Bonver Dakar Project na BAJA Aragon

Testování v boji

Vedro, všudypřítomný prach a rychlé kamenité úseky, tedy extrémní podmínky připomínající Rallye Dakar. Ty čekají na tým Bonver Dakar Project od 18. do 20. července 2014. Zkušený kazašský závodník Artur Ardavičus totiž míří se svou posádkou a inovovanou tatrou na prestižní vytrvalostní rallye Baja Aragon.
FotoÚčast na tomto víkendovém závodu pořádaném na severu Španělska je součástí přípravy týmu Bonver Dakar Project na Rallye Dakar 2015. Na kazašsko-českou posádku čeká během prologu a dvou náročných měřených etap přibližně 1 000 kilometrů napříč Aragonským autonomním společenstvím.
Po závodu v Polsku jsme udělali řadu změn na podvozku. Pozměnili jsme i motorovou zástavbu, přemístili jsme rezervní kola a provedli pár dalších menších změn. Chceme, aby Artur tyto změny a úpravy vyzkoušel v závodním nasazení. Proto jsme se rozhodli, že pojedeme do Španělska. Bylo to i přání některých partnerů a sponzorů. Uvidíme, jak se bude auto chovat, důležitá je pro nás hlavně zpětná vazba, kterou budeme moci uplatnit při dalším vývoji našich aut,“ naznačil cíle Artura Ardavičuse šéftechnik týmu Milan Holáň.
Kromě testování nových nebo inovovaných technických částí na kapotovaném speciálu Tatra Jamal se pozornost týmu Bonver Dakar Project upíná i k posádce. Ostřílenou kazašskou dvojici Artura Ardavičuse a navigátora Alexeje Nikiževa totiž doplní Daniel Kozlovský, který má zkušenosti s kamiony ze závodů tahačů. V rámci dakarských speciálů jej však v roli palubního mechanika čeká ostrá premiéra.
„Na okruzích už jsem toho zažil dost, ale tohle je trošku větší adrenalin. Určitě to bude složité, protože jsem v kabině moc času nestrávil. V podstatě jsem odjezdil jen pár kilometrů,“ prozradil Daniel Kozlovský před svou premiérou.„I to je jeden z důvodů, proč kluci na tento závod jedou. Jednak aby vyzkoušeli auto a zároveň se sehráli v kabině,“ doplnil Milan Holáň.
Závod Baja Aragon nabídne v kategorii kamionů přímé srovnání několika zkušených i nově složených dakarských posádek. Na startu nebude chybět domácí pilot Pep Vila Roca. V týmu KM Racing si svou premiéru za volantem speciálu Liaz odbude Martin Macík mladší, jeho navigátorem bude Marian Orlický a palubním mechanikem bude Jakub First.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Dakar, Novinky, Technika , , , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Silk way rally 2019

Se začátkem prázdnin jakoby nastala  v motorismu okurková sezóna, s výjimkou závodů Formule 1 a mnoha různých srazů. Stranou většího zájmů médií tak zůstal další ročník dálkové soutěže Silk Way Rally, snad i díky malé účasti českých posádek, pro které … Číst dále →

číst dále »

Buggyra na Slovakiaringu

Neděle s příchutí brambor. Lacko se i přesto dotáhl na medailové příčky.Adam Lacko v neděli na Slovakia Ringu dojel dvakrát čtvrtý a v průběžné klasifikaci šampionátu se posunul na stejnou pozici s minimální ztrátou na pódium. Oly Janes navýšil náskok … Číst dále →

číst dále »

Má dnes jízdní pruh pro pomalá vozidla význam?

Řidiči se mylně domnívají, že je jízdní pruh pro pomalá vozidla určen výhradně nákladním vozidlům. Následkem nevyužívání pruhu se komplikuje plynulost dopravy a vznikají rizikové situace. Jako vhodnější varianta se dnes jeví vyznačení přídatného pruhu vlevo. Jízdní pruh pro pomalá … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno