Buggyra v Praze představila nový tým

Buggyra vsadila na super tým

Na dvou frontách bude v následující sezóně bojovat roudnická Buggyra. Vedle evropského šampionátu tahačů se totiž bude plnohodnotně věnovat i dálkovým soutěžím kamiónů.

Nejsilnější česká stáj

Buggyra_TK_04Začátek boje ohlásila Buggyra na tiskové konferenci v hotelu Ambassador. V jejím průběhu toho stihla díky zdařilé dramaturgii opravdu hodně. Představila klíčové sponzory a partnery, mezi kterými nechyběl ani zástupce společnosti Meritor, světově proslulého dodavatele širokého portfolia náprav, brzd a pérovacích systémů s více, než stoletou historií. „Projekt historicky nejsilnější české stáje sdružující tři nejúspěšnější
závodníky v závodech tahačů a rallye nás pochopitelně oslovil a budeme rádi nápomocni v jeho realizaci,“ potvrdil pan Malte Raddatz v rozhovoru s moderátorem Martinem Pouvou.
Poté přišla řada na manažera stáje Jana Kalivodu. „Neznám žádný jiný projekt spočívající ve spojení tří nejsilnějších českých jezdců dvou rozdílných motoristických disciplín sdružených do jednoho týmu,“ uvedl v souvislosti s angažováním tria Martin Kolomý, Adam Lacko, David Vršecký. „Kromě toho budujeme efektivní platformu pro podporu především českých podnikatelských subjektů působících v globálním zaměření.“

Sázka na Gyrtech

PodzimniTestovaniMost2013_sel_010Jak bylo dále řečeno v průběhu tiskové konference, pro Buggyru tak začne sezóna 2014
prakticky již s prvními minutami nového roku. Na Dakaru totiž nebude osvědčený motor Gyrtech tepat pouze ve stroji Tatra 815 – Buggyra, ale také v Tatrách tria Vrátný, Szutkowski, Ardavičus. Ve výčtu jezdců, kteří vsadili na motor Made in Buggyra, nesmíme zapomenout na KM Racing a Jaroslava Valtra (Liaz).
Poslední český účastník Dakaru v kategorii kamiónů Vlastimil Vildman (Liaz), se sice rozhodl pro motor jiné značky, Buggyra ovšem provedla nezbytné tunningové úpravy. Podle technického ředitele týmu Robina Dolejše, který nebude na Dakaru pochopitelně chybět, garantuje Buggyra všem zmiňovaným jezdcům stejně kvalitní agregáty a servisní péči. Navíc i v tomto případě platí přímá úměra mezi počtem motorů a ziskem
nezbytných dat. „Ani z úspěšné minulosti se žít nedá. Potřebujeme vyvíjet, k tomu potřebujeme data z ostrých závodů. Bohužel, v průběhu roku se konají pouze dvě svou náročností srovnatelné dálkové soutěže.“
Na Dakaru se tak na samém počátku příštího roku představí tým Tatra Buggyra Racing. Podle Martina Kolomého, v současné době nejlepšího českého jezdce v dálkových soutěžích, se jednalo o nejlepší možné řešení. „Pojedu vlastně na novém autě s odpruženou kabinou, novou převodovkou, máme delší rozvor. Jsem nadšený.“

Víra v dobré zítřky

Buggyra_TK_01Součástí projektu je i nový tým, který bude v následující sezóně hájit barvy Buggyry v závodech evropského šampionátu tahačů. Dvojice David VršeckýAdam Lacko má i přes konkurenci strojů MAN hodně vysoké ambice. V Buggyře věří na základě zkušeností z předchozích let, že se v průběhu zimní pauzy podaří opět o něco stáhnout technologický náskok MAN. Podle Robina Dolejše vychází tento optimistický předpoklad z důkladné analýzy. „V sezónách 2011 a 2012 nás MAN, až na malé výjimky totálně válcoval.
Pokud vezmeme jako nejobjektivnější měřítko výsledky super pole, letos zajel David dvakrát nejrychlejší čas, z první řady vyráželi do pohárových závodů jen Hahn, Albacete, Östreich, Kiss a Vršecký, což o něčem vypovídá. Nemyslím si, že se už v příští sezóně vrátíme do mistrovských let, ale pokud jsme někde v rámci vývoje totálně neuletěli, nebo FIA nepřijde s převratnými změnami pravidel, zase zrychlíme.“
David Vršecký si od Lackova příchodu slibuje další posun ve vývoji vozu. „Adam dokáže být hodně rychlý, testování nebude jenom na mě a Michalovi Matějovském. Jenom škoda, že se jednání táhla až do začátku prosince, takže nedostal dostatečný testovací prostor. Příští rok na to ale v nejbližším možném termínu vlétneme,“ řekl David v reakci na příchod nové jezdecké akvizice. Na vzájemnou spolupráci se těší i Adam Lacko. „Konečně budu v týmu, ve kterém nebudou existovat jazykové bariéry. Naše vztahy s Davidem byly i přes nezbytné mediální špičkování vždy korektní a nevidím sebemenší důvod, proč by tomu mělo být v příští sezóně jinak.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Dakar, Novinky , , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

TATRA PHOENIX postavená studenty poprvé nastartovala a bude sloužit u silničářů na Vysočině

V kopřivnické společnosti TATRA TRUCKS 11. února poprvé nastartovala TATRA PHOENIX, kterou postavili studenti Střední průmyslové školy v Třebíči (SPŠ) v rámci praktické výuky. Slavnostního prvního nastartování se zúčastnili radní kraje Vysočina pro školství Jana Fialová, která projekt iniciovala, ředitel SPŠ Zdeněk Borůvka … Číst dále →

číst dále »

RENAULT TRUCKS T HIGH PRO TONI CAR TRANSPORT, S.R.O.

Společnost Toni Car Transport, s.r.o. rozšířila svůj vozový park o čtyři tahače Renault Trucks T High 480. Majitel firmy, Antonín Šašek, si během slavnostní předávky v Renault Truck Centru Praha – Čestlice převzal klíče od nových vozidel z rukou obchodního ředitele Renault … Číst dále →

číst dále »

V Jihočeském kraji už silničáři jezdí v deseti nových tatrovkách

V pondělí 28. ledna se v Českých Budějovicích konalo slavnostní předání hned deseti zbrusu nových silničářských speciálů TATRA PHOENIX Euro 6 do vlastnictví Správy a údržby silnic Jihočeského kraje. Cena zakázky dosáhla bezmála 35 milionů korun. Zástupci Správy a údržby silnic (SÚS) … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno