Bonver Dakar Project na BAJA Aragon

Testování v boji

Vedro, všudypřítomný prach a rychlé kamenité úseky, tedy extrémní podmínky připomínající Rallye Dakar. Ty čekají na tým Bonver Dakar Project od 18. do 20. července 2014. Zkušený kazašský závodník Artur Ardavičus totiž míří se svou posádkou a inovovanou tatrou na prestižní vytrvalostní rallye Baja Aragon.
FotoÚčast na tomto víkendovém závodu pořádaném na severu Španělska je součástí přípravy týmu Bonver Dakar Project na Rallye Dakar 2015. Na kazašsko-českou posádku čeká během prologu a dvou náročných měřených etap přibližně 1 000 kilometrů napříč Aragonským autonomním společenstvím.
Po závodu v Polsku jsme udělali řadu změn na podvozku. Pozměnili jsme i motorovou zástavbu, přemístili jsme rezervní kola a provedli pár dalších menších změn. Chceme, aby Artur tyto změny a úpravy vyzkoušel v závodním nasazení. Proto jsme se rozhodli, že pojedeme do Španělska. Bylo to i přání některých partnerů a sponzorů. Uvidíme, jak se bude auto chovat, důležitá je pro nás hlavně zpětná vazba, kterou budeme moci uplatnit při dalším vývoji našich aut,“ naznačil cíle Artura Ardavičuse šéftechnik týmu Milan Holáň.
Kromě testování nových nebo inovovaných technických částí na kapotovaném speciálu Tatra Jamal se pozornost týmu Bonver Dakar Project upíná i k posádce. Ostřílenou kazašskou dvojici Artura Ardavičuse a navigátora Alexeje Nikiževa totiž doplní Daniel Kozlovský, který má zkušenosti s kamiony ze závodů tahačů. V rámci dakarských speciálů jej však v roli palubního mechanika čeká ostrá premiéra.
„Na okruzích už jsem toho zažil dost, ale tohle je trošku větší adrenalin. Určitě to bude složité, protože jsem v kabině moc času nestrávil. V podstatě jsem odjezdil jen pár kilometrů,“ prozradil Daniel Kozlovský před svou premiérou.„I to je jeden z důvodů, proč kluci na tento závod jedou. Jednak aby vyzkoušeli auto a zároveň se sehráli v kabině,“ doplnil Milan Holáň.
Závod Baja Aragon nabídne v kategorii kamionů přímé srovnání několika zkušených i nově složených dakarských posádek. Na startu nebude chybět domácí pilot Pep Vila Roca. V týmu KM Racing si svou premiéru za volantem speciálu Liaz odbude Martin Macík mladší, jeho navigátorem bude Marian Orlický a palubním mechanikem bude Jakub First.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Dakar, Novinky, Technika , , , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Macík s Brabcem museli odevzdat klíčky od svých závoďáků

Dakar odstartuje v Peru až 6. ledna, ale závodní stroje týmu Big Shock Racing už se vydaly na cestu. Ve francouzském přístavu Le Havre proběhlo dakarské nalodění téměř 600 vozidel na trajekt směřující do Limy. Ten se přes noc stal nejexkluzivnějším plovoucím parkovištěm v celém Atlantickém oceánu. Nechyběla ani kompletní sestava týmu Big Shock Racing. Martin Macík odevzdal klíčky od svého černožlutého Liazu s číslem 504, přezdívaného Franta. Jan Brabec se rozloučil s Maruškou, motorkou Husqvarna ozdobenou číslem 46.

číst dále »

Severočeská technika míří na 41. ročník Rallye Dakar

41. ročník slavného Dakaru odstartuje 6. ledna a severočeský tým MKR Technology na něm bude opět mít trojici závodních kamionů, která bude chtít bojovat o pódiová umístění.

číst dále »

České Tatrovky ve Švédsku

Vozidla značky TATRA patří mezi české výrobky, které se proslavily po celém světě. Ve Švédsku se tatrovky nyní podílejí například na těžbě měděné rudy a propagují zde nejen kopřivnického výrobce a Česko, ale také známé české osobnosti, po kterých jsou pojmenované.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno