Beseda Tomáše Tomečka

Letka Racing Team v Praze.

V pátek 27.ledna 2012 připravil Tomáš Tomeček v Praze setkání s novináři a příznivci svého týmu.
Tiskové konference se konají většinou v dopoledních hodinách a to, že se toto setkání v konferenčním centru GreenPoint v Praze 10 odehrávalo v pátek v podvečer nebylo jedinou zvláštností.
Ostatní posádky pořádají své představení týmu před či po akci pro úzký okruh zvaných hostí z řad novinářů a sponzorů.
Tato beseda byla určena široké veřejnosti, tedy alespoň té, která sleduje týmové internetové stránky a dopředu se zaregistrovala.
Kdo si na páteční večer udělal čas určitě nelitoval, protože kromě připraveného občerstvení na návštěvníky čekal podrobný popis závodů jak v Africe tak v Americe.
Přítomen byl takřka celý tým včetně zpravodajského zázemí s výjimkou mechaniků Andrého de Azaveda Petra Vodáka a Tomáše Fajmana.
Večerem provázel Vojtěch Morávek mladší, který se (letos poprvé v novinářském voze spolu s kameramanem Janem Husákem) staral o informační servis do Čech. Během vyprávění se mohl každý zeptat na cokoli okolo závodního vozu, osobních pocitů či vlastních zážitků. Z dotazů bylo patrné, že zúčastnění hosté jsou opravdovými fanoušky a znalci. Kladené otázky byly často velmi odborného rázu. Soutěžilo se DVD z loňské soutěže a na závěr si každý mohl domů odnést plakát s podpisy všech zúčastněných členů týmu. Odměny – dortu v podobě své Tatry – se dočkal i Tomáš Tomeček.

Africká sekce
Hvězdami večera byl samozřejmě Tomáš Tomeček s Vojtěchem Morávkem st. coby navigátorem vítězné Tatry, který obhájila loňské první místo mezi kamiony a skončila navíc na druhém místě v absoultním pořadí za speciálem buggy Jean Luise Schlessera.
Poděkování se dostalo i přítomným mechanikům a posádce jedné ze svozových Tater Balai.
Tatra Tomáše Tomečka, která se pyšní přídomkem 100% Tatra (motor, převodovka, podvozek, karoserie) fungovala bez větších problémů a nové čtyři pneumatiky se měnily pouze v bivaku, nikoli vrámci defektu na trati.

 
I letos byla hlavním soupeřem Portugalka Elisabeth Jacinto na MAN TGS. Kamiónů letos startovalo jen pět, oproti nárůstu startujících motocyklů a aut, ale jak řekl Tomáš Tomeček další kamioňáky uvítá a konkurence se nebojí.

Velký Dakar

O závodu za velkou louží pohovořil Jaromír Martinec, startující i letos jako mechanik druhé Tarty pilotované Andre de Azavedem.
Je až neuvěřitelné s jakými nástrahami se mudela posádka a vzápětí mechanici vypořádat a přesto dojet na výborném osmém místě za Martinem Kolomým. Především první oprava spojky, kdy musel být v nástavbě vyříznut montážní otvor a mechanici museli improvizovat a pracovat ve stístěných podmínkách, či následný problém s prasklým výfukem, který zapříčinil přepálení palivového potrubí a dojezd posádky v etapě okolo Copiapó bez motoru naznačuje čím si museli projít.
Již poněkolikáté bylo řečeno, že velký Dakar je dnes také velkým byznysem se všemi nešvary – rozhodování v zákulisí, mediální zájem jen o favority, nerovné podmínky pro všechny a hlavně vysoké poplatky za vše.

Afrika či Amerika?

|Tuto otázku si pokládá nejen tým, ale asi každý příznivec této rally. Afika Eco Race stavící na odkazu zakladatele Thierry Sabine má své příznivce mezi těmi, kteří chtějí závodit na africkém kontinentu s cílem u Růžového jezera v Senegalu s polovičními náklady, menší časovou náročností a v přátelské atmosféře. Že se přitom nejedná o snadný závod dokazují výsledné časy i ujeté kilometry. Jak bylo řečeno, po přepočtu ujetých kilometrů ostrých speciálek připadá u Africa Eco race na den 320 km oproti 230 km Dakaru.
To je také jedna z odlišností. Stavitelé trati v Africe mají minimální přejezdové úseky, takže jedna speciálka navazuje na druhou a závodí se prakticky z bivaku do bivaku. Rovněž trať je společná pro všechny kategorie.
Díky smlouvám se ještě nějaký čas bude ten sledovanější závod jezdit v Jižní Americe a je tedy volba na každém týmu a závodníkovi, kam se vydá.
Bohužel zájem sponzorů je zaměřen na slavnější rally s obchodní značkou Dakar a i proto se Tomáš Tomeček se svými lidmi tolik snaží o popularizaci závodu v Africe.
Jsou jisté indicie, že by na další ročník mohlo přijet více závodníků z řad kamiónů (možná i našich), protože finance a zákulisní boje velkého Dakaru už některé odrazují.
Doufejme, že případný příliv nových posádek a zájem médií a sponzorů nepohřbí to, proč se sem Tomáš Tomeček a další vracejí.

 
Dakar, Novinky , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Nový Mega návěs od firmy Kögel

Na výstavě užitkových vozidel IAA 2018 představí společnost Kögel svůj návěs Mega generace NOVUM. I velkoobjemový návěs Kögel se teď vyznačuje známými výhodami generace NOVUM, tj. optimalizovaným profilem vnějšího rámu a vylepšenou nástavbou.

číst dále »

Prokletí Zolderu pokračuje

Adam Lacko v neděli na belgickém okruhu zaznamenal jedno třetí a sedmé místo. V průběžném hodnocení upevnil své postavení na druhé pozici před aktuálně třetím Albacetem. Oly Janes vyrovnal svůj nejlepší výsledek z Mostu, když dojel dvakrát devátý. V hodnocení týmů drží Buggyra i nadále třetí příčku!

číst dále »

Novináři se učili bezpečně řídit autobus na polygonu

Bezpečnost autobusové dopravy je jedním z důležitých témat inovativního československého veletržního projektu BUS SHOW zdravá doprava Nitra 2019. Veletrhu předchází prezentační tematické akce upozorňující na bezpečnost v dopravě, ekologii a efektivitu.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno