Vršecký si s Tatrou dojel v Číně pro dvě vítězství, Lacko pro bednu!
Čtveřice českých jezdců China Buggyra Racing týmu má za sebou úvodní podnik čínského truckového šampionátu, který se odehrál na okruhu deseti miliónového města Čcheng-tu. Vršecký vybojoval při premiéře nové Tatry Phoenix senzační vítězství a ujal se vedení šampionátu.
Sobota
Po dlouhém cestování z České republiky do Čcheng-tu měli jezdci možnost aklimatizace, kterou využili k poznávání města a kontroly závodní techniky. „Čínské jídlo vyhledávám, mám ho rád. Mám i několik čínských kamarádů co k nám jezdí do České republiky, takže pro mne to není nic neobvyklého. Tady se o nás vždycky pěkně starají. Letos můj tým přesedlal z šestikolky na klasický závodní tahač, takže se na něj už moc těším,“ uvedl před víkendem Adam Lacko.
Pak už přišla na řadu tvrdá práce v podobě nastavování podvozků a zvykání si na novou trať. Nejlépe se s těmito nástrahami poradil David Vršecký, který vyhrál kvalifikaci. „Auto fungovalo parádně jsem z toho nadšený. Trochu cítím krk, ale není to nic, co bych nevydržel. Svůj podíl na tom má také zdejší povrch, který je hrbolatý. Okruh je ale pěkný. Závody budou určitě zajímavé, už se na to těším,“ uvedl po kvalifikaci David.
„Zkoušel jsem různé nastavení podvozku, ale na lepší než čtvrté místo to nestačilo. Na neděli však hlásí déšť, tak uvidíme, jak nám voda zamíchá kartami,“ řekl ke startovní pozici Adam Lacko. Za průběžným lídrem evropského šampionátu odstartuje z třetí řady Miroslav Forman, který byl se svým výkonem spokojený: „Konkurence je tu veliká a já se vešel do první třetiny startovního pole, takže určitě spokojenost.“ Michal Matějovský se pral s nastavením podvozku a nakonec z toho byla až šestá řada. „Dnes se to nepovedlo. Mám problém s utlumením zadní nápravy a na kluky jsem nestačil. Věřím, že se nám do závodu podaří nastavení vychytat,“ uvedl ke svým trablím Michal.
Neděle
V neděli dle předpovědi začalo opravdu pršet a jezdci museli se svými techniky řešit ve warm-upu nastavení svých tahačů. David vyhrál první jízdu způsobem start – cíl a nikomu ze soupeřů nedal šanci. „Evidentně se nám nastavení podařilo a vyhráli jsme první závod. Do druhé jízdy se však otáčí pořadí prvních desíti, takže start z desáté příčky nebude úplně ideální výchozí pozicí,“ připomněl pravidla David. I ve druhé jízdě pršelo a dvojnásobný mistr Evropy se postupně propracoval startovním polem opět dopředu. „Paráda! S novým Phoenixem jsem dokázal dojet těsně před týmovým kolegou na první pozici a všichni v týmu máme velkou radost. Chci zde získat titul a s tím jsme sem také odjeli, ale dopředu nikdy nevíte. Jsem rád, že jsme víkend takto parádně zakončili,“ okomentoval David nedělní dění pro národní CCTV, kterou sledovalo milióny čínských diváků v přímém přenosu.
Na stupně vítězů se dostal také Adam Lacko, který skončil celkově třetí. „Myslím, že je to fantastická reklama pro Českou republiku. Šampionát je hodně vyrovnaný a s Davidem jsme ukázali, že my kluci z Evropy něco umíme a určitě se tady neztratíme,“ usmíval se Adam, který byl s náročnými povětrnostními podmínkami spokojený.
Naprázdno nevyšel ani Miroslav Forman, jenž si na stupních vítězů převzal trofej za třetí místo v poháru konstruktérů. „Určitě to bylo hodně zajímavé. Když to začalo usychat, tlačil jsem se na stupně vítězů, ale můj plán přerušil zesilující déšť. Já jsem jel s tahačem na mokru dnes vlastně zcela poprvé, takže spokojenost,“ uvedl Míra, který skončil pátý a sedmý.
Po ne zcela vydařené kvalifikaci se do top ten probojoval v obou závodech i čtvrtý český jezdec Michal Matějovský. „Já jsem si dnes užíval především místní atmosféru. Kolem trati se sešlo hodně fanoušků, kteří obdivovali silná monstra. Dnes to bylo o něco lepší sedmé a deváté místo určitě beru. S týmem jsem už projednal nějaké úpravy pro příští závod, takže věřím, že to bude lepší,“ dodal Michal.
Druhým podnikem pokračuje čínský truckový šampionát v Kuang-tung, a to o druhém zářijovém víkendu.