Jako na houpačce
Druhá etapa po dni volna, desátá celkově, z Cordoby do La Rioja měřila 595 kilometrů s 242 km rychlostní speciálky. Z pohledu kamiónů, které měly spolu s osobními vozy poněkud odlišnou trasu oproti motorkám a čtyřkolkám, by se dala charakterizovat jako den defektů.
Ty zapříčinily změny v pořadí a dotkly se bohužel i našich posádek.
Na prvním měřeném úseku byl vedoucím jezdcem Peter Versluis s MAN před Karginovem na KAMAZu a de Rooyem s Ivecem, Aleš Loprais byl čvrtý a Martin Kolomý sedmý.
Už na druhém mezičase byl Aleš Loprais se svou červenou Tatrou první před Versluisem a třetím Martinem Kolomým, což vydrželo i na třetí a čtvrtý WP, aby se pak na dva úseky ujal vedení opět Versluis před Alešem Lopraisem a Martinem Kolomým. Defekt Versluise posunul do vedení opět Aleše s Martinem Kolomým za zády. Tento výsledek by se nám určitě líbil, ale přišel defekt Martina Kolomého a hned vzápětí i Aleše Lopraise.
Od desátého měřeného úseku se tak vedení ujal Rus Karginov s Kamazem a první pozici uhájil až do cíle. Velmi dobře dnes jeli Holanďané z tzv. druhého sledu, tedy Van den Bosch s DAFem, který dnes dojel druhý, van den Brink s GINAFem na třetím místě ale i Peter Versluis, který i přes opravu defektu dojel pátý, či Kuipers, de Rooy a Smink, jež obsadili pozice 8, 9 a 10.
Aleš Loprais nakonec dokončil etapu 7. se ztrátou pět a třičtvrtě minuty na Karginova, Martin Kolomý dojel třináctý před Vildmanem, Marek Spáčil byl 16. a Tomáš Vrátný 25.
V průběžném pořadí si všichni zatím drží svá postavení, tedy až na Tomáše Vrátného, který se posunul o tři místa vzad a uzavírá dvacítku nejrychlejších.
Je škoda, že se našim nevyhnuly defekty (u Martina první) a především naši dosud dva nejlepší nemohli stáhnout náskok vedoucích jezdců pořadí.
Do zítřejší etapy tak budou startovat za trojicí modrých Kamazů, které určitě nebudou chtít ohrozit vedoucího Nikolajeva, ale snad široká planina Atacamy umožní boj našich s Holanďany a Rusy.
p.č. | start.č. | řidič | stát | vozidlo | čas |
1 | 510 | Andrej Karginov | RUS | Kamaz | 04:04:08 |
2 | 516 | Peter van den Bosch | NL | DAF | +00:03:39 |
3 | 511 | Martin van den Brink | NL | Ginaf | +00:04:12 |
4 | 501 | Eduard Nikolajev | RUS | Kamaz | +00:05:03 |
5 | 509 | Peter Versluis | NL | MAN | +00:05:30 |
6 | 505 | Ayrat Mardejev | RUS | Kamaz | +00:05:41 |
7 | 503 | Aleš Loprais | CZ | Tatra | +00:05:46 |
8 | 514 | Rene Kuipers | NL | Iveco | +00:07:07 |
9 | 500 | Gerard de Rooy | NL | Iveco | +00:07:13 |
10 | 521 | Jos Smink | NL | Ginaf | +00:07:36 |
13 | 506 | Martin Kolomý | CZ | Tatra | +00:19:30 |
14 | 545 | Vlastimil Vildman | CZ | Liaz | +00:20:28 |
16 | 536 | Marek Spáčil | CZ | Liaz | +00:28:37 |
25 | 512 | Tomáš Vrátný | CZ | Tatra | +00:50:40 |
CELKOVĚ | ||||||
p.č. | start.č. | řidič | stát | vozidlo | čas | penalizace |
1 | 501 | Eduard Nikolajev | RUS | Kamaz | 27:59:31 | |
2 | 506 | Martin Kolomý | CZ | Tatra | +00:32:23 | |
3 | 505 | Ayrat Mardejev | RUS | Kamaz | +00:34:10 | |
4 | 510 | Andrej Karginov | RUS | Kamaz | +00:55:01 | |
5 | 500 | Gerard de Rooy | NL | Iveco | +01:02:06 | |
6 | 503 | Aleš Loprais | CZ | Tatra | +01:32:20 | |
7 | 509 | Peter Versluis | NL | MAN | +01:50:28 | 00:01:00 |
8 | 502 | Marcel van Vliet | NL | MAN | +02:20:10 | |
9 | 514 | Rene Kuipers | NL | Iveco | +02:30:16 | |
10 | 511 | Martin van den Brink | NL | Ginaf | +02:42:25 | |
14 | 545 | Vlastimil Vildman | CZ | Liaz | +04:32:02 | |
16 | 536 | Marek Spáčil | CZ | Liaz | +05:26:44 | |
20 | 512 | Tomáš Vrátný | CZ | Tatra | +06:05:41 |