BAJA SAXONIA – závod Dakarského typu v SRN

Holandské posádky na DakarBAJA SAXONIA 2011

Dalším atraktivním závodem Dakarského typu byla soutěž BAJA SAXONIA konaná 23.-24.dubna jižně od německého Lipska. Přestože tento závod nefiguruje v oficiálním kalendáři závodů pod hlavičkou automobilové federace FIA má své nezastupitelné místo a je možností spatřit tolik soutěžních vozů a hlavně kamiónů, jež nepotkáte na dalších evropských soutěžích. Čísla hovoří za vše – přes 200 motocyklů, 20 čtyřkolek 130 terénních vozidel a na 30 kamiónů z celkem 14 zemí. I naše republika zde měla své zastoupení a to ještě větší než loni. K našim motocyklistům a čtyřkolkářům se letos přidal po boku tradičního účastníka – týmu Svoboda na Tatře 815 4×4 i tým Jansa, konkrétně Michal s Liazem a Petr na Tatře 815 4×4. Sekci terénních aut rozšířil  i Zdeněk Sládek se svým Hummerem H3, a přijet měl i Mirek Zapletal s novým BMW, tedy účastníci jihoamerického Dakaru, stejně jako Martin Plechatý na quadu či Josef Macháček, který tentokrát zaměnil čtyřkolku za nový stroj buggy.

Tropická vedra

Oproti loňskému deštivému a chladnému počasí na všechny účastníky čekalo horké peklo plné prachu. Technika i jezdci dostávali zabrat a ztížená navigace vedla k problémům s neprojetými kontrolními body a následným penalizacím. To vedlo především v sobotním závodu k nečekanému výpadku favoritů a naopak překvapivému prvnímu místu průběžného pořadí pro stroj IFA L60 pilotovanou Němcem Chemnitzem (město stejného jména není příliš vzdálené – vzpomínáte na starý Karl-Marx.Stadt?), který tak za sebou nechal favorizované vozy MAN, Mercedes, DAF či Tatry a Liaz.

Vystoupení našich

Naše posádky se potýkaly s technickými problémy i karamboly na trati. Snad nejvíce si porci smůly vybral Michal Jansa, jenž po defektu kola přišel o spojku a následně řadící páku a tím jakékoli možnosti řazení. Sobotní závod tak pro něj skončil a nastalo krušné opravování v depu. I Petr Jansa měl technické problémy a malou příhodu se stromem, ale závod dokončil. Drobné nehodě se nevyhnul ani Václav Svoboda na Tatře 815 4×4. Václav pro tento závod nahradil za volantem bratra Františka.

V celkovém pořadí skončil Petr Jansa na devátém místě, Václav Svoboda jedenáctý a Michal Jansa sedmnáctý, což na nováčka není vůbec špatné.

Střípky ze závodů:

 
Dakar, Novinky , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

První na světě: Volvo dodává zákazníkům elektrická nákladní vozidla s bezfosilní ocelí

nákladních vozidlech používat bezfosilní ocel. První elektrická nákladní vozidla s bezfosilní ocelí jsou nyní dodávána zákazníkům. V září tohoto roku zahájila společnost Volvo Trucks sériovou výrobu těžkých elektrických nákladních vozidel o nosnosti 44 tun* jako první světový výrobce nákladních vozidel, kterému … Číst dále →

číst dále »

Lopraisův recept na dlouhý Dakar 2023: Hlavně klid!

Soutěžní a doprovodná technika Instaforex Loprais Teamu o víkendu zamířila do jihofrancouzského Marseille, kde ji v úterý 29. listopadu čeká první část přejímek před Rally Dakar 2023. Odtud bude po nalodění odeslána do Saúdské Arábie, kde na Silvestra odstartuje pětačtyřicátý … Číst dále →

číst dále »

Scania uvádí novou platformu řadových motorů pro pohonná řešení

Nová generace řadových motorů pro pohonná řešení přináší ještě nižší spotřebu paliva. Nabízejí vysoký výkon na jeden litr zdvihového objemu, výrazně prodlouženou životnost a zásadní snížení emisí CO2. Nová motorová platforma Scania je hotová po deseti letech inovací a vývoje. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno