Testování v boji
Vedro, všudypřítomný prach a rychlé kamenité úseky, tedy extrémní podmínky připomínající Rallye Dakar. Ty čekají na tým Bonver Dakar Project od 18. do 20. července 2014. Zkušený kazašský závodník Artur Ardavičus totiž míří se svou posádkou a inovovanou tatrou na prestižní vytrvalostní rallye Baja Aragon.
Účast na tomto víkendovém závodu pořádaném na severu Španělska je součástí přípravy týmu Bonver Dakar Project na Rallye Dakar 2015. Na kazašsko-českou posádku čeká během prologu a dvou náročných měřených etap přibližně 1 000 kilometrů napříč Aragonským autonomním společenstvím.
„Po závodu v Polsku jsme udělali řadu změn na podvozku. Pozměnili jsme i motorovou zástavbu, přemístili jsme rezervní kola a provedli pár dalších menších změn. Chceme, aby Artur tyto změny a úpravy vyzkoušel v závodním nasazení. Proto jsme se rozhodli, že pojedeme do Španělska. Bylo to i přání některých partnerů a sponzorů. Uvidíme, jak se bude auto chovat, důležitá je pro nás hlavně zpětná vazba, kterou budeme moci uplatnit při dalším vývoji našich aut,“ naznačil cíle Artura Ardavičuse šéftechnik týmu Milan Holáň.
Kromě testování nových nebo inovovaných technických částí na kapotovaném speciálu Tatra Jamal se pozornost týmu Bonver Dakar Project upíná i k posádce. Ostřílenou kazašskou dvojici Artura Ardavičuse a navigátora Alexeje Nikiževa totiž doplní Daniel Kozlovský, který má zkušenosti s kamiony ze závodů tahačů. V rámci dakarských speciálů jej však v roli palubního mechanika čeká ostrá premiéra.
„Na okruzích už jsem toho zažil dost, ale tohle je trošku větší adrenalin. Určitě to bude složité, protože jsem v kabině moc času nestrávil. V podstatě jsem odjezdil jen pár kilometrů,“ prozradil Daniel Kozlovský před svou premiérou.„I to je jeden z důvodů, proč kluci na tento závod jedou. Jednak aby vyzkoušeli auto a zároveň se sehráli v kabině,“ doplnil Milan Holáň.
Závod Baja Aragon nabídne v kategorii kamionů přímé srovnání několika zkušených i nově složených dakarských posádek. Na startu nebude chybět domácí pilot Pep Vila Roca. V týmu KM Racing si svou premiéru za volantem speciálu Liaz odbude Martin Macík mladší, jeho navigátorem bude Marian Orlický a palubním mechanikem bude Jakub First.