Rallye Maroko. Kamion holandského pilota Gerta Huzinka z Riwald Dakar projel závěrečnou 5. etapu v nejrychlejším čase a celkově mu patří konečná druhá pozice.             „Gert je velmi spokojený. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno