Beseda Tomáše Tomečka

Letka Racing Team v Praze.

V pátek 27.ledna 2012 připravil Tomáš Tomeček v Praze setkání s novináři a příznivci svého týmu.
Tiskové konference se konají většinou v dopoledních hodinách a to, že se toto setkání v konferenčním centru GreenPoint v Praze 10 odehrávalo v pátek v podvečer nebylo jedinou zvláštností.
Ostatní posádky pořádají své představení týmu před či po akci pro úzký okruh zvaných hostí z řad novinářů a sponzorů.
Tato beseda byla určena široké veřejnosti, tedy alespoň té, která sleduje týmové internetové stránky a dopředu se zaregistrovala.
Kdo si na páteční večer udělal čas určitě nelitoval, protože kromě připraveného občerstvení na návštěvníky čekal podrobný popis závodů jak v Africe tak v Americe.
Přítomen byl takřka celý tým včetně zpravodajského zázemí s výjimkou mechaniků Andrého de Azaveda Petra Vodáka a Tomáše Fajmana.
Večerem provázel Vojtěch Morávek mladší, který se (letos poprvé v novinářském voze spolu s kameramanem Janem Husákem) staral o informační servis do Čech. Během vyprávění se mohl každý zeptat na cokoli okolo závodního vozu, osobních pocitů či vlastních zážitků. Z dotazů bylo patrné, že zúčastnění hosté jsou opravdovými fanoušky a znalci. Kladené otázky byly často velmi odborného rázu. Soutěžilo se DVD z loňské soutěže a na závěr si každý mohl domů odnést plakát s podpisy všech zúčastněných členů týmu. Odměny – dortu v podobě své Tatry – se dočkal i Tomáš Tomeček.

Africká sekce
Hvězdami večera byl samozřejmě Tomáš Tomeček s Vojtěchem Morávkem st. coby navigátorem vítězné Tatry, který obhájila loňské první místo mezi kamiony a skončila navíc na druhém místě v absoultním pořadí za speciálem buggy Jean Luise Schlessera.
Poděkování se dostalo i přítomným mechanikům a posádce jedné ze svozových Tater Balai.
Tatra Tomáše Tomečka, která se pyšní přídomkem 100% Tatra (motor, převodovka, podvozek, karoserie) fungovala bez větších problémů a nové čtyři pneumatiky se měnily pouze v bivaku, nikoli vrámci defektu na trati.

 
I letos byla hlavním soupeřem Portugalka Elisabeth Jacinto na MAN TGS. Kamiónů letos startovalo jen pět, oproti nárůstu startujících motocyklů a aut, ale jak řekl Tomáš Tomeček další kamioňáky uvítá a konkurence se nebojí.

Velký Dakar

O závodu za velkou louží pohovořil Jaromír Martinec, startující i letos jako mechanik druhé Tarty pilotované Andre de Azavedem.
Je až neuvěřitelné s jakými nástrahami se mudela posádka a vzápětí mechanici vypořádat a přesto dojet na výborném osmém místě za Martinem Kolomým. Především první oprava spojky, kdy musel být v nástavbě vyříznut montážní otvor a mechanici museli improvizovat a pracovat ve stístěných podmínkách, či následný problém s prasklým výfukem, který zapříčinil přepálení palivového potrubí a dojezd posádky v etapě okolo Copiapó bez motoru naznačuje čím si museli projít.
Již poněkolikáté bylo řečeno, že velký Dakar je dnes také velkým byznysem se všemi nešvary – rozhodování v zákulisí, mediální zájem jen o favority, nerovné podmínky pro všechny a hlavně vysoké poplatky za vše.

Afrika či Amerika?

|Tuto otázku si pokládá nejen tým, ale asi každý příznivec této rally. Afika Eco Race stavící na odkazu zakladatele Thierry Sabine má své příznivce mezi těmi, kteří chtějí závodit na africkém kontinentu s cílem u Růžového jezera v Senegalu s polovičními náklady, menší časovou náročností a v přátelské atmosféře. Že se přitom nejedná o snadný závod dokazují výsledné časy i ujeté kilometry. Jak bylo řečeno, po přepočtu ujetých kilometrů ostrých speciálek připadá u Africa Eco race na den 320 km oproti 230 km Dakaru.
To je také jedna z odlišností. Stavitelé trati v Africe mají minimální přejezdové úseky, takže jedna speciálka navazuje na druhou a závodí se prakticky z bivaku do bivaku. Rovněž trať je společná pro všechny kategorie.
Díky smlouvám se ještě nějaký čas bude ten sledovanější závod jezdit v Jižní Americe a je tedy volba na každém týmu a závodníkovi, kam se vydá.
Bohužel zájem sponzorů je zaměřen na slavnější rally s obchodní značkou Dakar a i proto se Tomáš Tomeček se svými lidmi tolik snaží o popularizaci závodu v Africe.
Jsou jisté indicie, že by na další ročník mohlo přijet více závodníků z řad kamiónů (možná i našich), protože finance a zákulisní boje velkého Dakaru už některé odrazují.
Doufejme, že případný příliv nových posádek a zájem médií a sponzorů nepohřbí to, proč se sem Tomáš Tomeček a další vracejí.

 
Dakar, Novinky , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Slovenská výheň upekla pro Buggyru těžký víkend, přinesl i dakarskou vložku

Další porci smůly si o víkendu vybrali piloti týmu Buggyra ZM Racing v závodě ME tahačů na okruzích na Slovakia Ringu. Adam Lacko podruhé v této sezoně odjel domů bez bedny v celkovém pořadí, přesto si udržel průběžně čtvrtou příčku. … Číst dále →

číst dále »

První prázdninový víkend je nabitý akcemi

Začátek prázdnin je ve znamení závodu kamiónů a to jak na okruzích, tak v terénu. Po dvouleté přestávce se na Slovakiaring vrací evropský šampionát ETRC – závod tahačů na okruzích. O další cenné body bude bojovat i náš Adam Lacko, kterému … Číst dále →

číst dále »

Premiéra nových elektrických vozidel Scania: S dojezdem až 350 kilometrů vyhoví regionální přepravě

Scania představuje kompletní čistě elektrické řešení pro regionální dálkovou přepravu. Výkon, dojezd a rychlost dobíjení umožňují bezproblémový každodenní provoz. Scania pokračuje na své cestě elektrifikace, aby ve spolupráci se zákazníky dosáhla stanovených vědecky podložených cílů pro snížení emisí CO2. Věrna … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno