nikey.cz

Buggyra v Le Mans splnila cíle

Buggyra opět usedla na evropský trůn, Lacko vicemistrem

Do posledního závodu nastupovala stáj Buggyra se dvěma cíli – získat titul v Poháru
konstruktérů a vybojovat druhou příčku pro Adama Lacka v soutěži jednotlivců. Obě mety se  nakonec podařilo zdolat, i když cesta hlavně k té druhé byla hodně trnitá!
Sobota
hungaroring_01V měřeném tréninku si Adam s Davidem vybojovali start do závodu z druhé a třetí řady. „Na mokru auto  fungovalo o poznání líp než teď na suchu, takže z druhé řady musím zatáhnout!“ komentoval svou jízdu  Adam. Tato trať je hodně technicky náročná a tak tady dostávají hodně zabrat brzdy. Kvůli tomu neměl  David boj o Superpole jednoduchý. Start byl fantastický, v průběžných časech jezdil na druhém, třetím  místě, bohužel brzdy dostaly zabrat, z čehož bylo nakonec šesté místo. „Začátek kola byl skvělý, ale ke  konci jsem měl moc vysoké teploty na brzdách, takže závěr už nešel moc zlepšit.“ hodnotil David  Superpole.
O dramatický start do prvního závodu se postaral Maďar Norbert Kiss s Němcem Jochenem Hahnem, kteří si  hned ve třetí zatáčce zkrátili trať a dostali penalizaci. Jejich průjezd boxovou uličkou zamíchal pořadím a  tak se na první místo lacino dostal Antonio Albacete následovaný Adamem Lackem, který bojoval zuby   nehty, aby se před něj dostal. „Závod nic moc, nefungovalo to, jak bych si přál, ale je to druhé místo a
navíc jsem se dostal o šest bodů před Hahna,“ dodal s úsměvem Adam po dojezdu do cíle. David se po  Kissově a Hahnově penalizaci dostal mezi ně na čtvrtou příčku. Hahn zkoušel zbytek závodu útočit, ale David mu nedal ani milimetr prostoru k předjetí. „Zajímavý závod, start na jedničku, souboje s Hahnem  skvělé, ale škoda – zase je to jen brambora,“ řekl David po dojetí do depa a šel s mechaniky vymýšlet lepší nastavení do druhého závodu.
Druhá jízda sobotního odpoledne se překvapivě odjela pod taktovkou německého pilota Reneho Reinerta, který bravurně odrazil všechny útoky dotírajícího krajana Hahna i Maďara Kisse. David se po téměř celých jedenáct kol snažil dostat před německou závodníci Stephanie Halmovou, ale i ta všechny jeho útoky odrazila, po jednom z ataků udělal David drobnou jezdeckou chybu, čehož využil za ním jedoucí stájový kolega a vyměnili se s Davidem pozice. „Zase povedený start, ale pak jsem se Stephi bojoval, co to šlo, ale nechtěl jsem jít do rizika, že ztratím body pro tým,“ doplnil David ihned po jízdě. Ani Adam Lacko neměl tento závod jednoduchý, jelikož po jednom z kontaktů s domácím jezdcem se mu poškodil chladicí systém.
„Po jednom z kontaktů s Janiecem jsem hned v prvním kole přišel o vodu a jel jsem takřka celý závod bez chlazení, což mělo negativní vliv na brzdy,“ konstatoval Adam.

Neděle
hungaroring_3Po noční úpravě Adamova i Davidova podvozku bylo vidět, že jim změny sedí, a tak zajížděli bravurní časy.
Lacko celé Superpole bojoval s Albacetem o druhé místo, ale nakonec skončil čtvrtý za svým stájovým kolegou Vršeckým. „Zkoušeli jsme nové nastavení a bylo to o mnoho lepší. Trochu jsem doufal, že by z toho mohla být první řada, ale druhá je taky fajn. O to víc, že Hahn bude startovat za mnou,“ popsal souboj o vicemistra Evorpy Adam Lacko. David si změny na svém speciálu rovněž pochvaloval. „Paráda, třetí čas jsem ani nečekal. Je vidět, že noční práce se vyplatili. Auto fungovalo excelentně.“
Na signál zelených světel třetího závodu nejlépe zareagoval Španěl Albacete, který šel do vedení přes vítěze super pole Maďara Kisse. Na třetí pozici se propracoval Adam, za kterého se zavěsil David.
Trojnásobný šampion Němec Hahn jako by nikam nespěchal a usadil se za svého krajana Körbera na šesté místo. Trochu vzruchu do jinak poklidné jízdy vnesl v předposledním kole právě Hahn, který náhle ztratil asi pětisekundový náskok a dokonce se propadl na sedmou příčku. Ta by mu do závěrečného závodu letošního ročníku zajišťovala start z první řady, což by mu velmi usnadnilo souboj s Adamem o titul vicemistra.
Nakonec ale Hahn těsně před cílem „férově“ zabojoval a vzal si zpět šestou pozici. Adam Lacko doplnil na stupních vítězů prvního Albaceteho a druhého Kisse. „Mám radost ze třetího místa, ale mnohem víc mě zajímá, jak dopadne poslední závod. Jinak auto už fungovalo mnohem lépe, což bylo vidět i na časech,“ poznamenal Adam těsně po slavnostním vyhlášení. Skvělé body za čtvrté místo získal David, který tak nejen přispěl do týmové soutěže, ale zároveň si pojistil náskok před Albacetem. „Paráda, týmy máme prakticky jisté a moje čtvrté asi taky. Teď už jen aby Adam urval celkové stříbro!“
Do posledního závodu sezony nastoupili oba naši piloti ze třetí řady. Už od začátku to byl napínavý boj plný drsných soubojů. O největší drama se postaral hned v první zatáčce Jochen Hahn, když vrazil do Adama a prorazil mu pneumatiku na zadní nápravě. Adam ale svůj boj nevzdal a nedal Hahnovi žádnou šanci k předjetí. „Byl to boj, ale dokázali jsme to! Nevěřil jsem, že to bez gumy dojedu, ale říkal jsem si: když to
dokáže Martin Kolomý na Dakaru, tak já také,“ radoval se Adam po příjezdu do parc fermé. David měl závod plně ve svých rukou a s přehledem ostříleného matadora kontroloval situaci před sebou. „Körber bojoval chvílemi na samé hraně pravidel s domácím Janiecem o druhé místo, což bylo velmi zajímavé pozorovat. Nikam jsem se netlačil, protože jsme měli už své jisté. Navíc podium pro Francouze před narvaným domácím publikem určitě potěší,“ popsal svou cestu s nadhledem čtvrtý muž celkového pořadí David Vršecký. „Je to fantazie, splnili jsme oba úkoly, se kterými jsme do Le Mans jeli – máme týmové zlato a Adam je vicemistr. Já jsem se čtvrtým místem taky spokojený, letos mně brambory nějak zachutnaly,“ řekl na závěr David.
Téměř tři hodiny po dojetí závodu rozhodla Jury o penalizaci Jochena Hahna 30 sekundami, což pro něj znamenalo pokles na nebodovanou jedenáctou pozici.
Díky bodům, které připsal Adam s Davidem Buggyra ovládla mistrovství Evropy v Poháru konstruktérů. Poprvé v historii truckracingu získala titul ryze česká stáj na ryze českém stroji a s dvojicí ryze českých pilotů!!

 
Novinky , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama

nikey.cz

Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Mercedes-Benz Trucks překonává „zvukovou bariéru“ při elektrickém nabíjení s výkonem 1000kW

Vývojáři Mercedes-Benz Trucks během interního testu ve Wörth am Rhein poprvé nabíjejí elektrická nákladní vozidla výkonem 1000 kilowattů • Nově definovaný nabíjecí standard Megawatt Charging System (MCS) ve fázi technické implementace • Rainer Müller-Finkeldei, vedoucí produktového inženýrství Mercedes-Benz Trucks: „Naši … Číst dále →

číst dále »

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických nákladních vozidel o další řešení

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických vozidel o další modely, s nimiž lze čistě elektrický pohon využít v řadě různých oblastí. A nejde jen o možnost, ale o vhodnost a ideální podmínky k jejich využití. Dvě nová elektrická pohonná ústrojí a … Číst dále →

číst dále »

Tatra získala prestižní ocenění Red Dot za design vozidel nejnovější generace řady Force

Kopřivnická automobilka Tatra Trucks si před pár dny zapsala další velký úspěch. Poprvé ve své historii totiž získala ocenění Red Dot v kategorii Product Design, a to hned dvakrát. Tímto oceněním, patřícím k mezinárodně nejprestižnějším v oblasti designu, byly dekorovány … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno