Bonver Dakar Project se spojil s týmem Mammoet

Bonver Dakar Project vytváří silnou alianci s MKR Technology

Senica – Z této aliance jde strach! Přední české motoristické stáje spojují své síly. Bonver Dakar Project a MKR Technology spolu s holandským týmem Mammoet Rallysport vytváří silné trojkoaliční spojení. Cíl je jasný – dobýt věhlasnou Rallye Dakar.

AliancePodobné spojení tu ještě nebylo. Všechny tři týmy maximálně využijí své letité zkušenosti získané na okruzích či náročných maratónských tratích v terénu. Severočeská stáj MKR Technology se svým novým projektem MKR Adventure se tentokrát nachází v roli technického partnera obou mezinárodních závodních týmů, které podepsaly deklaraci o vzájemné podpoře při slavné dakarské rallye. “Dakar prakticky nemůžete vyhrát jako jednotlivec. Proti mimořádné převaze ruských Kamazů a dalších týmů s výraznou tovární podporou jednoduše nemáte šanci, pokud za sebou nemáte někoho, na koho se můžete spolehnout a víte, že vám pomůže. Důležitá je také pořádná porce štěstí a my se mu snažíme jít maximálně naproti. Máme větší zázemí, novou techniku a nepřetržitou asistenci, čímž se šance na úspěch násobí,” vysvětluje Tomáš Vrátný, šéf týmu Bonver Dakar Project.

TatryNikdo z trojice ekip není na poli motorsportu žádným nováčkem. Tým Bonver Dakar Project se připravuje na své třetí vystoupení na nejnáročnější rallye světa. Pro Tomáše Vrátného to bude dokonce čtvrtý dakarský ročník. Zato židovická stáj MKR Technology těží především z více než dvacetileté zkušenosti konstruktéra Maria Kresse z vývoje okruhových tahačů. Zisk několika pohárů konstruktérů z evropského šampionátu pasuje MKR Technology do role jednoho z nejúspěšnějších konstruktérů vůbec. Svou dakarskou premiéru si tým odbyl letos v lednu, kdy připravoval motor Aleši Lopraisovi, který se na celkovém šestém místě a se dvěma etapovými vítězstvími stal nejlepším českým zástupcem. Vysoké ambice jsou proto na místě. “Nejde jen o jednorázovou akci a pouhé dodání techniky. Naším cílem je vytvořit dlouhodobý a úspěšný projekt na mezinárodní úrovni. Společně hledíme několik let dopředu. Pojí nás nejen obchodní, ale především osobní vztahy, na kterých se dá mnohem lépe stavět. Není nic lepšího, než když mají všichni podobné představy. Věřím, že se nám naše cíle podaří naplnit,” říká zkušený německý konstruktér Mario Kress z týmu MKR Technology.

RenaultZatímco pro holandský tým Mammoet Rallysport postavil MKR Technology kompletní dva dakarské kamiony Renault K520 4×4, pro tři závodní speciály Tatra Jamal týmu Bonver Dakar Project byly v židovickém technologickém centru připraveny speciální závodní agregáty. Na jejich vývoji pracoval německý konstruktér Mario Kress primárně s Milanem Holáněm, šéftechnikem týmu Bonver Dakar Project a kopilotem Tomáše Vrátného. „Milan patří mezi špičku mezi dakarskými konstruktéry, Mario zase mezi okruhovými specialisty. Navzájem se doplňují a rozumí si, což je nesmírně důležité a prospěšné pro celý projekt. Je to spojení, ze kterého těží obě strany,“ pochvaluje si Tomáš Vrátný spolupráci s MKR Technology.

141024_Senica 003Z technického hlediska dochází při spojení těchto dvou českých týmu s mezinárodními ambicemi k zajímavému složení techniky. V kopřivnických dílnách týmu Bonver Dakar Project vznikly pod vedením Milana Holáně tři kapotované speciály Tatra Jamal s výkyvnými polonápravami typickými pro kamiony Tatra, v židovických dílnách Maria Kresse se za poslední měsíce vyrobily zmíněné dva trambusové speciály Renault s pevnými nápravami. S těmi pojedou zkušení holandští piloti týmu Mammoet Rallysport Martin van den Brink a Pascal de Baar. V rámci projektu tak dochází nejenom k zajímavému spojení týmů, ale i přímému porovnání obou koncepcí podvozků.

141024_Senica 008Data, zkušenosti a ověření prototypových částí navíc dál využijí jednotliví automobiloví výrobci. „Technický vývoj, který bude využitelný při sériové výrobě nákladních automobilů, je dalším z primárních cílů projektu. Proto jsme se rozhodli jít cestou obou koncepcí a nezaměřovat se pouze na jednu z nich. Chceme testovat, porovnávat a vyhodnocovat nasbíraná data, která budeme moci poskytnout výrobcům nákladních aut,“ podotýká Tomáš Vrátný.

A cíl pro rallye Dakar 2015? „Uvidíme, jak se nám bude dařit. Pro úspěch je vždycky nezbytná technická připravenost, dobrá fyzická kondice a štěstí. Pro splnění prvních dvou bodů děláme maximum, v ten třetí doufáme. Vytváříme dlouhodobý projekt, který chceme dále rozvíjet, takže si pro Dakar 2015 nedáváme žádné přehnané cíle. Půjdeme na to postupně, ale určitě chceme být vidět,“ uzavírá Mario Kress.

 

 
Akce, výstavy, veletrhy, Dakar, Novinky, Technika , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com

Krátké novinky

Le Mans – předposlední závod sezóny okruhových tahačů

Pouhý týden po závodním víkendu v Zolderu zamíří nejrychlejší truckeři starého kontinentu na legendární okruh v Le Mans. V případě Buggyry bude ve hře první individuální titul v tomto desetiletí.

číst dále »

Truck Trial Jihlava

Soutěžní sezona 2017 otevřeného mistrovství ČR v Truck trialu pokračuje o víkendu 23 – 24. září v Jihlavě. Závod se pojede v bývalém vojenské prostoru Rančířov.

číst dále »

I po smolné sobotě v Zolderu je Adam Lacko v čele šampionátu

Lacko s Vršeckým si po nepříliš povedeném prvním dnu na belgickém okruhu spravili chuť a v neděli si dojeli pro dvě pódiová umístění, přičemž Lacko vyhrál první jízdu. Do značné míry tak eliminoval ztrátu ze soboty a do Francie si poveze náskok 53 bodů. Zásluhou bodového přísunu obou jezdců dokázal tým Buggyra Racing navýšit svůj náskok v Poháru konstruktérů.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno